Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Det lurer jeg på i dag. Jeg og mannen blir ofte sittende på hver vår pc og bare nyte roen etter at ungene er i seng. Og det er jo deilig, men vi burde nok vært flinkere til å gjøre ting sammen også. Hva gjør dere når unger er i seng og man skal ha såkalt kvalitetstid?

Vi prøver å sette av en kveld i uka hvor vi skal prioritere hverandre. Da lager vi litt god mat og ser en film sammen e.l. Vi er glade i å spille spill begge to, men vi er såpass konkurransemennesker at det ofte blir småkrangling av det :o) Dessuten er spill kjekkest når man er flere enn to.

Jeg er sånn som syns det er koselig å sitte sammen i sofaen med hver sin bok, og så småsnakke underveis om alt og ingenting. Mannen foretrekker å ha fokus på en ting av gangen, og pleier å si at enten må vi prate, eller så må vi lese :o) Derfor føler jeg litt at småpraten forsvinner litt, fordi vi enten snakker sammen om spesifikke ting vi må bli enige om, eller gjør helt andre ting. Og da blir som sagt mannen distrahert hvis jeg "forstyrrer" med småprat.

Men altså...hva pleier dere å gjøre sammen? Har dere noen tips til oss for å få mer kvalitetstid ut av hverdagen?

Fortsetter under...

AneM1365380603

Det er ikke ofte vi har kvelder uten barn, for de begynner å bli store nå. Vi var litt mer nøye på leggetider da alle skulle legges tidlig. En eller fem unger går liksom på samme sak ;)

Vi ser endel på tv i helgene, eller vi tar oss et bad sammen. Så sitter vi og småprater med hver vår laptop på fanget ;) Jeg klarer absolutt ikke å lese noe mens noen småprater, så der holder jeg med mannen din.

Vi pleier nesten alltid å spise mat sent i helgene. Det er en del av kveldskosen :)

Det er ikke ofte vi har kvelder uten barn, for de begynner å bli store nå. Vi var litt mer nøye på leggetider da alle skulle legges tidlig. En eller fem unger går liksom på samme sak ;)

Vi ser endel på tv i helgene, eller vi tar oss et bad sammen. Så sitter vi og småprater med hver vår laptop på fanget ;) Jeg klarer absolutt ikke å lese noe mens noen småprater, så der holder jeg med mannen din.

Vi pleier nesten alltid å spise mat sent i helgene. Det er en del av kveldskosen :)

Kanksje vi rett og slett må bli flinkere å lage mat sammen. Hver sin laptop funker dårlig her, mannen trives best på sin stasjonære der han spiller onlinespill og prater med kompisene sine.

Han er en sånn type som gjerne vil at noe skal skje hele veien, han er ikke sånn som bare setter seg ned og blir sittende med mindre vi har et eller annet definert vi skal holde på med.

Derfor er aktivitetstips velkomne :o)

Annonse

Gjest feather in a cap

Vi spiller dataspill/tvspill, ser film, ser på serier vi liker, snakker, lager mat og har sex - alt ettersom. Det hender vi gjør hver vår ting en kveld eller to i uka. Noen ganger er en av oss ute med venner eller på en aktivitet, selvfølgelig.

AneM1365380603

Kanksje vi rett og slett må bli flinkere å lage mat sammen. Hver sin laptop funker dårlig her, mannen trives best på sin stasjonære der han spiller onlinespill og prater med kompisene sine.

Han er en sånn type som gjerne vil at noe skal skje hele veien, han er ikke sånn som bare setter seg ned og blir sittende med mindre vi har et eller annet definert vi skal holde på med.

Derfor er aktivitetstips velkomne :o)

Lurt å finne på ting sammen. F eks kan du invitere han med i badekaret eller gi han massasje. Er massasjen eller badekarturen interessant nok blir han garantert med en annen gang også ;)

Har dere en tenåring i nabolaget kan dere ha barnevakt mens dere tar en tur ut for middag. Vi pleier å betale eldstedatteren, så tar vi en tur i marka eller en tur ut og spise. Noen ganger er det godt å komme seg vekk fra både pc og tv.

