Gå til innhold

høyt blodtrykk

Anbefalte innlegg

Gjest Mye bekymret...

Jeg har dessverre lett for å hisse meg opp, og lett for å bekymre meg. I det siste har jeg fått en litt syk følelse når nevnte ting plager meg. Jeg kan føle et trykk inni meg, i hodet og ellers. Hodepinen ligger gjerne også på lur, jeg som ikke er noen hodepinetype. Men pulsen er normal. Høres dette ut som høyt blodtrykk?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/355153-h%C3%B8yt-blodtrykk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høyt blodtrykk gir ikke symptomer før det er blitt temmelig høyt.

Tor heller du strever med stress, som forverres av din bekymring for høyt blodtrykk. Blodtrykket øker lett når man stresser - men da snakker man ikke om et sykelig høyt blodtrykk. Jeg er fælt til å stresse selv, kan få litt høye blodtrykksmålinger hos legen. Fikk etter hvert tatt en 24-timers måling, hvor det viste seg at blodtrykket mitt lå meget bra under søvn. Nå har jeg vært litt mer uheldig etter det, men det er arvelige forhold som har forårsaker. Dette tar jeg en liten dose blodtrykksmedisin mot - null bivirkninger.

Men ta deg en tur til legen med bekymringene dine. Sannsynligvis blir du beroliget.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/355153-h%C3%B8yt-blodtrykk/#findComment-3050163
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...