Gå til innhold

Er redd for å ha blitt gravid

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Elextra

Dette kan du jo lese side opp og side ned om på nettet. Om du har ganske normal syklus, dvs. på minst 20 dager, og du nettopp har hatt mensen, er sjansene svært små.

Men - har hørt utrolige ting skje før, det kan virke som om eggløsning kan provoseres frem (uten at jeg vet dette sikkert).

Gjest anonym i kveld

Dette kan du jo lese side opp og side ned om på nettet. Om du har ganske normal syklus, dvs. på minst 20 dager, og du nettopp har hatt mensen, er sjansene svært små.

Men - har hørt utrolige ting skje før, det kan virke som om eggløsning kan provoseres frem (uten at jeg vet dette sikkert).

Ok. Jeg er ikke særlig bekymra, ble litt beroliget nå. Uansett er det ingen krise å bli gravid nå :) Men det er greit å vite ift en del praktiske ting.

Annonse

Gjest Hulderen

Det kommer an på hvor lang mens du har (hvor lenge du blør) og hvor lang menssyklusen er. Eggløsning er ca 14 dager før neste mens. Så har du en mens på 7 dager og menssyklus på 21, så vil siste dag av mensen være akkurat på eggløsningsdagen. Har du derimot en menssyklus på 28 dager, og bare blør 3 dager, vil siste mensdag være langt unna eggløsningen.

"Sikre perioder" er aldri helt sikre, siden eggløsning kan skje også ved andre tidspunkt enn den skal. Vi er ikke roboter.

Men siden du mest sansynlig har mens etter normalvarianten (28-30 dager), er det liten sjanse for at du er gravid nå.

Gjest trådstarter

Det kommer an på hvor lang mens du har (hvor lenge du blør) og hvor lang menssyklusen er. Eggløsning er ca 14 dager før neste mens. Så har du en mens på 7 dager og menssyklus på 21, så vil siste dag av mensen være akkurat på eggløsningsdagen. Har du derimot en menssyklus på 28 dager, og bare blør 3 dager, vil siste mensdag være langt unna eggløsningen.

"Sikre perioder" er aldri helt sikre, siden eggløsning kan skje også ved andre tidspunkt enn den skal. Vi er ikke roboter.

Men siden du mest sansynlig har mens etter normalvarianten (28-30 dager), er det liten sjanse for at du er gravid nå.

Vi har hmm...fortsatt litt uten prevensjon nå, hver dag siden mandag (tirsdag var siste mensdag) og jeg har nok en syklus på 21 dager..er sannsynligheten for at jeg er gravid nå større? Jeg er ikke dum, sånn sett..et barn ville vært velkoment :)

Gjest Hulderen

Vi har hmm...fortsatt litt uten prevensjon nå, hver dag siden mandag (tirsdag var siste mensdag) og jeg har nok en syklus på 21 dager..er sannsynligheten for at jeg er gravid nå større? Jeg er ikke dum, sånn sett..et barn ville vært velkoment :)

Ja, da er sjansen større for at du er blitt/blir gravid :-)

Om det er det du ønsker, så lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...