Gjest Bekymret_1980 Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 Hei, Jeg sluttet på p-ring (nuvaring) i juli. Rett før det fikk jeg 1 gang brunlige blødninger mellom mensperioden (mens p-ringen er inne). Siden jeg syns at blødningene ble litt rare så førte jeg en logg. Etter at jeg sluttet på p-ringen har jeg hatt følgende blødninger: 1. 23.08 - 29.08: Brunsort blødning/utflod 2. 31.08 - 07.09: Normal rød mens 3. 17.09 - 24.09: Brunsort blødning/utflod 4. 27.09 - 02.10: Normal rød mens 5. 02.10 - 13.10: Brunsort blødning/utflod Og har ikke fått mensen pr. i dag. Spørsmål 1: Det er 1 år og 8 mndr siden jeg to celleprøve. Er det noen fare for at det er celleforandringer i løpet av den tiden som forårsaket dette? Eventuelt fare for kreft? Spørsmål 2: Da jeg tok celleprøve forrige gang var alt i orden. Men, jeg fikk beskjed om at jeg hadde arr på livmoren. Legen sa ikke noe annet en det og jeg glemte å spørre hva det egentlig betydde. Jeg har ingen barn og har heller ikke vært gravid som jeg vet om. Jeg er 30 år. Jeg har lyst på barn snart og lurer på om dette kan skape problemer for meg å bli gravid. Spørsmål 3: Etter at jeg begynte med p-ringen så fikk jeg mye luft som kom ut vaginalt. Ikke under samleie men hvis jeg for eksemel snart måtte på do (avføring). Har aldri vært plaget med dette tidligere. Det har blitt litt bedre nå som jeg har sluttet, men ikke gitt seg helt. Kan dette ha en sammenheng med de unormale blødningen? Jeg lurer også på om det kan være noe annet en knipeøvelser som må til for å bli kvitt dette. Spørsmål 4: Jeg syns at urinen min lukter sterkt innimellom, nesten som ammoniakk. Jeg har lest på nettet at dette kan være tegn på infektsjon. Men jeg har ingen smerter ved urinering, kløe eller lignende. Hva kan dette være? Baktriell vaginose? Ville legen min sett det på forrige gynokologundersøkelse? Håper på noen oppklarende svar. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/355200-unormale-bl%C3%B8dninger-etter-slutt-p%C3%A5-p-ring/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 Svar på Spørsmål 1: Celleprøve er ingen garanti for fremtiden, ting kan skje mellom prøvetakingene. Jeg tror imidlertid ikke at du behøver å være redd fore kreft, se neste svar. Svar på Spørsmål 2: Du kan ha det som betegnes ’ektopi’ hvor det er slimhinne med rikelige blodkar på utsiden av livmorhalsen. Det gir lett mellomblødninger som du beskriver. Det er helt ufarlig og vil ikke bety noe for muligheten for å bli gravid. Det er kanskje slik forandring din lege antydet? Det vil være lurt med en ny sjekk, om problemet fortsetter, for at du kan føle deg helt trygg Svar på Spørsmål 3: Jeg kan ikke se noen sammenhang mellom blødningene og dette. Det er ikke uvanlig etter en fødsel, og da kan et lite operativt inngrep ofte hjelpe, men det gjøres først når man har fått de ønskede barn. Knipeøvelser er bra å forsøke. . Svar på Spørsmål 4: Lukt av urin betyr ikke infeksjon, da må det andre symptomer til, og det har ikke sammenhang med evt infeksjon i skjeden (som bakteriell vaginose). Lukt av urin er som regel avhengig av hva man har spist eller drukket. Vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/355200-unormale-bl%C3%B8dninger-etter-slutt-p%C3%A5-p-ring/#findComment-3050152 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.