Gå til innhold

Er trist og fortvilet

Anbefalte innlegg

Gjest april21

Min kjære har over lang tid hatt perioder hvor ting raser rundt han , han oppfører seg rasende mot meg og truer med skillsmisse og er veldig opptatt av å fortelle hvor darlig jeg er som menneske .

Jeg opplever meg selv som en normal oppegående kvinne som elsker å stelle med hus og hjem og barn og mann .

Nå oppsøkte jeg en samlivsekspert for om mulig få hjelp , for jeg er veldig sliten av disse ukontrollerte raserianfallene hans , hvor han sier meg ting jeg vet han ikke mener innerst inne .

Da sitter min mann og sier at når han blir avvist som ektemann i sengen takler han det dårlig , det er grunnen til hans frustrasjon .Så tenker jeg , ja jo jeg har faktisk sagt nei noen ganger , når jeg alt har sovnet og han kommer sent i seng , noen ganger når spriten oser er det ikke fristende å ha sex heller .

Da opplever jeg at vår terapaut fristiller min mann sin oppførsel mot meg for jeg avviser han .

Er jeg helt på jordet , eller er det noe med hans kvinnesyn ?

Nå er jeg skikkelig frustrert og lurer på hvordan jeg skal orke å forsette .

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/355177-er-trist-og-fortvilet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest sibyllen

Dette lyder kjent for meg, har nettopp vært gjennom det samme med mannen min og meg selv.

Problemet vårt har vart i noen år så det var kanskje enda vanskeligere å løse. Drikkingen hans var ikke så fryktelig som du skriver, men jo, han var sint lei seg og drakk noen ganger for å få ut mistrivselen sin.

Vi gikk også til rådgiving og ble enige om og finne årsaken til drikkingen og temprementet hans. Det er viktig og gjøre. For det er som regel en årsak. Har dere hatt problemer tidligere? Årsaken ligger jo ofte tillbake i tid. Kanskje han er lei seg for noe eller usikker på noe?

jeg måtte vertfall spørre meg selv endel ting rådgiveren ville vite.

Det er viktig og vere ærlig selv også ellers blir det ikke bedre kanskje bare værre med drikking. Det må dere ungå.

Er det noe du kan tenke deg han er sint på, ikke bare at du nekter og ha sex?

Gjest frustrert e fruer

Har han det vanskelig på jobben?

Er han utro?

Et eller annet plager han kanskje som du ikke veit om. Er det noe du har gjort han?

Det er vanskelig og si noe om kvinnesynet hans da du ikke sier noe om det er en mann som er sint hele tiden. eller ikke.

Min samboer hadde også perioder jeg var frustrert og fortvilt over, men det var fordi han var usikker på meg. Har hatt en periode med en beiler som ikke ble heldig mottatt. Slike problemer kan være en vanskelig opplevelse og overse.

Gjest mann 69'er

Jeg er mann, ikke lenger gift men kan nok ha vært en slik sint mann en gang.

Hvis det ikke kan være noe han er lei seg for eller såret over, så er du ikke på jordet. Har det vært noen grunn for han til å bli ekstra såret av avvisninger så kan det være at du er på jordet. Siden du ikke ha fortalt noe om det så blir det vanskelig å svare deg.

Men utfra egen erfaring kan jeg kjenne igjen sinne over avvisning fordi exen var i lag med en annen. Jeg mistenkte det og visste vel egentlig, men hadde ikke beviser. Jeg ble sintere og sintere helt til jeg røyk på dør. Det viste seg at jeg hadde rett. Kanskje han mistenker deg for noe, og hvis det er helt feil bør du ta en lang prat med han.

Kanskje han trenger hjelp for drikking også?

Gjest sibyllen

Jeg spør kanske dummt, men hva mener du med å fristille han? Får mannen din medhold av rådgiveren med og drikke og være en sinna fyr?

Jeg ble forundret og usikker på det samme selv *o*. Og siden april21 forteller det slik tror jeg kanskje det er noe det hun mener.

