Hjerterud Skrevet 19. oktober 2010 Del Skrevet 19. oktober 2010 Har noen spørsmål angående et utslett min mann og jeg har fått over hele kroppen etter 3 uker i Thailand. For en uke siden reiste vi fra innlandet til øya Ko Phangan. Vår datter på 2 år begynte da og få reisemage og kastet opp på hele turen også utover natta, etterfulgt av min mann og så meg. Dette gikk over, men etter et par dager fikk jeg et rødt utslett på hele kroppen. Det klødde ikke. Soleksem har jeg hatt tidligere og det var ikke slik som det. Utslettet kom også inni hånda og under føttene. Fikk også hodepine, litt muskelsmerter, men ikke noe feber. Etter noen dager fikk også mannen min utslettet over hele kroppen. Dro til sykehuset her og fikk konstatert at det ikke var dengue feber siden vi ikke har hatt feber. De tok blodprøve og ikke noe galt kunne vises. De gav oss paracet mot hodepinen og et pulver mot utslettet. Datteren vår på 2 år har ikke fått noe utslett og er i fin form. Leste på doktoronline om en som hadde fått skabb og det kunne delvis minne om beskrivelsen der, men utslettet vårt klør ikke, foreløbig. Det stikker litt her og da. Har du noen formening om hva dette kan være og eventult behandlingsform? Er det noe vi kan spørre etter på apotek? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/354865-utslett-p%C3%A5-hele-kroppen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jon Langeland, hudlege Skrevet 24. oktober 2010 Del Skrevet 24. oktober 2010 Hei ! Ja kunne høres ut som skabb var en mulighet, men da får man tiltakende kløe, til slutt så ille at man ikke får sove om natten. Høres for meg mer som dere kan ha hatt en forholdsvis lett virusinfeksjon av andre virus som også kan gi utslett. Almensynptomer som feber, uvelhet, hovne kjertler osv kan ledsage i varierende grad.. Dersom ikke generell og tiltakende klør ville jeg ikke tatt scabbkur som i tilfelle også datteren måtte hatt. Heller bare se an litt , bruke fukt krem og se om det går over dersom ikke andre symptomer. Mvh Hudlegen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/354865-utslett-p%C3%A5-hele-kroppen/#findComment-3048882 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.