Gå til innhold

Sjansen for å bli smittet?

Anbefalte innlegg

Gjest Stink33

Hva er sjansen for å bli smittet av herpes?

Vi hadde sex, i følge henne har hun ikke hatt utbrudd på mange år, og da hadde hun kun ett.

Vi brukte kondom, men den sprakk.(Hun fortalte meg ikke om herpesen før etterpå)

Nå sitter jeg her dagen etter og tissen ser normal, ut, hvor lang tid vil det eventuellt ta før symptomene melder seg?

Og når vet jeg at jeg ikke ble smittet?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/354460-sjansen-for-%C3%A5-bli-smittet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• 2 uker senere...
ShitDiddelyDo

Aner ikke, men de fleste har allerede viruset i kroppen.

Herpes av den smertefulle typen er helt sikkert noe dritt, men det å uroe seg over noe du kanskje allerede har blir omtrent som å uroe seg over det jævla pianoet som plutselig ramler ut fra syvende etasje.

• 2 uker senere...

Har lest/hørt at det også smitter rett før et utbrudd. Så da blir det jo litt håpløst å vite når det er sikkert :-/

Herpes består hovedsakelig av to typer. Den ene typen er det man normalt kaller forkjølelsessår, den andre er den de fleste ser på som en kjønnssykdom. Begge kan smitte til kjønnsorganene. Men herpes smitter bare ved utbrudd. Som flere har poengtert - det er et virus som lagres i sentralnervesystemet, og er ikke farlig, annet enn at det er svært vondt og ubehagelig ved utbrudd.

Det finnes salver på apoteket (antivirale salver) som man kan smøre på ved utbrudd for å korte ned tida på disse.

Mvh legestudent

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...