Gå til innhold

Når hans barn er er på alder med henne

Anbefalte innlegg

En bekjent av meg har truffet en fyr (mann ) som er over tjue år eldre en henne. Han har barn som er på hennes alder.

Hadde det vært uproblematisk for dere? Nå har ikke jeg blitt forelsket i en som er så mye eldre, men jeg hadde vel syntes det hadde vært veldig rart å skulle være en slags stemor til en som er jevnaldrende. Og hans barn blir da også søsken til mitt barn.

Eller går det helt greit?

Fortsetter under...

Gjest segunda

Jeg ville synes det var rart å være sammen med en mann på alder med mine døtre. Liker heller ikke tanken på å være sammen med en på min mors alder pga. at da begynner han å bli gammel. Tror ikke at jeg hadde tenkt på om hans barn var på samme alder som meg.

Dette er individuelt og kommer anpå livssituasjon og mye annet. Kjenner par i denne situasjonen som har det kjempebra sammen. Han er i min alder og hun ca. tyve år yngre.

Jeg ville synes det var rart å være sammen med en mann på alder med mine døtre. Liker heller ikke tanken på å være sammen med en på min mors alder pga. at da begynner han å bli gammel. Tror ikke at jeg hadde tenkt på om hans barn var på samme alder som meg.

Dette er individuelt og kommer anpå livssituasjon og mye annet. Kjenner par i denne situasjonen som har det kjempebra sammen. Han er i min alder og hun ca. tyve år yngre.

Hørte et tilfelle hvor hun ble sammen med morens kjæreste, og fikk barn med han. Hvis moren og denne mannen hadde fått barn sammen før hun ble sammen med han, hvordan blir familieforholdene da? Hun er da sammen med sin søsters pappa. hmmm

inviklede greier..

For meg hadde ikke alderen vært et problem. Men ser jo godt at det kunne bli noen litt innviklede situasjoner. F.eks er det ikke forventet at den nye skal kunne bli en "stemor" for mannens barn. Håpet er vel heller at de blir venner og kan omgås som sådanne. Voksne barn kan ofte være veldig kritiske til foreldres valg. Videre er det jo spørsmål om arv o.l hvis det kommer så langt. Sjansen for at han går først er vel rimelig stor. Hvis forholdene rundt er greie, og man er glad i hverandre bør alder være underordnet.

Gjest Elextra

Mer praktisk å være omtrent samme alder, og kanskje litt pussig i begynnelsen å ha "stebarn" på samme alder som seg selv, men tror godt slike forhold kan fungere, i hvertfall inntil den eldste blir gammel. Lettere å være 40 og 60 enn 60 og 80, tror jeg.

Annonse

To søstre gikk fra mennene sine og ble sammen med hver sin nye mann. Den ene søstra fant en en del år eldre mann, mens den andre søstra fant en litt yngre mann.

Disse to mennene er far og sønn.

Teoretisk sett blir da den ene søstra svigermor til sin egen søster....

Da regner jeg med at barna hans er voksne og lever sine egne liv..?

Sånn sett er det vel ikke barna hans som er hovedutfordringen i dette forholdet.

Hun vil jo uansett ikke ha noen stemor-rolle ovenfor voksne barn, så de blir vel mere å regne som "slektninger av mannen"

Det er vel aldersforskjellen dem imellom som vil by på de største utfordringene - ihvertfall på sikt...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...