Gjest Carro_line Skrevet 11. oktober 2010 Del Skrevet 11. oktober 2010 Hei! Det er i dag seks dager siden jeg skulle hatt mensen. Siden jeg alltid er presis, tok jeg i dag en graviditetstest som var negativ. Opplever også en liten vektøkning på veldig kort tid, samt at jeg nå er plaget med vann i kroppen. Dette har jeg ikke vært tidligere. Jeg trener 6-7 dager i uken, og har den siste tiden intensivert treningen (løper veldig mye). Men det virker jo som at dette har motsatt effekt, i og med at jeg har gått opp i vekt, og fått vann i kroppen. Det er kun snakk om et par kilo. Er ellers normalvektig, og spiser et sunt kosthold med lite karbohydrater. Jeg bruker ingen form for prevansjon, men er en gift kvinne på 23 år. Vi har regelmessig sex, men har ikke prøvd å få barn. Bruker heller ingen andre former for tabletter eller medisiner. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/354505-negativ-test-uteblitt-menstruasjon/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 Det kan være ulike grunner til at menstruasjonen er forsinket. Det kan være en meget tidlig abort. (Hvis du har regelmessig sex uten prevensjon er det vel det samme som å prøve å få barn?) Intens trening kan forsinke menstruasjonen, spesielt hvis det er mer enn ca 14 timer per uke. Stoffskifteforstyrrelser kan også påvirke menstruasjonen og likedan tilstanden PCOS som er preget av vektøking og evt unormal hårvekst eller kviser. Hvis det har gått tre måneder, bør du søke lege for blodprøvetaking og evt ultralyd av eggstokker (som viser mange små cyster/eggsekker ved tilstanden PCOS). Vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/354505-negativ-test-uteblitt-menstruasjon/#findComment-3042180 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.