Gå til innhold

Snakke om følelser..

Gjest menn fra mars, kvinner fra venus?

Anbefalte innlegg

Jeg har datet en fyr i 6 ukers tid (vi er 28 år begge to..), han er veldig bra for meg og vi har det fint sammen med unntak av en ting.. Han snakker veldig lite om følelser.. Har vært vant til fra tidligere forhold, at mannen har tatt initiativet til å snakke om dette, så dette er litt uvant og rart for meg. Har til tider begynt å lure på om han virkelig er glad i meg. Når vi er sammen oppfører han seg som om han er glad i meg, hvertfall, men likevel er tvilen der. Jeg har tidligere hatt en del dårlige erfaringer med menn som kun har brukt meg for å få sex, og kjenner litt på tvilen og på å tørre å stole på han.

På fredag spurte jeg han derfor rett ut, hva han tenkte om oss to og hva han følte for meg. Fikk ikke noe svar jeg ble klok av ("har ikke tenkt så mye på det - vi får se - jeg synes jo du er hyggelig"). Ble veldig lei meg, men prøvde å ikke vise det og lot det ligge. Hadde jo håpt han følte litt mer for meg enn at jeg er hyggelig. Jeg vet at 6 uker ikke er mye, så vil ikke streses han, men må jo innrømme at dersom han ikke har følelser for meg vil jeg jo avslutte det så fort som mulig før det blir for komplisert. Har i det siste begynt å kjenne litt på den biologiske "klokken" da mange av mine venner har fått familie, og begynner selv å bli klar for å etablere meg og har ikke tid å kaste bort med folk som synes jeg er hyggelig.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/354512-snakke-om-f%C3%B8lelser/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest segunda

Ja menn er fra Mars og kvinner fra Venus. Dere har helt forskjellige forutsetninger og dette er det typiske for kvinner at de involverer seg følelsesmessig noen lysår før mannen.

Du må ta et oppgjør med deg selv om du vil bruke tiden på å se det an, eller om du synes det sliter for mye. Han er ikke i nærheten av å være klar for å snakke om følelser etter så kort tid for stakkars mannssjel. De er bare skapt slik.

ShitDiddelyDo

''Jeg har tidligere hatt en del dårlige erfaringer med menn som kun har brukt meg for å få sex''

Nå kan det naturligvis være at du har vært borti menn som faktisk har brukt deg, men vanligvis er dette en setning mange kvinner bruker så fort forholdet er over.

Det hender menn også blir dumpa, og det er ofte en årsak. F.eks. følelser. Men hører du mange menn gå rundt og snakk om at den eller den kvinnen "brukte ham for sex"? Sannsynligvis ikke.

Jeg drar fram dette fordi det sier et par ting om innstillingene dine.

6 uker er for øvrig kort tid, men han liker deg helt sikkert godt siden han fortsatt er sammen med deg.

Hvis han finner ut at du ikke er den rette gjør han det sikkert slutt.

Men da har han muligens i dine øyne "brukt deg for sex".

Annonse

Gjest segunda

''Jeg har tidligere hatt en del dårlige erfaringer med menn som kun har brukt meg for å få sex''

Nå kan det naturligvis være at du har vært borti menn som faktisk har brukt deg, men vanligvis er dette en setning mange kvinner bruker så fort forholdet er over.

Det hender menn også blir dumpa, og det er ofte en årsak. F.eks. følelser. Men hører du mange menn gå rundt og snakk om at den eller den kvinnen "brukte ham for sex"? Sannsynligvis ikke.

6 uker er for øvrig kort tid, men han liker deg helt sikkert godt siden han fortsatt er sammen med deg.

Jeg brukte engang setningen "jeg føler at jeg lar meg bruke". Det faller ikke i god jord hos menn heller.

ShitDiddelyDo

Jeg brukte engang setningen "jeg føler at jeg lar meg bruke". Det faller ikke i god jord hos menn heller.

