Gjest Nikken Skrevet 19. september 2001 Del Skrevet 19. september 2001 Nå er jeg forvirret og vil nødig ha for høye forhåpninger. Jeg fikk blødninger for to uker siden og var da bare noen få uker på vei. Den tredje dagen med blødning var jeg hos gynekolog. På UL kunne vi se noe (i gåseøyne!)men gynekologen sa at han mente jeg hadde hatt en spontanabort. Men, som han sa, han kunne ikke være 100% sikker. Jeg skulle ikke ta utskrapning, det beste var at det gikk naturens gang. Jeg har siden besøket levd som om det var en SA. Blødningen varte i kun tre dager og jeg hadde ingen smerter i forbindelse med dette. Den korte tiden jeg var gravid hadde jeg ingen graviditetssymptomer foruten at menstruasjonen uteble. Så, de siste dagene har jeg hatt spenninger i magen og i eggstokkene og ømme bryster (jeg må legge til at jeg ALDRI kjenner noen ting i forkant av en mens). Jeg tok en graviditetstest i kveld som ga positivt utslag, men så vet jeg også at hCG nivået fortsatt er høyt ganske lenge etter en abort, så denne kan jeg vel neppe stole på. Jeg har ingen søsken å vise til, men av mine to kusiner på min mors side så har begge fått 6 barn på 3 graviditeter. Kan det likevel være at jeg har abortert en tvilling og at jeg fortsatt har et foster i magen? Hvor stor sannsynlighet er det for at noe slikt kan skje? Er dette å håpe for mye...? Hvis graviditet er usannsynlig, bør jeg konsultere lege ang. spente eggstokker? På forhånd TAKK for svar! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/35470-sa-men-sannsynlig-tvilling/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
kazandra Skrevet 20. september 2001 Del Skrevet 20. september 2001 Det er faktisk mulig, ja. I forrige svangerskap så aborterte jeg en tvilling i uke 12. Da blødde jeg i ca et døgn etterpå. Resten av graviditeten gikk helt etter planen. Pga dette så hadde jeg en UL i 8. uke i dette svangerskapet. Den viste et friskt foster + en skygge i andre siden av livmoren som gynekologen mente var en blodansamling etter et tvillinganlegg, og han sa at jeg måtte forvente en blødning denne gangen også. Det har fortsatt ikke skjedd selv om jeg nå er i uke 15, men det er veldig greit å vite om det på forhånd slik at sjokket ikke blir for stort når/hvis jeg får en blødning. Med andre ord så er det fullt mulig å miste en og beholde det andre fosteret. Når det gjelder graviditetstesten så er kanskje ikke den helt til å stole på nå, nei. Jeg har for øvrig hatt to SA tidligere, og fikk da beskjed om at graviditetshormonet kunne forbli i kroppen i ukesvis etterpå. Kanskje du kunne få tatt en blodprøve hos legen din for å sjekke hvor mye HCG du har i blodet? Ønsker deg lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/35470-sa-men-sannsynlig-tvilling/#findComment-136273 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åsa Prebensen, Jordmor Skrevet 20. september 2001 Del Skrevet 20. september 2001 Det finns en teoretisk chans att du har väntat tvillingar och att ett foster finns kvar men hur stor denna chans är kan jag inte säga. Att graviditesttesten är positiv är inte konstigt då det tar en tid innan Hcg nivået i blodet försvinner efter en spontanabort. Fortsätter du att ha ont i äggledaren skall du ta kontakt med din doktor igen för en ny undersökning. Det finns annars inget mera att gjöra än att vänta och se hur detta utvecklar sig. Lycka till vidare! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/35470-sa-men-sannsynlig-tvilling/#findComment-136382 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.