Gå til innhold

Ettervirkninger av kortison tabletter (prednisol

Anbefalte innlegg

Gikk på kortisontabletter (prednisolon) fra nov. 2008 til midten av februar 2009, altså ca 3,5 mnd. På det meste tok jeg 40mg om dagen.

Bivirkningene var mange ved bruk av disse tablettene, men det verste var de psykiske plagene. Jeg forandret personlighet og hadde den siste tiden jeg tok tablettene tanker om selvmord.

Det jeg lurer på er hvor lenge sitter bivirkningene av prednisolon tablettene i kroppen? Sakte men sikkert har jeg fått tilbake meg selv, men dette har tatt lang tid. Hvis det er andre som har opplevd noe lignende, hvor bivirkningene henger lenge i, hadde vært fint å høre om andres erfaringer.

Mvh

Per

Fortsetter under...

Jeg har aldri brukt Prednisolon over lang tid takk og lov, men jeg kan skrive under på at de kan klusse til psyken på kort tid. Jeg har brukt de ved akutt allergi og det er en skremmende opplevelse dette med hvordan man på kort tid blir helt "snål". Skremmende medisin når de påvirker psyken :(

Jeg har aldri brukt Prednisolon over lang tid takk og lov, men jeg kan skrive under på at de kan klusse til psyken på kort tid. Jeg har brukt de ved akutt allergi og det er en skremmende opplevelse dette med hvordan man på kort tid blir helt "snål". Skremmende medisin når de påvirker psyken :(

Takk for svar. Riktig som du skriver at man føler seg helt snål. Jeg opplevde at jeg på en måte var "utenfor meg selv". Har tenkt at hvis jeg noen gang skal bruke kortison tabletter, så skal det stå om livet... aldri mer det svineriet der :-(

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...