Gjest Er litt frustrert..og rådløs.. Skrevet 17. oktober 2010 Del Skrevet 17. oktober 2010 Historien er lang, og det er jo en annen side også.. men tar dette kort, så får jeg ta svarene deretter.. Dette handler om en enkeltepisode bare. I går skulle min samboer til en venn å ta seg noen øl. Jeg synes det var koselig, og har ikke noe imot å sitte alene på en lørdag. Ungen min var hos faren sin, så jeg kunne bare slappe av. Men litt bekymret for at det skulle bli festing på han, pga mange dårlige episoder (han har kjørt i fylla, ikke kommet hjem før neste dag - overnattet hos noen andre pga han var redd jeg skulle bli sur siden han egentlig ikke skulle drikke noe særlig, kommet hjem full og sagt han ikke hadde noe å leve for..osv). Jeg er også litt var på det med alkohol, pga dårlige erfaringer med voldelige ekser.. Tok opp med samboer at jeg var bekymret for at det skulle bli mer enn bare noen øl med kompisen.. hvis han skal feste vil jeg vite det på forhånd, ikke sitte hjemme å være engstelig. Han ble sur når jeg tok det opp. Beklaget til han på mld da han var dratt..sa at det var jeg som har et problem og det var ikke meningen. Og at jeg håpte han koste seg masse med kompisen. Senere på natta prøvde jeg å ringe å høre hvordan det gikk, det var sent og hadde ikke hørt noe fra han. Var en dame som tok telefon, som sa de var på fest, og han var for full til å snakke og hadde bedt henne å prate med meg.. Ok..forventet vel egentlig det.. Gikk i dusjen, da jeg kom ut var han (og bilen) kommet hjem, og hadde lagt seg.. Pga han stinket alkohol gikk jeg å la meg på rommet til datteren min. Var uansett på tur til å bli syk. Våknet i dag med at hunden hans maste veldig. Sendte mld til han om det (for hun har gjort fra seg inne før).. Han spurte om jeg kunne gå ut med hunden. Jeg sa nei. Det er ikke min hund (jeg vil ikke ha hund og det vet han) + at jeg var veldig dårlig. (og jeg tenkte at det bare var til pass for han at han måtte ut med hunden..klokka var uansett 12 , så det var ikke tidlig). Da fikk jeg mld tilbake om at han ikke orker å gjøre noe som helst mer med MIN unge. Ble litt paff..og spurte om han virkelig sammenlignet ungen med hunden.. og at det var greit - han trengte ikke ha noe med henne å gjøre (ville ha en reaksjon..da jeg håpte jeg misforstod). Han skrev OK. Hva skjedde egentlig?? Jeg var jo litt sur og lei etter gårdagen..men er han som er sur på meg og ikke vil ha noe med ungen min å gjøre..som kommer i morgen..?! Hvordan skal jeg reagere til dette? Er dette normalt? Var jeg dårlig ang hunden? Jeg hadde jo gått ut med hunden om han ikke hadde gjort det..men jeg er syk, og jeg mente jo ikke å såre han på noe måte. (Han vet jeg har sagt fra meg ansvaret ang hunden. Jeg ga bort min hund, og han skulle det med sin - men gjorde det ikke. Vi passer ikke til å ha hund.) Hva skal jeg gjøre nå? Jeg føler ikke så veldig for å få datteren min hit nå når han er sånn.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/354778-hvordan-skal-jeg-reagere-til-dette/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
rose23 Skrevet 17. oktober 2010 Del Skrevet 17. oktober 2010 Han er nok kjempeglad i hunden sin og ble såret fordi du ikke ville ta den med ut på tur. Hunden er nok en del av han... som du må ta med på kjøpet. Men denne livsfarlige atferden hans hadde bekymret meg langt mer. Å kjøre i fylla er ikke annet enn livsfarlig og egoistisk! Jeg hadde ikke orket å forholdt meg til et menneske som setter andres liv i fare fordi han ikke gidder bruke noen kroner på taxi. Han har tydligvis også store alkoholproblemer. