BARE1MANN Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 Jeg prøver dette forumet for å finne svar på alle de spørsmål som raser rundt i hodet mitt. Har vært samboer med en kvinne i ca 4 år.I begynnelsen av forholdet var alt bare fryd og gammen.Det var bare èn ting jeg reagerte litt på,og det var at hun var veldig "rett frem" når det gjaldt sex.Dagen etter vi møttes for første gang ringte hun meg og spurte om jeg hadde "runka idag" og fortalte meg at det hadde hun.... Dette gjentok seg ofte.Når vi besøkte hverandre var det alltid "rett på sak" fra hennes side,og jeg hadde ingenting imot det. Men,det gikk ikke mer enn et par måneder før lystene hennes roet seg,for så å forsvinne helt. Det er bortimot umulig å kommunisere med henne. Hun har hintet avogtil om at hun liker å bli brukt,vil være hora mi osv.Hun sier også at ting må skje spontant . Dette har gjort sitt til at ting har "låst" seg føler jeg. Har ved noen anledninger prøvd å "ta henne" på et uventet tidspunkt,men da blir hun bare sur og forbanna. (selv om jeg har forstått at det er sånn hun vil ha det) Som sagt,kommunikasjonen mellom oss er svært dårlig.For noen dager siden tok jeg mot til meg og prøvde nok en gang å starte en seriøs samtale. Jeg fikk kun korte svar.Ett forslag hun kom med var at jeg kan skaffe meg en elskerinne !!-jeg måtte spørre opp igjen om hun virkelig mente det. Svaret var ja.Samtidig tilføyde hun at hvis jeg får meg en elskerinne,så tror hun sexlivet blir bedre på hjemmebane også.... Jeg er desverre utstyrt med mye sjalusi,så jeg lurte på om dette var noe hun foreslo sånn at hun kan gå å få seg elskere også.Men,nei det var det ikke. Hun har ikke behov for det påstår hun. En gang vi snakket om å ta en weekend i Amsterdam sa hun at da vil hun gå på horehus og se meg knulle en annen kvinne.... En annen ting,for noen måneder siden kom hun hjem fra jobb og var dritkåt.Da hadde vi knallbra sex i 4-5 dager etterhverandre.Like brått ble det slutt igjen. Jeg spurte henne senere hvorfor hun var så kåt de dagene. Da fikk jeg et surt svar om at det kunne vel for faen ikke hun vite,og hadde hun visst det så skulle hun jobba for at det fortsatte. Jeg lurer på om hun har hatt seg "litt fremmed" denne dagen? Jeg har hørt om at menn kan like å se sine kjære bli tatt av andre,men kvinner.... Er dette normalt? Hva er det med henne? Er det mulig at hun kan være glad i meg? Jeg har begynt å lure. Finnes det noen menn der ute som har opplevd dette? Eller noen kvinner som kan forklare hva det er med henne??? Har hatt sterke følelser for henne hele tiden og vært glad i henne,men kjenner at mangel på sex,nærhet og ikke minst kommunikasjon har begynt å tære på følelsene. På forhånd takk for svar og gode råd !! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/355182-s%C3%A6re-lyster-hva-er-det-med-henne/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
BARE1MANN Skrevet 26. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2010 Jeg må tilføye et par ting. Hun sier at hun ikke liker forutsigbar sex,men det er akkurat det vi har.Alltid søndag morgen,og da er det hun som tar initiativet.Jeg gidder ikke lenger,da jeg alltid bli avvist. Det er alltid samme prosedyre,jeg ligger oppå henne og jukker,hun ligger og gjesper og bare venter på at jeg skal bli ferdig,for deretter å kle på seg ien fart og sette seg foran Tv`n igjen. Har mange ganger ymtet frempå om at hun kanskje kan åpne seg litt for meg og fortelle hva jeg kan gjøre for at hun også skal ha det godt,men da svarer hun at det kan jeg bare gi faen i. Hun er SVÆRT dominerende ellers i livet.Kommanderer meg til det ene og det andre når det gjelder husarbeid.jeg gjør så godt jeg kan,men kritikken sitter likevel temmelig løst. Hun er lite sosial,og har få venner.Når hun en sjelden gang går ut på by`n kler hun seg som ei skikkelig hore på 20,selv om hun er godt oppe i 40-åra. Jeg lurer så jævlig på hva det er som skjer i hodet hennes. