Gå til innhold

Holder pusten om natten

Anbefalte innlegg

Gjest Sliten og trøtt!

Hei,

Jeg føler meg sjeldent eller aldri uthvilt om morgenen og er helt utkjørt om ettermiddagen. Har hatt dårlige søvnrutiner i mange år og har i flere lengre perioder forsøkt å bedre disse.

Jeg har da ikke sove middag og prøvd å legge meg til fast tid hver kveld.

Etter å ha prøvd dette er resultatet ikke stort bedre enn vanlig:

Jeg er ikke uthvilt om morgenen er ekstremt trøtt fra ca 3-4 tiden og fram til ca 9-10 tiden, etter dette føler jeg meg opplagt og har store problemer med å sovne før i 1-2 tia. Hvis jeg holder meg i fysisk aktivitet fra jeg slutter på jobb og frem til 9-10 tia klarer jeg å sovne i 11 tia, men er da enda mindre opplagt neste morgen og enda trøttere i 3-4 tia neste dag.

Ifølge samboeren har jeg ofte pustestopp om natten, og dette skjer flere ganger hver natt.

Jeg har i lang tid trodd at dette kan være søvnapne, men jeg har pustestopp ved utpust. Jeg legger av og til merke til dette selv når jeg har lagt meg og oftere når jeg tar meg en "cowboy-strekk" på ettermiddagen, jeg har også lagt merke til at jeg innimellom holder pusten i våken tilstand uten å vite hvorfor.

Utifra hva jeg kan finne om søvnapne på nettet skjer dette ved innpust.

Jeg er ikke overvektig (85/185) og snorker aldri. Jeg ligger også helt rolig etter at jeg har sovnet (Våkner i samme stilling som jeg sovnet i).

Hva kan dette være og er det noen behandling som kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/354474-holder-pusten-om-natten/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...