Men den er i hvert fall bedre. Du føler at du lar deg bruke. Altså er det ikke nødvendigvis sånn at han bruker deg, men noe du føler. Problemet kan altså like gjerne ligge hos deg.

Og det tror jeg er en erkjennelse mange kvinner bør se litt nærmere på.

Eventuelt får man avstå fra sex til bryllupsnatta. De færreste er sikre på forholdet i forholdets startfase. Det er nettopp en startfase. Da kan man ikke furte når en av partene finner ut at forholdet ikke er liv laga.

Gjest segunda

Men den er i hvert fall bedre. Du føler at du lar deg bruke. Altså er det ikke nødvendigvis sånn at han bruker deg, men noe du føler. Problemet kan altså like gjerne ligge hos deg.

Og det tror jeg er en erkjennelse mange kvinner bør se litt nærmere på.

Eventuelt får man avstå fra sex til bryllupsnatta. De færreste er sikre på forholdet i forholdets startfase. Det er nettopp en startfase. Da kan man ikke furte når en av partene finner ut at forholdet ikke er liv laga.

Jeg prøvde å si det på den måten at dette var mine følelser siden jeg viste utmerket at jeg hadde vært med på det, men han ble sint og jeg fikk høre at jeg hadde brukt han;-). Det hender at menn sier noe slikt.

Nja, dette med bryllupsnatta liker jeg ikke siden jeg aldri skal gifte meg igjen. Har ikke tenkt å avstå fra sex til jeg ligger i graven.

Seks uker er ingenting! Jeg er mer skeptisk til (og har dårligere erfaring med) menn som etter kun kort tid har voldsomme og uttalte følelser.. De føler det sikkert reelt der og da, og noen ganger kan det sikkert også vare..men ofte viser det seg å være menn med historikk på korte og ekstremt intense forelskelser. ;) Å bli presset til å skulle formulere følelsesnivå etter 6 uker kan heller skremme en unna.

Og ikke minst, hva føler du? Må du vente til du vet hva han forplikter seg til før du tør å føle sterkt selv? :-) Jeg ville fokusert mindre på å finne en å stifte familie med, og litt for lite lyttende og rolig i forhold til hva du føler for mannen.. Du trenger ikke stresse før om ti år. :-D

Seks uker er ingenting! Jeg er mer skeptisk til (og har dårligere erfaring med) menn som etter kun kort tid har voldsomme og uttalte følelser.. De føler det sikkert reelt der og da, og noen ganger kan det sikkert også vare..men ofte viser det seg å være menn med historikk på korte og ekstremt intense forelskelser. ;) Å bli presset til å skulle formulere følelsesnivå etter 6 uker kan heller skremme en unna.

Og ikke minst, hva føler du? Må du vente til du vet hva han forplikter seg til før du tør å føle sterkt selv? :-) Jeg ville fokusert mindre på å finne en å stifte familie med, og litt for lite lyttende og rolig i forhold til hva du føler for mannen.. Du trenger ikke stresse før om ti år. :-D

skriveleif, skulle stå at jeg ville prøvd å væe MER lyttende og rolig i forhold til hva du føler for mannen. :-D

Anyway, lykke til!

Jeg føler faktisk at jeg har blitt brukt, han ene ville ha sex hele tiden.. Hvis jeg ikke ville maste han og maste han, det skjedde dessverre ofte jeg ga etter. Og han andre han andre ville aldri gjøre noe sammen med meg eller la meg treffe vennene hans. Kunne feks finne på å invitere meg over en kveld, rett etter sex ble jeg bedt om å gå for han skulle treffe noen andre.Det sier jo seg selv at dette ble kortvarige forhold, og det jo ligger litt på meg som godtok det, men nå i ettertid føler jeg jo at jeg ble litt utnyttet fordi jeg var så forelsket.