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/354778-hvordan-skal-jeg-reagere-til-dette/#findComment-3044580 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trådstarter Skrevet 17. oktober 2010 Del Skrevet 17. oktober 2010 Han er nok kjempeglad i hunden sin og ble såret fordi du ikke ville ta den med ut på tur. Hunden er nok en del av han... som du må ta med på kjøpet. Men denne livsfarlige atferden hans hadde bekymret meg langt mer. Å kjøre i fylla er ikke annet enn livsfarlig og egoistisk! Jeg hadde ikke orket å forholdt meg til et menneske som setter andres liv i fare fordi han ikke gidder bruke noen kroner på taxi. Han har tydligvis også store alkoholproblemer. Det med hunden er bare vanskelig..han må jo forstå at jeg ikke kan det når jeg er syk, og jeg går jo ut med hunden til vanlig. Men skulle ting gått etter planen hadde vi bodd et annet sted nå, og uten hunder..(vi bor på hans hjemplass - ei bygd). Jeg føler meg nesten litt lurt...heh.. Jeg sa opp min hund som jeg er utrolig glad i..som jeg har gått gjennom mine tøffeste perioder med. Jeg kan låne han av og til, men spør sambo først om det passer. Jeg tar vare på hunden når han er her. Så er det greit at pga sine sterke følelser for hunden, skal han da kutte ut ungen min pga jeg ikke var i form til å gå ut med hans hund, siden han var fyllesyk etter festing som han hadde sagt han ikke skulle på?? Han har ikke alkoholdproblem..eller..han drikker ikke ofte.. Men når han gjør det, blir det altfor mye. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/354778-hvordan-skal-jeg-reagere-til-dette/#findComment-3044581 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sjøstjerna Skrevet 17. oktober 2010 Del Skrevet 17. oktober 2010 Du er syk og han er fyllesyk. Ingen av dere tenker klart. Gjør det beste ut av dagen. Få dattera hjem og glem den hunden. Den må eieren ta seg av selv- dvs du får si til han at du er syk. Har en edru kompis kjørt han hjem, eller er det fare for at han har kjørt i fylla? Dette var det verste med historien. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/354778-hvordan-skal-jeg-reagere-til-dette/#findComment-3044583 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trådstarter Skrevet 17. oktober 2010 Del Skrevet 17. oktober 2010 Du er syk og han er fyllesyk. Ingen av dere tenker klart. Gjør det beste ut av dagen. Få dattera hjem og glem den hunden. Den må eieren ta seg av selv- dvs du får si til han at du er syk. Har en edru kompis kjørt han hjem, eller er det fare for at han har kjørt i fylla? Dette var det verste med historien. Han vet jeg er syk. Jeg vet han har kjørt hjem..da jeg spurte han hvordan han hadde kommet seg hjem, sa han at han hadde gått.. men da jeg nevnte bilen, sa han at kompisen kjørte.. Jeg vet han har kjørt. Forrige gang han kjørte var han dritings, og kjørte heller til noen andre å la seg, da han var redd jeg skulle bli sur.. Fyllekjøring tåler jeg ikke, lagde et hakk i bordet hans med strykejernet mitt faktisk, da jeg fikk høre om det. Ble mye prating etter det, og han sa han forstod..selv om det virket mer som om han bare var lei av at jeg maste.. det blir lett sånn..: "Jaaada..det er greit!!". "Alle" kjører i fylla her på bygda virker det som..så det virker som det ikke går inn på han når jeg reagerer. Det var grusomt den natta når jeg fikk høre fra andre at han var dritings og hadde kjørt hjem..det skulle ta ti min å kjøre hit.. da det hadde gått over en time, og jeg ikke fikk tak i han..var det grusomt.. Men det nytter jo visstnok ikke å si fra om det.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/354778-hvordan-skal-jeg-reagere-til-dette/#findComment-3044585 Del på andre sider Flere delingsvalg…
rose23 Skrevet 17. oktober 2010 Del Skrevet 17. oktober 2010 Når en ikke slutter å drikke før en er bevisstløs har en et alvorlig alkoholproblem. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/354778-hvordan-skal-jeg-reagere-til-dette/#findComment-3044588 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sjøstjerna Skrevet 17. oktober 2010 Del Skrevet 17. oktober 2010 Han vet jeg er syk. Jeg vet han har kjørt hjem..da jeg spurte han hvordan han hadde kommet seg hjem, sa han at han hadde gått.. men da jeg nevnte bilen, sa han at kompisen kjørte.. Jeg vet han har kjørt. Forrige gang han kjørte var han dritings, og kjørte heller til noen andre å la seg, da han var redd jeg skulle bli sur.. Fyllekjøring tåler jeg ikke, lagde et hakk i bordet