Gå til innhold

Kløe i håndflater og på fotsåler

Anbefalte innlegg

Gjest kløer'n

Hei

Den siste tiden har jeg vært plaget med kløe inne i håndflatene og under føttene. Det klør tidvis også rundt tærne og fingrene.

Det hører med til historien at jeg har hatt psoriasis i ca 20 år, for det aller meste i hodebunnen og i ørene. Jeg har utbrudd på albuene om vinteren og i tillegg kan det dukke opp en og annen liten flekk andre steder på kroppen fra tid til annen. Disse forsvinner stort sett av seg selv etter en stund.

Er det noen andre her inne som har vært plaget med kløe i håndflater og på fotsåler? Jeg må legge til at det ikke er psoriasisflekker der, og at jeg bruker nøytral fuktighetskrem jevnlig. Jeg har heller ikke gjort noen endringer i kremer, oljer, mat eller drikke den siste tiden, og jeg har ingen påvist allergi.

Fortsetter under...

Jeg har også psoriassis i hodebunnen og for andre gang har jeg fått inne i håndflaten. Det startet med kløe og så utviklet det seg så nå har jeg en flekk så stor som en 20-kroning inne i hånda. Vondt gjør den også, sånne små byller under huden som åpner seg og det begynner å flasse. Ikke hjelper psoriassiskrem heller, jeg har hatt det siden begynnelsen på sommeren.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...