Han jeg treffer nå er ikke på den måten, altså! Men jeg merker jo jeg er redd for å la følelsene komme, det er nesten så jeg venter på at han skal begynne å behandle meg dårlig. Det er derfor det hadde vært så fint å vite hva han tenker, om jeg er en av mange eller betyr noe spesielt for han og at han heller vil være sammen med meg enn ikke selv om vi ikke har sex. Det er bare det jeg trenger å vite..

Annonse

''Jeg har datet en fyr i 6 ukers tid ''

Jeg tror du trenger en stor-justering av forventninger og tidsrammer.

Hva med å nyte forholdet, i stedet for å analysere det i hjel?

Med vennlig hilsen

Ja, jeg har jo egentlig lyst til å bare nyte forholdet. Problemet mitt er bare at jeg begynner å bli mer enn bare betatt av han, men merker jeg holder litt tilbake og ikke "tør" bli forelsket fordi jeg ikke vet hva han føler og er redd for at han plutselig skal dumpe meg slik at jeg blir såret igjen. Derfor det hadde vært fint å snakke om det, hvertfall. Så han ikke går å tenker jeg er en fin flørt, mens jeg tenker han er en mann jeg kunne tenke meg et forhold til.

Men mener du altså at jeg bare skal se det an? Er det for tidlig å presse på for å få et klart svar om jeg er mer enn en sengekamerat?

Så du mener 6 uker er for tidlig til å snakke om følelser i det hele tatt? Jeg mener ikke at han skal si at han elsker meg eller noe, men vil bare høre at jeg er spesiell og betyr mer enn en vanlig flørt.

Grunnen til at jeg tok opp dette med han er at jeg begynner å få sterkere følelser for han enn bare å være betatt, men fordi jeg har blitt dumpa tidligere tør jeg ikke helt la de komme. Dersom han ikke ser på meg som noe mer enn en hyggelig venn må jeg nesten bryte det av med han nå, før jeg får mer følelser.

Aha, skjønner litt mer av situasjonen da, men jeg synes fortsatt 6 uker kan være litt for tidlig til å stresse veldig med dette. Jeg ville nok trengt mer tid enn dét for å kunne få rolig kjent på følelsene mine for den andre, nok til å kunne svare "tilfredsstillende" på en slik konfrontasjon. Ville fort blitt unnvikende, enda jeg hadde vært seriøst interessert i vedkommede.

Noen mennesker synes det er vanskelig å snakke om følelser, og noen viser sin kjærlighet og hengivenhet med så andre ting enn ord..man må bare tørre å se dette. Men-det er litt turn-off å få høre at man er "hyggelig" uansett, det minner meg egentlig litt om en scene fra That 70s show der jenta sier (for første gang) "I love you" til kjæresten, og han blir så stressa og pressa at han presterer å si "I love...cake" tilbake..enda han så opplagt er superoppetterøra forelsket i henne. Uhm, digresjon..men litt relevant..

Hvis han oppfører seg som en hengiven og oppmerksom kjæreste in spe ellers ville jeg prøvd å ikke henge meg opp i mangelen på evne til å uttrykke ting via ord. Har han endret noe atferd etter samtalen da? Og kan du leve med det hvis han er av den typen som aldri kan klare å uttrykke ting via ord?

Så du mener 6 uker er for tidlig til å snakke om følelser i det hele tatt? Jeg mener ikke at han skal si at han elsker meg eller noe, men vil bare høre at jeg er spesiell og betyr mer enn en vanlig flørt.

Grunnen til at jeg tok opp dette med han er at jeg begynner å få sterkere følelser for han enn bare å være betatt, men fordi jeg har blitt dumpa tidligere tør jeg ikke helt la de komme. Dersom han ikke ser på meg som noe mer enn en hyggelig venn må jeg nesten bryte det av med han nå, før jeg får mer følelser.

Om man vil finne en partner for livet, så må man ha is i magen.

Enig!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...