Gå til innhold

Hva hander sangen "Luka" av Suzanne Vega om?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan kan du være spesialpedagog, og ikke kunne engelsk? Hvor er du utdannet? det var det rareste med ditt innlegg. Hvis du har strøket i engelskfaget, så bør du vel ikke kunne få godkjent studien din?

Teksten er jo veldig enkel å følge med på: mitt navn er luca. jeg bor ovenpå dere. osv. det handler jo om et barn som blir mishandlet, og som ikke vil at noen skal spørre hvordan h#n har det.

Og der ser jeg at det var poengtert nok av andre allerede... ;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gikk en dokumentar om den sangen på NRK for en tid tilbake. Mulig den er tilgjengelig i NRKs nett-tv.

Skrevet

Hvis du ser på videoen som er lagd til sangen, så ser du at det er et barn det dreier seg om.

http://www.youtube.com/watch?v=UCXnJIAQd1o&ob=av3e

Så det selv etter å ha sendt innlegget. Har alltid tenkt at det er en voksen dame, og husket det sånn fra videoen da den var poppis for 100 år siden også, mer tok jeg skikkelig feil gitt :) Det er noe med at hun skal si at hun har gått seg på en vegg (eller dør? - husker ikke helt gidder ikke google) som gjør at jeg assosierer voksen dame og ikke et barn.

Jaja, det vet vi det :)

Skrevet

Ser du på videoen som er lagd til sangen, så ser du at det er et barn det er snakk om.

Research er en fin ting...

http://www.youtube.com/watch?v=UCXnJIAQd1o&ob=av3e

Det er flere timer siden jeg skrev det handler om et barn. Det husker jeg også fra Suzanne Vega konserten jeg var på.

Poenget er dog at det kan man ikke se fra teksten alene.

Gjest Hulderen
Skrevet

Det er flere timer siden jeg skrev det handler om et barn. Det husker jeg også fra Suzanne Vega konserten jeg var på.

Poenget er dog at det kan man ikke se fra teksten alene.

Hvorfor i alle dager trekke frem et sånt poeng, i stedet for å gi korrekt informasjon når du sitter på den? Du hadde lett kunnet skrevet noe a la: "Det er korrekt at det handler om et barn, men det går ikke frem av teksten alene".

Skrevet

Hvorfor i alle dager trekke frem et sånt poeng, i stedet for å gi korrekt informasjon når du sitter på den? Du hadde lett kunnet skrevet noe a la: "Det er korrekt at det handler om et barn, men det går ikke frem av teksten alene".

Foreslår du setter deg stille ned og leser innleggene i kronologisk rekkefølge.

Skrevet

Det står jo ingen steder at trådstarter ikke kan engelsk. Man kan tyde sanger på forskjellige måter, og alle trenger jo ikke tyde den som at det er et barn.

Jeg får sjelden med meg engelsk tekst i sanger. Ikke norsk tekst heller forresten. Fordi lydbildet blir for uklart for meg. Men jeg kan både norsk og engelsk jeg! Dama gadd vel bare ikke lete fram teksten på nettet da. Men det ville jeg jo derimot legge litt innsats i, hvis jeg var spesialpedagog. hehe...

Gjest fra bergen
Skrevet

Jeg får sjelden med meg engelsk tekst i sanger. Ikke norsk tekst heller forresten. Fordi lydbildet blir for uklart for meg. Men jeg kan både norsk og engelsk jeg! Dama gadd vel bare ikke lete fram teksten på nettet da. Men det ville jeg jo derimot legge litt innsats i, hvis jeg var spesialpedagog. hehe...

''Men det ville jeg jo derimot legge litt innsats i, hvis jeg var spesialpedagog. hehe..''

Nå skal man ikke alltid tolke nicket helt bokstavelig...

Skrevet

Foreslår du setter deg stille ned og leser innleggene i kronologisk rekkefølge.

Når man begynner å lese i en tråd først etter at den har blitt lang, kan man ikke kreve at folk...

a. Leser alle innlegg i kronologisk rekkefølge, og

b. Leser alle innlegg før man svarer selv.

Skrevet

Når man begynner å lese i en tråd først etter at den har blitt lang, kan man ikke kreve at folk...

a. Leser alle innlegg i kronologisk rekkefølge, og

b. Leser alle innlegg før man svarer selv.

Hei,

Men når "Hulderen" kommer med anklager som åpenbart skyldes at vedkommende ikke har fått med seg det jeg har skrevet, så er det enklere å be dem lese tråden, fremfor å forklare det hele enda en gang. :-)

Med vennlig hilsen

Skrevet

Slik er det for meg også. Har veldig vanskelig for å høre det meste av teksten, ofte både i norske og engelske sanger. Hører normalt godt men tror det er noe med forstyrrelsene rundt (musikken) som gjør at jeg ikke klarer oppfatte den. Men det varierer veldig fra låt til låt da. "Luka" går temmelig greitt å oppfatte, men mye verre med "bråkelåter" :-)

Skrevet

''Men det ville jeg jo derimot legge litt innsats i, hvis jeg var spesialpedagog. hehe..''

Nå skal man ikke alltid tolke nicket helt bokstavelig...

Ånei? Er ikke så kjent med de forskjellige nicks særegenheter jeg!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...