Gå til innhold

Hvem lever lengst?

Gjest 145 kg 186 høy,51 år.

Anbefalte innlegg

Gjest ikke akkurat slank selv

Er du lege filiokus81? Gidder ikke å høre på deg om du ikker er ekspert på området.

Dessverre sier legene svært lite før du har fått en sykdom. Det filiokus81 sier kan du selv se er riktig ved å undersøke på internett.

Fortsetter under...

Gjest God og rund:145-186-51

''Er det arv eller miljø som er den beste faktor for ett langt liv?''

Begge deler, men hver enkelt har stor mulighet til å påvirke mange (både psykiske og fysiske) sykdommer og plager gjennom levesett. Dersom man er genetisk disponert for hjerte- og karsykdommer men trener og spiser sunt, har man selv bidratt til å redusere risikoen for å utvikle sykdommer knyttet til dette betraktelig. Når det kommer til diabetes er levesett enda mer avgjørende. ''Hvorfor blir kvinner eldst?'' Denne forskjellen er i ferd med å utjevnes etter hvert som kvinner lever mer som menn, og der ligger nok også forklaringen. Stress, alkohol og tobakk er ikke høy levealders beste venn. ''Hva kommer det av at noen overvektige blir gamle mens de fleste ikke gjør det?''

Noen er genetisk sterkere enn andre. ''Hva kommer det av at det er mindretallet på gamle-hjemmet som er sports eller helsefreaker?'' Skal se de er friske nok til å bo hjemme? Mine besteforeldre bodde hjemme til de døde, hhv 92, 94 og 97 år gamle. Mormor døde av kreft som 54-åring, og siden min mor, min søster og jeg er genetisk disponible for samme sykdom sjekker vi oss hvert år hos lege for dette.

Siden jeg ikke stresser.(Har ikke jobb) og ikke drikker hverken alkohol eller røyker har jeg jo fjernet 3 mulige dødsårsaker vel?

En annen ting er vel at man kan drive moderat til lite trim,men alikevel få litt bedre helse?

Jeg har nok egentlig en plan om å leve sunnere uten å se meg blind på antall kilo.Som kjent er muskler tyngre enn fett.

Ser på norges sterkeste mann på tv.De sterkeste veier faktisk mellom 110 og 150 kg.Men der er det jo ikke ett gram fett!

Jeg tilbyr meg noen ganger å bære ut 4-6 bæreposer til en kvinne sin bil som hun synes er tunge.Jeg synes at 10 og 20 kg er lett,men det er bare meg.

Av 145 kg anslår jeg at det maks er 45 kg fett,rundt magen og andre steder.Jeg har meget store lårmuskler og tar lett 2-300 kg i benpress på helsestudio.

Har en plan om å begynne på helsestudio i løpet av høst og vinter og prøve å trappe ned medisinbruk siden jeg blir så støl av de.Det er faktisk morro.Og jeg tro det er lettere for meg å gå ned 20 kg enn det er for en på 60 kg å gå opp like mye.En på 80-90 kg har det lettere siden han nok har kraftig kropp fra før av.

De fleste norske menn er mellom 160 og 190 høye så den perfekte vekta for de er mellom 60 og 90 kg.Jeg skulle da ha veid ca 86 kg og har 59 kg overvekt.

Siden jeg ikke stresser.(Har ikke jobb) og ikke drikker hverken alkohol eller røyker har jeg jo fjernet 3 mulige dødsårsaker vel?

En annen ting er vel at man kan drive moderat til lite trim,men alikevel få litt bedre helse?

Jeg har nok egentlig en plan om å leve sunnere uten å se meg blind på antall kilo.Som kjent er muskler tyngre enn fett.

Ser på norges sterkeste mann på tv.De sterkeste veier faktisk mellom 110 og 150 kg.Men der er det jo ikke ett gram fett!