Annonse

Tja, vi har jo ikke så veldig mange kvelder sammen, men vi blir ofte sittende i samme sofa - ganske infiltret i hverandre - og se på TV. Innimellom snakker vi om ting vi føler for å snakke om. Det kan være hverdagslige ting, eller alvorligere ting. Er det noe vi finner ut at vi virkelig ønsker å snakke om, så skrur vi av TV'n, og snakker :)

Ser ingen vits i å organisere "kvalitetstid" sammen. Føler at vi har kvalitetstid sammen når vi sitter slik. Vi er nær hverandre og har "tilgang" på hverandre mentalt, emosjonelt og fysisk :)

Gjest sjøstjerna

Vi blir også som oftest sittende foran hver sin PC- i alle fall deler av kvelden.

Vi tenker ikke sånn på "kvalitetstid". Når en av oss har behov for å prate, så prater vi bare selv om den andre sitter foran PC. Er det bare snikk-snakk, så får den som vil snikk-snakke "tømt seg" og den andre nikker samt styrer videre med sin PC. Er det mer alvorlig, så pleier partner avslutte det h*n holder på med på PC, og vi snakker ordentlig.

Vi pleier også sette oss ilag i sofaen med et glass vin eller tre i helgene og se på film.

Heh.... vi sitter i hver vår sofa og med hver vår laptop (eller jeg med en bok) og kanskje TV'n på - eller ikke. Noen ganger ser vi film, men han liker best thrillere og det liker ikke jeg, så de gangene vi ser film _sammen_ er stort sett når vi ser en morsom barnefilm sammen med guttungen ;-) Noen filmer kan vi se sammen altså, men det er litt slutt på å sitte på fanget til hverandre og nyte en hel film uavbrutt... Gullrekka er grei nok, men da er guttungen med også, men ofte skrur vi av TV rett og slett.

Eller så spiller vi Super Mario Galaxy på Wii og heier på hverandre (ganske nytt spill, så vi har ikke gått lei ennå). Brettspill spiller vi aldri alene, noen ganger sammen med guttungen. Mannen liker ikke å tape og jeg gidder ikke anstrenge meg for å vinne, så det er litt håpløst konsept her i huset... Dvs vi kan godt spille, men det er sjelden noen gidder å telle poeng he he.

Kvalitetstid... husker ikke helt hvordan det var "den gang vi var unge" ;-)

Vi ender som regel opp foran tv'n med hver vår laptop. :o) Jeg kan veksle mellom laptop, strikketøy og bok da. Vi småprater, kommenterer ting vi leser / ser på tv / ser på nettet eller er stille. Det passer oss utmerket. Ingen av oss er sånn at noe absolutt må skje hele tiden og vi koser oss sånn som vi har det. Andre hadde sikkert kjedet seg fordervet. :o)

Vi sitter ofte med hver vår bærbare pc, vi også... Men vi har snakket om at vi gjør det for mye, og prøver å slå dem av og prate i stedet, eller se på film eller tv-program sammen, eller rett og slett prate.

Jeg kan ikke lese bok og prate samtidig.

I det siste har vi pusset opp, og da gjør vi jo det litt sammen om kvelden også. Moro å GJØRE noe sammen ;-)

Gjest Elextra

Kjenner meg igjen med det å sitte ved hver sin pc ;). Og i det at det kanskje blir litt lite tid til den ordentlige samtalen. Da skal man jo helst være innstilt på det samtidig - og ofte er en av oss litt sliten eller opptatt med noe.

Lørdagskveldene vi ikke har noe spesielt fore har vi ofte litt god mat/snacks og noe godt drikke, og sitter og småprater og leser litt i avisene. Det er koselig og nært.

Ellers forsøker vi å gå ut å spise eller gjøre noe hyggelig sammen uten barna en gang i måneden eller så. Da går praten livlig :-).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...