Gå til innhold

Redd for at jeg har kreft!

Anbefalte innlegg

Gjest ungjente27

Hei Mette. Vet at du ikke kan stille noen diagnose her, men håper på noen synspunkter fra din side. Historien min: For ca 1 år siden gikk jeg til gynekolog pga diffuse smerter i underlivet og pga at menstruasjonen kom 2 uker for tidlig. Gynekologen tok innvendig ul. pluss celleprøve. det ble konstantert celleforandringer cin3. I januar i år tok jeg derfor en konisering. På etterkontrollen tok de innvendig ul pluss ny celleprøve. Det ble konstantert fortsatt forandringer cin 3 og jeg måtte ta en ny konisering i august. Denne gangen fikk jeg beskjed om at alt så bra ut, og at jeg skulle komme til etterkontroll om 1 år. Etter første konisering fikk jeg en sterk blødning, og jeg måtte inn og ut av sykehuset. De ville prøve å stoppe blødningen uten å måtte sy, noe de til slutt lyktes i. Vel nok om det, - Etter det begynte jeg å få forandret vannlatingsmønster, hvorav jeg måtte tisse ofte. Nå, 10 mnd senere sliter jeg fortsatt med dette. Jeg må ofte opp 2-3 ganger om natta for å tisse, og om dagen tisser jeg også ofte. Det kommer mye hver gang, men det er ikke noe smerter ved vannlatingen. Ellers kjenner jeg noen ganger et press/trykk i magen. Jeg føler meg oppblåst. Syns magen har blitt så stor. Jeg er ellers slank. Avføringsmønsteret har også forandret seg i den grad at jeg har ofte avføring. Ca 2 ganger om dagen. Den er normal, slik jeg har observert. Ikke observert noe blod. Jeg er mye sliten og trøtt. Nå er mensen også uteblitt, og jeg vet jeg ikke er gravid. Den er 7 dager forsinket, og jeg pleier alltid å være presis. Jeg går ikke på noe prevensjon. Det jeg er redd for nå, er at jeg har fått kreft. I f.eks eggstokkene. Da jeg tok innvendig u.l i januar og på etterkontrollen i mai/juni, ville de sett det da? Jeg var hos alm. legen min her om dagen, og uvi-testen var negativ. Klamydiatest var også negativ. Han tok en g.u og kjente på magen. Sa at alt så normalt ut. Men jeg føler på kroppen at noe er galt. Jeg har ikke sovet i natt, for jeg har bare ligget å tenkt på at det kan være kreft. Er så redd for å dø i fra sønnen min :( Hadde satt veldig pris på et ærlig svar. Hilsen ei jente på 27 år som trenger noen beroligende ord.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/354827-redd-for-at-jeg-har-kreft/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Jeg forstaar at du er engstelig etter de to koniseringer, til dels med komplikasjon(bloedning). Din livmorhals er under god kontroll, og kreft herfra ville gi bloedning eller utflod. Saa det behoever du ikke aa tenke paa. De uregelmessige bloedninger er ikke tegn paa underlivskreft, men sannsynligvis hormonforstyrrelser med uregelmessig eggloesning. Fortsetter det, kan du faa en sjekk av dine hormoner. Dine andre symptomer med hyppig vannlatning og oppblaasthet er det man betegner 'uspesifikke' symptomer, dvs at det ikke tyder paa noen spesiell aarsak. Saa var det det med eggstokk-kreft. Det kan gi slike uspesifikke symptomer og en ultradlyd i mai-juni er ingen garanti. Din alder taler noe imot en slik forklaring. Jeg synes du skal faa en ny sjekk hos gynekologen. I og med at det er saa kort tid siden du var der, kan du kanskje komme uten henvisning? Saa ring og forsoek aa faa en time. Ikke fordi jeg synes at det er stor grunn til bekymring, men for aa berolige deg og redde nattesoevnen.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...