Hvis hun tar han med til samlivsrådgiver som holder med mannen er det ikke lett og si noe om hun er på jordet. Da tror jeg feilen er like mye hos henne. Vi måtte ha hjelp når jeg fikk litt for nært forhold til en kolega selv om det aldri ble fysisk før han oppdaget det på mobilen.

Vi trengte hjelp og det var like viktig at begge var villige til å se på seg selv. Kan det være grunnen til at rådgiveren fristiller han?

Annonse

Gjest mann 69'er

Jeg ble forundret og usikker på det samme selv *o*. Og siden april21 forteller det slik tror jeg kanskje det er noe det hun mener.

Hvis hun tar han med til samlivsrådgiver som holder med mannen er det ikke lett og si noe om hun er på jordet. Da tror jeg feilen er like mye hos henne. Vi måtte ha hjelp når jeg fikk litt for nært forhold til en kolega selv om det aldri ble fysisk før han oppdaget det på mobilen.

Vi trengte hjelp og det var like viktig at begge var villige til å se på seg selv. Kan det være grunnen til at rådgiveren fristiller han?

Du svarte meg og ikke april21 :) og da kommer det opp igjen hvor sint jeg ble da vi gikk til terapeut.

Hun ville vi skulle få hjelp men ikke bli hjelpt :) Det endte med at jeg måtte betale prisen og gikk. Jeg mistet leiligheten min, det var jeg som måtte flytte fra sønnen min det var jeg som skulle ditt og dett.

Til april21, spurte du eksperten hvorfor hun holdt med mannen din? Hun måtte jo ha en grunn

Her leser jeg mellom linjene at det er noe ganske grunnleggende galt i "maktbalansen" mellom dere. J

eg leser om en humørsyk og gretten mann som ikke har noen skrupler med å la sitt dårlige humør gå, ubegrunnet, utover deg.

Du på din side, finner deg i den elendige behandlingen. Og unnskylder ham til og med med at han "egentlig ikke mener det innerst inne"

Du skriver jo ikke noe om hvordan du reagerer på dette ovenfor ham.

Tar du igjen? Eller tar du bare imot?

Oppførselen hans tyder på at han ikke respekterer hverken deg eller forholdet deres.

Og "begrunnelsen" med at han takler dårlig å bli avvist seksuellt, av og til er overhodet ikke god nok for å rettferdiggjøre at han oppfører seg som en drittsekk ovenfor deg!

Det er noe alle menn, og kvinner, må finne seg i i et langt forhold/ekteskap. Det er ingen menneskerett å ha tilgang på sex "når som helst" selvom man er i et forhold, og man må respektere at partneren ikke alltid orker eller har lyst samtidig som en selv.

Jeg vet jo ikke om han "alltid" har vært sånn, eller om disse humørsvingningene har oppstått på et senere tidspunkt.

Isåfall kan det være et tegn på depresjon, stress, eller annen psykisk ubalanse som evt bør behandles av lege / psykolog.

Men hvis de ikke kan "forklares" med noe av dette, så synes jeg du bør slutte å unnskylde ham for måten han behandler deg på.

Ta ham på ordet når han snakker om skillsmisse. Si at han er hjertelig velkommen til å flytte ut hvis han synes du er et så håpløst menneske, fordi heller ikke du ønsker å bo sammen med en mann som bruker deg som "søppelbøtte" for sitt dårlige humør.

Kort sagt: Du må utfordre ham til å stå for det han sier, så det ikke blir så enkelt for ham å slenge rundt seg med stygge og sårende uttalelser!

Og hvis noen skal unnskylde ham, så er det han selv som skal gjøre det - ikke du..

Gjest sibyllen

Her leser jeg mellom linjene at det er noe ganske grunnleggende galt i "maktbalansen" mellom dere. J

eg leser om en humørsyk og gretten mann som ikke har noen skrupler med å la sitt dårlige humør gå, ubegrunnet, utover deg.

Du på din side, finner deg i den elendige behandlingen. Og unnskylder ham til og med med at han "egentlig ikke mener det innerst inne"

Du skriver jo ikke noe om hvordan du reagerer på dette ovenfor ham.

Tar du igjen? Eller tar du bare imot?