hans med strykejernet mitt faktisk, da jeg fikk høre om det. Ble mye prating etter det, og han sa han forstod..selv om det virket mer som om han bare var lei av at jeg maste.. det blir lett sånn..: "Jaaada..det er greit!!". "Alle" kjører i fylla her på bygda virker det som..så det virker som det ikke går inn på han når jeg reagerer. Det var grusomt den natta når jeg fikk høre fra andre at han var dritings og hadde kjørt hjem..det skulle ta ti min å kjøre hit.. da det hadde gått over en time, og jeg ikke fikk tak i han..var det grusomt.. Men det nytter jo visstnok ikke å si fra om det.. Anmeld han. Fælt? Ja, men har du samvittighet til å la være dersom du faktisk vet han fyllekjører? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/354778-hvordan-skal-jeg-reagere-til-dette/#findComment-3044603 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 17. oktober 2010 Del Skrevet 17. oktober 2010 Hvorfor er du sammen med en som 1) har et tydelig alkoholproblem 2) kjører i fylla 3) lyver 4) likestiller hunden med barnet (selv om jeg har en viss forståelse for irritasjon over at du ikke for en gangs skyld kunne lufte hunden om han var "syk" (og ikke visste du var dårlig) og 5) du tydeligvis kommuniserer dårlig med? Jeg bare spør... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/354778-hvordan-skal-jeg-reagere-til-dette/#findComment-3044633 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lykke til................................. Skrevet 17. oktober 2010 Del Skrevet 17. oktober 2010 Denne mannen kommer til å gi deg utrygghet og mange nedturer. Ligger i kortene du beskriver. Selvfølgelig har han sine gode sider og noe du liker veldig godt ved han. Men slik atferd bør det absolutt ringe noen bjeller. Tenk på datteren din også, så lenge du er utrygg på hva han kan finne på blir jenta di også utrygg. Ikke utsett deg for dette kjære deg. Vet hva jeg snakker om, hadde mange år med nedturer for den type atferd du beskriver. Det var bra i perioder, men drikkemønstret ble det samme uansett. Du fortjener noe bedre............... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/354778-hvordan-skal-jeg-reagere-til-dette/#findComment-3044644 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lora Skrevet 17. oktober 2010 Del Skrevet 17. oktober 2010 Det med hunden er bare vanskelig..han må jo forstå at jeg ikke kan det når jeg er syk, og jeg går jo ut med hunden til vanlig. Men skulle ting gått etter planen hadde vi bodd et annet sted nå, og uten hunder..(vi bor på hans hjemplass - ei bygd). Jeg føler meg nesten litt lurt...heh.. Jeg sa opp min hund som jeg er utrolig glad i..som jeg har gått gjennom mine tøffeste perioder med. Jeg kan låne han av og til, men spør sambo først om det passer. Jeg tar vare på hunden når han er her. Så er det greit at pga sine sterke følelser for hunden, skal han da kutte ut ungen min pga jeg ikke var i form til å gå ut med hans hund, siden han var fyllesyk etter festing som han hadde sagt han ikke skulle på?? Han har ikke alkoholdproblem..eller..han drikker ikke ofte.. Men når han gjør det, blir det altfor mye. Jeg kjenner jeg blir provosert av at du lar et uskyldig barn måtte forholde seg til en slik type. Jeg vet at enkelte damer ikke klarer å se realiteten i øynene fordi de "er jo så glad i ham", men når du har barn å ta hensyn til så synes jeg du burde få denne taperen ut av livet ditt i løpet av uka. En ting er at HAN er helt ute å kjøre, en annen ting er at DU finner deg i det og finner unnskyldninger for ham. Skjerp deg kvinne!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/354778-hvordan-skal-jeg-reagere-til-dette/#findComment-3044688 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 17. oktober 2010 Del Skrevet 17. oktober 2010 Det med hunden er bare vanskelig..han må jo forstå at jeg ikke kan det når jeg er syk, og jeg går jo ut med hunden til vanlig. Men skulle ting gått etter planen hadde vi bodd et annet sted nå, og uten hunder..