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/355182-s%C3%A6re-lyster-hva-er-det-med-henne/#findComment-3049747 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kayia Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 Sånn umiddelbart syns jeg at hun høres veldig utrygg ut, både på seg selv og sin seksualitet. Du beskriver henne som under medium interessert i sex, og dersom dét stemmer kan det være fordi hun 1) Ikke har særlig glede av det, enten fordi hun ikke er spesielt tent, ikke syns det er spesielt tilfredsstillende eller 2) Har opplevd noe som gjør at sex vekker dårlige assosiasjoner hos henne. I første omgang er det ikke så viktig å avdekke hvorfor hun ikke vil ha sex, men forstå hva som skjer som en følge av dette. Ut fra det du skriver ser det ut som dette får to hovedutslag for henne. På den ene siden kompenserer hun gjennom provokasjon (”Har du runka i dag, det har jeg”, ”jeg vil være hora di/ jeg vil bli brukt” (noe hun vitterligen viser at hun ikke vil), ”i Amsterdam vil jeg se deg knulle en annen kvinne”) etc. Den andre reaksjonen du beskriver er avvising og å gå i forsvar (”Hun vil bli tatt spontant, men blir sur og forbanna når det skjer” (avvisning), ”du kan skaffe deg en elskerinne” (avvisning og forsvar). Jeg forstår deg dit hen at du ikke bare lurer på hva det evt er med henne og om hun kan være glad i deg når hun oppfører seg sånn, men at du ønsker å rette på måten dere kommuniserer på samt endre sexmønsteret deres. Dersom dette er tilfelle ville jeg ikke lagt så stor vekt på å få bekreftet/ avkreftet hvorvidt dette er normalt for andre menn eller kvinner. Det har i grunnen liten betydning all den tid du ikke er fornøyd med tingenes tilstand. Dersom du ønsker endring ville jeg anbefalt å lage en trygg ramme for en god og uforstyrret samtale. Kanskje kunne du lagd noe god mat en fredag, åpnet en flaske vin, og åpnet for en samtale der dere begge i utgangspunktet koser dere og er trygge ("Du, det er noe jeg må snakke med deg om"). Mao: Jeg ville IKKE tatt opp dette en dag jeg hadde kjent på frustrasjon og irritasjon. Gjør du det tror jeg du kun vil oppnå at hun går i forsvar – det er jo hennes reaksjonsmønster. Jeg ville derfor r o l i g fortalt henne det _noe_ av det du har fortalt oss her; Du forstår henne ikke (men du ønsker det), du ønsker å være nær henne, du savner nærhet til henne, og du ønsker at dere skal kunne snakke sammen om ting som er problematiske for dere. Jeg ville droppet anklager ("mangel på nærhet og sex gjør at jeg er i ferd med å miste følelsene mine for deg") Deretter ville jeg spurt om hva _hun_ tenker om dette (uten å komme med løsning først selv), og om hun trives slik som dere har det i dag. På denne måten vil du kunne få vite om også hun har lyst til å gjøre noe med situasjonen. Avviser hun problemet tror jeg ikke du kommer noen veg, men sier også hun at hun ønsker endring ville jeg tenkt at det er et håp, og foreslått at dere tar kontakt med en terapaut for å få hjelp av en tredjeperson med problemet. Men før jeg begynte å søke på Gule Sider ville jeg altså prøvd å finne ut om det bare var jeg som ønsket endring, eller om begge gjør det. Lykke til 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/355182-s%C3%A6re-lyster-hva-er-det-med-henne/#findComment-3049783 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lora Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 Jeg må tilføye et par ting. Hun sier at hun ikke liker forutsigbar sex,men det er akkurat det vi har.Alltid søndag morgen,og da er det hun som tar initiativet.Jeg gidder ikke lenger,da jeg alltid bli avvist. Det er alltid samme prosedyre,jeg ligger oppå henne og jukker,hun ligger og gjesper og bare venter på at jeg skal bli ferdig,for deretter å kle på seg ien fart og sette seg foran Tv`n igjen. Har mange ganger ymtet frempå om at hun kanskje kan åpne seg litt for meg og fortelle hva jeg kan gjøre for at hun også skal ha det godt,men da svarer hun at det kan jeg bare gi faen i. Hun er SVÆRT dominerende ellers i livet.Kommanderer meg til det ene og det andre når det gjelder husarbeid.jeg gjør så godt jeg kan,men kritikken sitter likevel temmelig løst. Hun er lite sosial,og har få venner.Når hun en sjelden gang går ut på by`n kler hun seg som ei skikkelig hore på 20,selv om hun er godt oppe i 40-åra. Jeg lurer så jævlig på hva det er som skjer i hodet hennes. Hun høres sånn passe harry ut.. At du gidder . 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/355182-s%C3%A6re-lyster-hva-er-det-med-henne/#findComment-3049868 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest FruH Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 Hun virker jo litt spesiell, om man kan si det sånn. Og reaksjonene er jo også litt spesielle. Har hun tidligere vært utsatt for overgrep? Fortielse og fornektelse kan ofte gi en del uvanlige reaksjoner. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/355182-s%C3%A6re-lyster-hva-er-det-med-henne/#findComment-3049870 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Junetta Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 Kjenner meg delvis igjen i samboeren din sin oppførsel. Har tidligere vært utsatt for både voldtekt og flere overgrep. Dette har jeg fortsatt ikke klart å fortelle om til kjæresten min, så han tror nok bare jeg er litt rar...Støtter 100 % Kayias råd! