Gjest singapore Skrevet 11. oktober 2010 Del Skrevet 11. oktober 2010 Hei! 28 år.Første dag i siste mens var 01.08.2010. For fem uker siden hadde jeg en spontanabort (uke 6). Blødde kraftig, men blødningen stoppet etter et døgn. Dro på legevakta og fikk konstatert sa. Graviditetsfølelsen slapp ikke og en uke senere hadde Hcg verdiene steget fra nærmere 2000 (dagen for sa) til 10000. 8 dager etter sa kom en ny kraftig blødning og jeg ble i hui og hast lagt inn på sykehuset her nede (bor i Singapore) hvor det ble utført en lapraskopi og noe de kaller cleaning (samme som utskrapning hjemme?). De fant ingenting på lapraskopien, legen sa at det så friskt ut, men fant noen vevsrester i skjedekanalen ved cleaning som ble fjernet. Vi begynte å prøve igjen 1 uke etter utskrapningen. Pr i dag har jeg ikke fått tilbake mensen. Hadde negativ graviditetstest for en uke siden og i dag. Jeg har en 10 mnd gammel sønn som jeg ammer ca 6 ganger i døgnet, fikk regl. mens igjen da han var 3 mnd og jeg fortsatt fullammet. Han ble unnfanget i 2 pp. Har alltid hatt regl mens. Ingen andre sykd. Mitt spm er først noe generelt; hvorfor ble jeg operert, legen sa de fryktet graviditet utenfor livmoren men graviditetsrestene var jo utenfor? Også: Vil gjerne blir gravid igjen, bør jeg trappe ned på ammingen for å få til dette? Hvor lenge skal jeg vente på mensen før jeg evt. oppsøker lege igjen? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/354483-spontanabort-og-ny-graviditet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 Det er ikke uvanlig at det går noe over tiden før første menstruasjon etter en spontanabort. Hvis du ammer kan det sannsynligvis medvirke til å forsinke menstruasjon/eggløsning (som skjer to uker før menstruasjonen). Legene har altså misstenkt graviditet utenfor livmoren og utførte laparoskopi for en sikkerhets skyld. I Norge ville vi ikke ha gjort det ved 'rester' i skjeden/livmorhalsen. Jeg synes at du skal vente 2-3 måneder før du evt søker lege ved uteblitt menstruasjon, men du kan jo fosøke å redusere ammingen, spesielt nattammingen. Lykke til, vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/354483-spontanabort-og-ny-graviditet/#findComment-3042176 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.