Gjest nettpasienten Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 Hei! For en tid tilbake (ca 6 mnd.siden) merket jeg like etter/under samleie en svie på penishodet. Jeg observerte at den ene siden på penishodet var veldig rød, og at det var en liten flenge i huden på penishodet. Jeg trodde da at det bare var noe som hadde vært i uheldig kontakt og skrapt opp huden. Det nevnes også at det ble kommentert at penishodet var meget rødt under samleie før svien og flengen oppstod.(uten at det trenger å bety noe). Etter en ukes tid var såret på penishodet leget og alt virket normalt. Etter neste samleie skjer det samme - huden på penishodet virker å tåle lite og flenger/sår oppstår, som igjen gir svie til huden får leges igjen. Dette skjer både med og uten kondom. Når alt er grodd og tilsynelatende er ok - kan man allikevel se at penishodet er noe rødlig rundt nederste del - som om man kan se at noe vil skje dersom den utsettes for friksjon. Ser ikke veldig unormalt ut, men man ser at det er noe her som muligens ikke skulle vært. Igår hadde jeg siste samleie, med kondom - like etter oppstår to områder (Høyre og venstre side av penishodet) med røde blemme områder. Man kan se rødlig væskeoppsamling i blemmene, og ved lenger samleie ville det nok skjedd som de forrige ved at de sprekkes og flenger med sviende sår oppstår. Regner med de sprekker uansett snart. Penis ser forøvrig normal ut i farge og form - uten andre tegn til sykdom annet enn ovennevnte rødlighet når sårene er grodd. Virker som om det oppstår mer og større blemmer som følge av kondomen - som kan være forklarende ved at den forårsaker større friksjon/motstand på penishodet. Min almenntilstand er bra, og kjenner ingenting til noe som helst så lenge det kun er blemmer på penis. Sprekker de så vil det svi til det gror igjen. Hvorfor skjer dette? Hva er galt? Det har ikke skjedd før - som skrevet første gang for 6 mnd. siden. Skjer KUN og alltid ved samleie med eller uten kondom - ikke ved onanering.OG problemet har oppstått det siste halve året...Noe jeg kan forsøke før jeg oppsøker lege? Kan det være sopp? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/355181-blemmers%C3%A5r-p%C3%A5-penis-etter-samleie/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 Hei, Det sikreste du kan gjøre det er å vise det til din lege, fortrinnsvis når du har symptomer. Det er meget vanskelig å stille noen diagnose basert bare på beskrivelse, uten undersøkelse. Min første tanke går dog i samme retning som du antyder: at det kan være en soppinfeksjon. I tilfelle kan du forsøke med en antisopp salve, f. eks. Canesten, som du kan få uten resept i apoteket. Smør på tre-fire ganger daglig når du har symptomer, i noen dager. Er det sopp vil det reagere ganske raskt. Gjør ikke det, gå til legen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/355181-blemmers%C3%A5r-p%C3%A5-penis-etter-samleie/#findComment-3049872 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.