Jeg tilbyr meg noen ganger å bære ut 4-6 bæreposer til en kvinne sin bil som hun synes er tunge.Jeg synes at 10 og 20 kg er lett,men det er bare meg.

Av 145 kg anslår jeg at det maks er 45 kg fett,rundt magen og andre steder.Jeg har meget store lårmuskler og tar lett 2-300 kg i benpress på helsestudio.

Har en plan om å begynne på helsestudio i løpet av høst og vinter og prøve å trappe ned medisinbruk siden jeg blir så støl av de.Det er faktisk morro.Og jeg tro det er lettere for meg å gå ned 20 kg enn det er for en på 60 kg å gå opp like mye.En på 80-90 kg har det lettere siden han nok har kraftig kropp fra før av.

De fleste norske menn er mellom 160 og 190 høye så den perfekte vekta for de er mellom 60 og 90 kg.Jeg skulle da ha veid ca 86 kg og har 59 kg overvekt.

Bra at du ikke stresser, røyker og drikker da, og enda bedre at du er muskulært sterk. :) Høres ut som du har god oversikt over hvordan du kunne forbedre livskvaliteten din, og jeg gir deg medhold i at det er viktig å redusere det skadelige fettet rundt magen. En liten innvending ad stress: Det er mange former for stress og uro, og selv om "stress på jobb" er overeksponert i pressen er nok ikke løsningen "null jobb". Jeg tror man får det psykisk lettere om man er i virke, og det å føle at man har noe meningsfullt å holde på med tror jeg bidrar til å redusere spykisk stress og uro. :)

Gjest Stor-145-186-51

Bra at du ikke stresser, røyker og drikker da, og enda bedre at du er muskulært sterk. :) Høres ut som du har god oversikt over hvordan du kunne forbedre livskvaliteten din, og jeg gir deg medhold i at det er viktig å redusere det skadelige fettet rundt magen. En liten innvending ad stress: Det er mange former for stress og uro, og selv om "stress på jobb" er overeksponert i pressen er nok ikke løsningen "null jobb". Jeg tror man får det psykisk lettere om man er i virke, og det å føle at man har noe meningsfullt å holde på med tror jeg bidrar til å redusere spykisk stress og uro. :)

Nå snakker vi ikke om valgt arbeidsledighet,men uføretrygd pga sykdom.Jeg er bipolar.Faren for at jeg skader meg selv er større enn at jeg lever 20 år til.Når jeg har sluttet å tenke på døden,og himmelen,kan vi begynne å snakke om å leve og om man ønsker å leve godt.Jeg er i en god periode,og hadde egentlig ikke tenkt å si det, siden jeg nå ikke er i psykatri forumet,men jeg føler at det er mange som skyver meg inn i ett hjørne og at jeg må forsvare meg.Piggene kommer ut.Avslutter herved tråden,da jeg selv vinklet det mot det personlige,noe jeg ikke mente.Lev Vel alle dolere! Spis sundt og trim,hvis du har lyst.

Nå snakker vi ikke om valgt arbeidsledighet,men uføretrygd pga sykdom.Jeg er bipolar.Faren for at jeg skader meg selv er større enn at jeg lever 20 år til.Når jeg har sluttet å tenke på døden,og himmelen,kan vi begynne å snakke om å leve og om man ønsker å leve godt.Jeg er i en god periode,og hadde egentlig ikke tenkt å si det, siden jeg nå ikke er i psykatri forumet,men jeg føler at det er mange som skyver meg inn i ett hjørne og at jeg må forsvare meg.Piggene kommer ut.Avslutter herved tråden,da jeg selv vinklet det mot det personlige,noe jeg ikke mente.Lev Vel alle dolere! Spis sundt og trim,hvis du har lyst.

Lurt det, nyt heller den gode perioden du. :) Var ikke så glad i høsten tidligere jeg, men nå syns jeg det er godt å snuse inn litt kald, ren høstlukt. Håper du også har samme fine klare høstværet som vi har her :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...