Gå til innhold

Modning

Anbefalte innlegg

Gjest Moden snart?

Hei!

Jeg har vert hos legen og han sjekket om jeg hadde begynnt og modnes, men der var det lukket som han sa og ikke begynnt modningen.Jeg har termin om 14 dager og lurer egentlig på om hvor lang tid det tar å modnes når det først begynner å modnes der nede?

Altså hvor lang tid tar det fra modningen begynner til man er "ferdig" modnet? Bare sånn omtrent. Er det 3 dager, 6 dager, 14 dager? Han sa jeg kom til å føde rundt termin, hvordan kunne han vite det?

Hvor mye legger en baby på seg de sisste 14 dagene i et svangerskap( i gjennomsnitt?)

Håper du kan svare meg da jeg glemte å spørre om dette hos legen.

Hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/35450-modning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åsa Prebensen, Jordmor

Det finns ingen som kan säga hurt lång tid en mogning av livmoderhalsen tar. Detta varierar givetvis stort och är beroende på hur mycket kynnere man får. Det kan alltså gå på 1 dag och upp till hur många dagar somhelst. En del kvinnor kan ju en förkortad livmoderhals i vecka 26 men går ändå över termin medasn det finns andra som går igång med förlossning på samma dag. Jag skulle inte säga så säkert som din doktor sa att du kommer att föda runt termin. Du kan lika gjärna föda om några dagar som att gå över termin 2 veckor. Barnet ökar ca100-150 gr per dag de sista veckorna. Jag önskar dig lycka till!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/35450-modning/#findComment-136265
Del på andre sider

Det finns ingen som kan säga hurt lång tid en mogning av livmoderhalsen tar. Detta varierar givetvis stort och är beroende på hur mycket kynnere man får. Det kan alltså gå på 1 dag och upp till hur många dagar somhelst. En del kvinnor kan ju en förkortad livmoderhals i vecka 26 men går ändå över termin medasn det finns andra som går igång med förlossning på samma dag. Jag skulle inte säga så säkert som din doktor sa att du kommer att föda runt termin. Du kan lika gjärna föda om några dagar som att gå över termin 2 veckor. Barnet ökar ca100-150 gr per dag de sista veckorna. Jag önskar dig lycka till!

Barnet øker vel ikke 100 -150gr. PR. DAG ?!

Det er vel pr. uke?

(Regner med -og HÅPER at det bare ble en skrivefeil :o)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/35450-modning/#findComment-136363
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...