Oppførselen hans tyder på at han ikke respekterer hverken deg eller forholdet deres.

Og "begrunnelsen" med at han takler dårlig å bli avvist seksuellt, av og til er overhodet ikke god nok for å rettferdiggjøre at han oppfører seg som en drittsekk ovenfor deg!

Det er noe alle menn, og kvinner, må finne seg i i et langt forhold/ekteskap. Det er ingen menneskerett å ha tilgang på sex "når som helst" selvom man er i et forhold, og man må respektere at partneren ikke alltid orker eller har lyst samtidig som en selv.

Jeg vet jo ikke om han "alltid" har vært sånn, eller om disse humørsvingningene har oppstått på et senere tidspunkt.

Isåfall kan det være et tegn på depresjon, stress, eller annen psykisk ubalanse som evt bør behandles av lege / psykolog.

Men hvis de ikke kan "forklares" med noe av dette, så synes jeg du bør slutte å unnskylde ham for måten han behandler deg på.

Ta ham på ordet når han snakker om skillsmisse. Si at han er hjertelig velkommen til å flytte ut hvis han synes du er et så håpløst menneske, fordi heller ikke du ønsker å bo sammen med en mann som bruker deg som "søppelbøtte" for sitt dårlige humør.

Kort sagt: Du må utfordre ham til å stå for det han sier, så det ikke blir så enkelt for ham å slenge rundt seg med stygge og sårende uttalelser!

Og hvis noen skal unnskylde ham, så er det han selv som skal gjøre det - ikke du..

Er du ikke litt for unyannsert nå?

April21 spør om hun er på jordet og er fortvilt fordi eksperten holder med mannen, og da kan du vel ikke si at mannen ubegrunnet raser mot henne? Akkurat det vet vi ikke noe om når han ikke kan forsvare seg. Tydeligvis har han en god forklaring når eksperten er uenig med henne.

Jeg har vært hos terapeut selv og veit at dette bare skjer når den ene parten trenger hjelp til å gjenopprette balanse. Og da blir det helt feil og tolke at mannen har makten over april21. Dette er jeg ikke enig i ass, for jeg måtte inrømme at jeg måtte komme han imøte i stella for å klage

Er du ikke litt for unyannsert nå?

April21 spør om hun er på jordet og er fortvilt fordi eksperten holder med mannen, og da kan du vel ikke si at mannen ubegrunnet raser mot henne? Akkurat det vet vi ikke noe om når han ikke kan forsvare seg. Tydeligvis har han en god forklaring når eksperten er uenig med henne.

Jeg har vært hos terapeut selv og veit at dette bare skjer når den ene parten trenger hjelp til å gjenopprette balanse. Og da blir det helt feil og tolke at mannen har makten over april21. Dette er jeg ikke enig i ass, for jeg måtte inrømme at jeg måtte komme han imøte i stella for å klage

Joda, det er selvsagt mulig jeg misforstår situasjonen. Men utifra de få opplysningene som kommer frem, så virker det vel ikke særlig sympatisk av en mann å true med skilsmisse og snakke nedsettende om kona, på grunnlag av at hun av og til avviser ham seksuellt? ( Noe hun atpåtil begrunner med at han ikke er særlig sjarmrende når han f.eks stinker sprit?)

Det er jo rådgiverens plikt å prøve å forstå begge parters side. Så det er ikke nødvendigvis sikkert at vedkommende har gitt mannen "medhold" selvom det er slik det oppfattes fra hennes side.

Gjest sibyllen

Joda, det er selvsagt mulig jeg misforstår situasjonen. Men utifra de få opplysningene som kommer frem, så virker det vel ikke særlig sympatisk av en mann å true med skilsmisse og snakke nedsettende om kona, på grunnlag av at hun av og til avviser ham seksuellt? ( Noe hun atpåtil begrunner med at han ikke er særlig sjarmrende når han f.eks stinker sprit?)

Det er jo rådgiverens plikt å prøve å forstå begge parters side. Så det er ikke nødvendigvis sikkert at vedkommende har gitt mannen "medhold" selvom det er slik det oppfattes fra hennes side.

