Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Kjæresten er på besøk hos meg i noen dager, han bor langt vekke og dette hadde jeg sett frem til LENGE. I dag hadde vi en diskusjon om hans tidligere utroskap, noe vi egentlig er ferdig med. Men pga av noe som skjedde i dag ble det tatt opp igjen. Vi diskuterte, jeg ropte ikke, kjeftet ikke, men prøvde å få til en rolig OG voksen diskusjon rundt det for å bli ferdig med det. Han klikket (selvom det er jeg som skulle gjort det)og han var SÅ lei av å høre på gnålet mitt om denne damen. Det var ikke jeg som gjorde at temaet kom opp igjen, og det prøvde jeg å forklare han. Det endte med at han sa at han ikke orket dette mer og at han ikke følte seg komfortabel med meg, og klarte ikke å slappe av med meg. Jeg begynte selvfølgelgelig å gråte fordi jeg har virkelig gjort alt for å gi han en ny sjanse, og jeg har lagt alt til rette for at vi nå skulle få noen fine dager sammen.

Jeg sa til han at hvis det var slutt nå så var det slutt, jeg orket ikke at han gjør det slutt for å be meg tilbake etter noen dager.

Han kjørte ut en tur og ringte meg fra bilen og sa at han synes vi skulle prøve å få dette til, jeg var helt knust og sa selvfølgelig ja til det. Og at vi måtte prøve å ikke få slike diskusjoner igjen. Nå en halvtime etterpå føler jeg meg så SVAK. Jeg burde ikke godtatt det sånn med en gang igjen. Men er så livredd for å miste han. Noen gode råd til hva jeg bør gjøre?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/354738-slutt-i-dag/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest luftslott

Jeg synes ikke han høres ut som noe å samle på igrunn... Jeg ville avsluttet besøket i dag, på en pen måte, og forklart ham at jeg trengte tid til å tenke over dette for meg selv. Si at han ikke skal ta kontakt med deg, du tar kontakt når du er klar. Så setter du deg ned og tenkter gjennom følgende: Hvorfor skal du unnskylde hans utroskap? Hvorfor skal du godta at han ikke kan diskutere med deg? Hvorfor skal du prøve og prøve å få dette til å fungere, når han ikke prøver? Sjansene er store for at han kommer til å være utro igjen. Hvorfor skal du tilgi ham for det?

Han er en voksen mann. Det skal MYE til for at han forandrer seg. Så er dette noe du kan leve med i årevis uten at det vil ødelegge deg?

Det er ikke riktig at du skal sitte der med dårlig samvittighet og føle at du må strekke deg lenger og prøve hardere for å holde på ham, når han ikke er verdt det. Jeg ville avsluttet forholdet og ikke begynt et nytt før jeg var sikker på meg selv, på hva jeg vil ha og visst inni meg at jeg fortjener en mann som behandler meg med respekt. Det gjør du nemlig, du fortjener det beste!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/354738-slutt-i-dag/#findComment-3044179
Del på andre sider

Jeg synes ikke han høres ut som noe å samle på igrunn... Jeg ville avsluttet besøket i dag, på en pen måte, og forklart ham at jeg trengte tid til å tenke over dette for meg selv. Si at han ikke skal ta kontakt med deg, du tar kontakt når du er klar. Så setter du deg ned og tenkter gjennom følgende: Hvorfor skal du unnskylde hans utroskap? Hvorfor skal du godta at han ikke kan diskutere med deg? Hvorfor skal du prøve og prøve å få dette til å fungere, når han ikke prøver? Sjansene er store for at han kommer til å være utro igjen. Hvorfor skal du tilgi ham for det?

Han er en voksen mann. Det skal MYE til for at han forandrer seg. Så er dette noe du kan leve med i årevis uten at det vil ødelegge deg?

Det er ikke riktig at du skal sitte der med dårlig samvittighet og føle at du må strekke deg lenger og prøve hardere for å holde på ham, når han ikke er verdt det. Jeg ville avsluttet forholdet og ikke begynt et nytt før jeg var sikker på meg selv, på hva jeg vil ha og visst inni meg at jeg fortjener en mann som behandler meg med respekt. Det gjør du nemlig, du fortjener det beste!

Tusen takk for svar. Det var et svar jeg trengte!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/354738-slutt-i-dag/#findComment-3044528
Del på andre sider

Ser du hvordan han manipulerer deg og får deg til å bli den skyldige og deg til og be om nåde når det burde vært omvendt?

Den mest sannsynlige grunnen til at han blir så sint når du tar opp hans uttroskap er at han ikke angrer på særlig mye annet enn at han ble avslørt. Det er sannsynlig at han vil være utro igjen.

Du fortjener så mye bedre enn dette.

mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/354738-slutt-i-dag/#findComment-3045580
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...