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/355182-s%C3%A6re-lyster-hva-er-det-med-henne/#findComment-3050856 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Junetta Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 Sånn umiddelbart syns jeg at hun høres veldig utrygg ut, både på seg selv og sin seksualitet. Du beskriver henne som under medium interessert i sex, og dersom dét stemmer kan det være fordi hun 1) Ikke har særlig glede av det, enten fordi hun ikke er spesielt tent, ikke syns det er spesielt tilfredsstillende eller 2) Har opplevd noe som gjør at sex vekker dårlige assosiasjoner hos henne. I første omgang er det ikke så viktig å avdekke hvorfor hun ikke vil ha sex, men forstå hva som skjer som en følge av dette. Ut fra det du skriver ser det ut som dette får to hovedutslag for henne. På den ene siden kompenserer hun gjennom provokasjon (”Har du runka i dag, det har jeg”, ”jeg vil være hora di/ jeg vil bli brukt” (noe hun vitterligen viser at hun ikke vil), ”i Amsterdam vil jeg se deg knulle en annen kvinne”) etc. Den andre reaksjonen du beskriver er avvising og å gå i forsvar (”Hun vil bli tatt spontant, men blir sur og forbanna når det skjer” (avvisning), ”du kan skaffe deg en elskerinne” (avvisning og forsvar). Jeg forstår deg dit hen at du ikke bare lurer på hva det evt er med henne og om hun kan være glad i deg når hun oppfører seg sånn, men at du ønsker å rette på måten dere kommuniserer på samt endre sexmønsteret deres. Dersom dette er tilfelle ville jeg ikke lagt så stor vekt på å få bekreftet/ avkreftet hvorvidt dette er normalt for andre menn eller kvinner. Det har i grunnen liten betydning all den tid du ikke er fornøyd med tingenes tilstand. Dersom du ønsker endring ville jeg anbefalt å lage en trygg ramme for en god og uforstyrret samtale. Kanskje kunne du lagd noe god mat en fredag, åpnet en flaske vin, og åpnet for en samtale der dere begge i utgangspunktet koser dere og er trygge ("Du, det er noe jeg må snakke med deg om"). Mao: Jeg ville IKKE tatt opp dette en dag jeg hadde kjent på frustrasjon og irritasjon. Gjør du det tror jeg du kun vil oppnå at hun går i forsvar – det er jo hennes reaksjonsmønster. Jeg ville derfor r o l i g fortalt henne det _noe_ av det du har fortalt oss her; Du forstår henne ikke (men du ønsker det), du ønsker å være nær henne, du savner nærhet til henne, og du ønsker at dere skal kunne snakke sammen om ting som er problematiske for dere. Jeg ville droppet anklager ("mangel på nærhet og sex gjør at jeg er i ferd med å miste følelsene mine for deg") Deretter ville jeg spurt om hva _hun_ tenker om dette (uten å komme med løsning først selv), og om hun trives slik som dere har det i dag. På denne måten vil du kunne få vite om også hun har lyst til å gjøre noe med situasjonen. Avviser hun problemet tror jeg ikke du kommer noen veg, men sier også hun at hun ønsker endring ville jeg tenkt at det er et håp, og foreslått at dere tar kontakt med en terapaut for å få hjelp av en tredjeperson med problemet. Men før jeg begynte å søke på Gule Sider ville jeg altså prøvd å finne ut om det bare var jeg som ønsket endring, eller om begge gjør det. Lykke til Bra svar! Skulle tro du var sex- og samliv terapeut selv! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/355182-s%C3%A6re-lyster-hva-er-det-med-henne/#findComment-3050857 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Junetta Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 Hun virker jo litt spesiell, om man kan si det sånn. Og reaksjonene er jo også litt spesielle. Har hun tidligere vært utsatt for overgrep? Fortielse og fornektelse kan ofte gi en del uvanlige reaksjoner. Jepp 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/355182-s%C3%A6re-lyster-hva-er-det-med-henne/#findComment-3050858 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kayia Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 Bra svar! Skulle tro du var sex- og samliv terapeut selv! Takk Nå syns jeg imidlertid at det er et dårlig tegn at BARE1MANN selv ikke følger opp tråden og problemstillingen sin da, for det burde jo han ha stor interesse av... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/355182-s%C3%A6re-lyster-hva-er-det-med-henne/#findComment-3051056 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.