Gå til innhold

Gravid og spist muggen mat

Anbefalte innlegg

Gjest Gravid og bekymret

Hei. Jeg er gravid i 10.uke, og spiste oliven som jeg etterpå fant ut var mugne. Kan dette være farlig for barnet? Jeg stakk fingeren i halsen for å kaste det opp igjen (jeg er plaget med ekstrem kvalme, så en ekstra runde med oppkast var ikke så vanskelig..) Men vet ikke om jeg fikk opp alt.. Håper du kan hjelpe meg, veldig redd for at dette er farlig for babyen...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/354418-gravid-og-spist-muggen-mat/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her er et lignende spørsmål hvor gynekolog Mette Moen svarer at dette er helt ufarlig for barnet:

http://www.doktoronline.no/qa/forum/26/qa3649291.html?s=doc.nav2

Jeg kjenner meg igjen i bekymringene dine fra min egen graviditet for over 10 år siden. Bl.a. spiste jeg en gang noen skiver fra et fenalår, og oppdaget dagen etter at det var mugg på det. -Fikk nesten ikke sove av engstelse i flere dager. Barnet er helt friskt og alt i orden.

Tror noen av oss har overutviklede beskytterinstinkter i den spesielle perioden av livet når man bærer på et barn :-) Jeg var ikke spesielt bekymret av meg før jeg ble gravid, og heller ikke etterpå.

Mette Moen, Gynekolog

Ta det helt med ro. Det du tenker på er kanskje det at det har vært vist at noen muggoster kunne inneholde en farlig bakterie? Mugg i seg selv er ikke farlig. Så slapp av og gled deg over graviditeten. Lykke til videre, vennlig hilsen Mette H Moen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...