Gjest Bekymret jeg. Har så innmari vondt! Skrevet 11. oktober 2010 Del Skrevet 11. oktober 2010 Spør her i tilfelle noen kan hjelpe... Jeg er IAA (Ileoanal-anastomose) operert. Jeg fikk fjernet tykktarmen pgs ulcerøs kolitt for noen år siden. Nå er det andre gangen på noen måneder at avføringen har stoppet opp. Jeg får bare ut en brøkdel av hva jeg pleier, og det er himla vooondt! Rart med "forstoppelse" når man bare har tynntarmen. Har hatt det sånn siden onsdag i forrige uke. Er det farlig? Noen som vet? Sist gang det var sånn ble jeg lagt inn til undersøkelser. Det ble blant annet tatt vanlig røntgen av magen, men det ble ikke funnet noe galt. Bekymret som jeg er tenker jeg at det kanskje foreligger et innvendig brokk, en klem på tarmen, e.l. Men det skulle kanskje ha syntes på røntgen? Eller må man ha CT-røntgen for å finne ut av det? Kan jeg be legen om å rekvirere det til meg? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/354491-hvor-alvorlig-er-dette/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.