Jeg reagert likt som deg først, men når jeg leste mer av svarene tror jeg april21 ikke forteller alt. Både drikkingen og reaksjonen med og være sint når han blir avvist kan ha en annen og dypere årsak. Det er ikke mange menn som blir sint for avvisning uten at det finnes en grunn tror jeg.

Jeg reagert likt som deg først, men når jeg leste mer av svarene tror jeg april21 ikke forteller alt. Både drikkingen og reaksjonen med og være sint når han blir avvist kan ha en annen og dypere årsak. Det er ikke mange menn som blir sint for avvisning uten at det finnes en grunn tror jeg.

"Det er ikke mange menn som blir sint for avvisning uten at det finnes en grunn tror jeg."

Mulig det, men "grunnen" trenger ikke nødvendigvis å gjelde kona...

Som jeg skriver i mitt første innlegg, så kan også depresjoner, stress, eller følelse av utilstrekkelighet (f,eks på jobb) gi seg utslag i aggresjon og misnøye på hjemmebane.

Selvom det å bli avvist av kona av og til, egentlig bare er en "bagatell", kan dette allikevel føles som "den siste dråpen" hvis mannen f.eks allerede sliter med følelsen av å bli forbigått på arbeidsplassen, eller føler seg mindreverdig av andre årsker som ikke nødvendigvis har med kona å gjøre.

Men når kona avviser ham, får han noe konkret å la frustrasjonen gå utover...

Gjest sibyllen

"Det er ikke mange menn som blir sint for avvisning uten at det finnes en grunn tror jeg."

Mulig det, men "grunnen" trenger ikke nødvendigvis å gjelde kona...

Som jeg skriver i mitt første innlegg, så kan også depresjoner, stress, eller følelse av utilstrekkelighet (f,eks på jobb) gi seg utslag i aggresjon og misnøye på hjemmebane.

Selvom det å bli avvist av kona av og til, egentlig bare er en "bagatell", kan dette allikevel føles som "den siste dråpen" hvis mannen f.eks allerede sliter med følelsen av å bli forbigått på arbeidsplassen, eller føler seg mindreverdig av andre årsker som ikke nødvendigvis har med kona å gjøre.

Men når kona avviser ham, får han noe konkret å la frustrasjonen gå utover...

Kanskje april21 har noen oplysninger som kan hjelpe oss og gi svar? for jeg tror det er riktigt av henne å følge opp sin egen tråd jeg.

Annonse

Gjest frustrert e fruer

Siden du spurte om du er på jordet men ikke svarer på spørsmål fra dem som svarer deg kan jeg kanskje annta at du hvert fall leser svarene:)

Siden mannen din er ofte rasende og at det er for di han blir avvist, er det riktig at du avviser han ofte? Sambo og jeg har vært hos sexolog og ser det er ikke bra og avvise mye. Mer sex styrker jo bare forholdet, kanske han vil la vær med drikking også? Ingen av oss vil ha en alkoholikker.

Viss han er typen til og ikke snakke om problemene så err det ganske vanlig med menn, ikke gi deg bare med å foreslå. Men da blir det dummt å ikke ta signal fra rådgiver. Mener hu/han at mannen din har gode poeng bør du og tenke på de. Det har jeg hatt behov for og gjøre.

Sex skal vær både fint og masse glede i:)

• 4 måneder senere...
Gjest ganske normal

Siden jeg hadde søket oppe på skjermen da du påstod at vi er hobbymakere og historiefortellere, så "plinget" det litt i jobbhodet *o*.

Er det en sammenheng mellom iritasjonen din i dette innlegget og den storyen først i uken om en pappa i sorg? Aggresjon, sinne og ikke orke mer...

Jeg skumte gjennom tråden og tror noen av spørsmålene som ikke ble svart på av deg kan være viktige?

Hvis jeg forstår dette rett, er det merkelig at du tror andre bare fantaserer når du ikke sa et ord om at mannen kunne være sint på grunn av utroskap.

Derfor har jeg et spørsmål, ikke for å være atal med deg men er det riktig å gå så hardt ut mot andre da?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...