(vi bor på hans hjemplass - ei bygd). Jeg føler meg nesten litt lurt...heh.. Jeg sa opp min hund som jeg er utrolig glad i..som jeg har gått gjennom mine tøffeste perioder med. Jeg kan låne han av og til, men spør sambo først om det passer. Jeg tar vare på hunden når han er her. Så er det greit at pga sine sterke følelser for hunden, skal han da kutte ut ungen min pga jeg ikke var i form til å gå ut med hans hund, siden han var fyllesyk etter festing som han hadde sagt han ikke skulle på?? Han har ikke alkoholdproblem..eller..han drikker ikke ofte.. Men når han gjør det, blir det altfor mye. ''Han har ikke alkoholdproblem..'' Åjo, det har han. Når han oppfører seg som en kjempekuk og attpåtil kjører i fylla, har han absolutt et alkoholproblem. Og han setter andre i livsfare ved å holde på sånn. Du burde anmelde ham. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/354778-hvordan-skal-jeg-reagere-til-dette/#findComment-3044692 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hulderen Skrevet 17. oktober 2010 Del Skrevet 17. oktober 2010 Dere var i samme hus, men drev og sendte meldinger til hverandre, i stedet for å snakke sammen? Jeg syns jo synd på hunden som ikke ble luftet, men det er feil å likestille hund og barn. Det virker ikke som om du og samboeren din samarbeider særlig bra. Hvis dette fortsetter, slik at du føler at du ikke vil ha datteren din hjemme pga samboeren, så er valget veldig enkelt. Barn kommer alltid først. Da får du gå fra samboeren din, slik at datteren din får den tryggheten hjemme som hun behøver. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/354778-hvordan-skal-jeg-reagere-til-dette/#findComment-3044694 Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 17. oktober 2010 Del Skrevet 17. oktober 2010 Det jeg reagerer på er at han kjører bil i flatfylla! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/354778-hvordan-skal-jeg-reagere-til-dette/#findComment-3044910 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alja Skrevet 19. oktober 2010 Del Skrevet 19. oktober 2010 Denne hundehistorien blir et alebi for de egentlige problemene. Han har et alkoholproblem som han ikke tar ansvaret for. Det har man nemlig når man blir dødrukken når planen var et par øl, kjører i fylla gjentatte ganger, lyver og er femstjerners drittsekk i bakrus. Du skriver lengre ned at han ikke har holdt ord på andre områder også. Er dette noe du vil leve med og ikke minst la barnet ditt leve med? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/354778-hvordan-skal-jeg-reagere-til-dette/#findComment-3045558 Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 19. oktober 2010 Del Skrevet 19. oktober 2010 Det med hunden er bare vanskelig..han må jo forstå at jeg ikke kan det når jeg er syk, og jeg går jo ut med hunden til vanlig. Men skulle ting gått etter planen hadde vi bodd et annet sted nå, og uten hunder..(vi bor på hans hjemplass - ei bygd). Jeg føler meg nesten litt lurt...heh.. Jeg sa opp min hund som jeg er utrolig glad i..som jeg har gått gjennom mine tøffeste perioder med. Jeg kan låne han av og til, men spør sambo først om det passer. Jeg tar vare på hunden når han er her. Så er det greit at pga sine sterke følelser for hunden, skal han da kutte ut ungen min pga jeg ikke var i form til å gå ut med hans hund, siden han var fyllesyk etter festing som han hadde sagt han ikke skulle på?? Han har ikke alkoholdproblem..eller..han drikker ikke ofte.. Men når han gjør det, blir det altfor mye. Man har et alkoholproblem om man: - Ikke klarer å stoppe i tide. - Lyver om alkoholbruk. - Kjører i fylla og lyver om det, gjentatte ganger. - Krever at andre skal ta ansvaret man selv burde tatt fordi man er fyllesyk. - Gjør det til et problem at andre kritiserer ens tøylesløse omgang med alkohol i stedet for å innse at man har et problem. - Bagatelliserer sitt eget problemet. - Bagatelliserer de problemer man påfører andre. mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/354778-hvordan-skal-jeg-reagere-til-dette/#findComment-3045574 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.