Gå til innhold

Umulig stoppe urinstråle - HJELP!

Anbefalte innlegg

Har drevet med masse knipeøvelser. Har vært hos fysioterapeut for å kjenne hvordan det skal kjennes ut når de "riktige" musklene i bekkenbunnen strammer seg og for å unngå å bruke mage, rompe, lår-muskler osv.

Men, jeg klarer IKKE stoppe strålen når jeg tisser uansett hvor mye jeg kniper. Hvis jeg har en finger i skjeden kjenner jeg det strammer, så noe gjør jeg riktig, men blir helt fortvilet av dette. Lekkasje når jeg trener, løper til bussen eller hoster.

Leste nå om noe som het prolaps- at blære, livmor eller andre organer "buler" ut i skjeden etter fødsel. Jeg tror det er noe som er forandret hos meg der nede etter fødsel men vet ikke i hvilken grad.

Har noen av dere erfaring med dette. Har noen vært hos urolog el.l?

Har noen noe bedre tips å lokalisere "stoppe urin muskelen"?

Det føles så tabubelagt, og ingen helsearbeidere har nevnt dette med prolaps, bare fått meg til å føle meg elendig som ikke kniper nok. Håper noen av dere har erfaring å dele med meg :-(

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/354588-umulig-stoppe-urinstr%C3%A5le-hjelp/
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Mallan1365381102

Jeg hadde store problemer etter fødsel.

JEg tisset på meg hele tiden, eller ikke tisset, men skvettet.

Jeg fikk da beskjed om at jeg hadde en blæresykdom som het IC (interstitiell cystitt). Jeg slet mye med urinveisinnfeksjoner i tillegg.

Jeg trente bekkenbunnen masse, og det gjør jeg ennå. Og det er mange måter å trene bekkenbunnen på.

Hva slags øvelser tar du?

Har du vært hos lege? (ikke "bare" fysio.t?)

Har du forsøkt med noen medisiner, i så fall hvem?

Tisser du mye i løpet av en dag og hvor mye av gangen?

Håper jeg kan hjelpe deg.

Med vennlig hilsen

Jeg har ikke trent bekkenbunnen - og har hatt dårlig samvittighet for det. Etter den ene fødselen var musklene ekstremt dårlige. For noen år siden hadde jeg problemer hvis jeg hoppet, f.eks. trampoline. Nå, noen år etterpå er de problemene så å si borte. Det er mange år siden siste fødsel nå, da - så poenget mitt er ikke at ikke du bør trene - men et lite lyspunkt - det kan ordne seg med tiden uansett....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...