Gå til innhold

Store plager etter svangerskapsforgifting

Anbefalte innlegg

Gjest Dollysyss

Hei! Jeg fødte en sønn for 9mnd siden og etter dette har jeg ikke vært meg selv en eneste dag. Jeg kom inn til fødestua med 174/124 i blodtrykk og fikk epidural som senket blodtrykket litt. Men etter fødselen har jeg sliti utrolig mye med sterk svimmelhet, sinnsyke hetetokter og ekstreme humørsvingninger. Jeg er abslolutt ikke meg selv og er helt fortvilet. Jeg er så trøtt og sliten. Jeg har i 9mnd sovet like mye som sønnen min for å få nok søvn. Kroppen min verker i alle ledd og jeg er helt fortvilet. Jeg har fått blodtrykkstabletter Trandate 100mg, etter at blodtrykket mitt fortsatt var på 154/94 på dagtid og 170/100 på natttid, 1 mnd etter fødsel. Blodtrykket har nå stabilisert seg men alle plager vedvarer i høyeste grad. Jeg la også på meg veldig mye undersvangerskapet og veier nå 85kilo og er 158cm høy så min fastelege har konkludert med at det nå er "fedmen" som gir meg disse plagene og har gitt meg resept på Xentical 120mg for at jeg skal kunne gå ned i vekt. Blodprøver viser ingen hormonforstyrrelser. Hva synes du jeg burde gjøre? Jeg er så fortvilet over alle plagene mine. Skyldes det overvekt? Takker for svar

Fortsetter under...

Stig Bruset - Alt. medisin

Både svangerskap og overvekt påvirker mange prosesser i kroppen hvor kjente og mindre kjente hormoner spiller en viktig rolle. Jeg regner med at din lege har sjekket stoffskiftet (tyroksin/TSH), blodsukker (noen kan få diabetes i svangerskapet) og binyrene (aldosteron regulerer væskebalansen og blodtrykket). Hvis dette er i orden og at det er din fettmasse og ikke væske som har økt, så synes jeg vektreduksjon er et godt forslag. Min favorittkombinasjon er mosjon og kost i kombinasjon. Det vil kunne gi mere overskudd og raskere resultater. Å trille 45 minutter daglig med barnevogn i bra tempo gjør at du øker forbrenningen med 250 kcal og hvis du kombinerer dette med å kutte ut alle raske karbohydrater vil du kunne gå ned 0,5-1 kg per uke.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...