Gå til innhold

"Skal bare"

Anbefalte innlegg

Gjest Kaffelure

Kjæresten min skulle, i går, en liten tur hjem for å ordne noe på sitt hus. Kl. 1850 fikk jeg en sms "Jeg drar en liten tur bort til Kenneth".

Da klokka ble 20.15 sendte jeg sms og lurte på om han ikke skulle se tv-programmet vi hadde snakket om..

"Nei, det blir ikke det i dag, men jeg kommer snart nå", svarte han.

Kl. 21.30 gikk jeg og la meg (han bor for det meste hos meg), og da kom han... Like blid, litt usikker, men sa ikke så mye..

Jeg må innrømme at jeg var litt sur eller skuffet, fordi han ble borte så lenge.. I tillegg hadde han handlet en skarve tilhenger, som jeg synes er tull.. han har nemlig tre biler som må fikses og kredditkortgjeld...

Hva tenker dere... Skal jeg blande meg eller bli grinete for dette, eller er det tåpelig av meg?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/355216-skal-bare/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer an på hvor tydelig avtale dere hadde om å være sammen denne kvelden. Du sier at han stort sett bor hos deg, så dersom dette var en helt vanlig kveld, synes ikke jeg du skal lage noe baluba ut av at han drar til en kamerat?!

Og når han litt over åtte sier at han snart kommer, så går du og legger deg 21.30 (som er ekstremt tidlig for et voksent menneske), så synes jeg du overreagerer.

Å kjøpe en tilhenger når han har kredittkortgjeld og tre biler som trengs reparasjon, og han ikke trenger den tilhengeren ektremt mye, synes jeg er mye mer alvorlig. Særlig hvis han har kjøpt helt ny. Dersom han har vært på jakt etter brukt tilhenger lenge, og han nå har funnet en, er det mer forståelig. Vi er selv på jakt etter en brukt tilhenger, men de forsvinner utrolig kjapt, og er veldig vanskelige å få tak i brukt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/355216-skal-bare/#findComment-3050241
Del på andre sider

Gjest Kaffelure

Det kommer an på hvor tydelig avtale dere hadde om å være sammen denne kvelden. Du sier at han stort sett bor hos deg, så dersom dette var en helt vanlig kveld, synes ikke jeg du skal lage noe baluba ut av at han drar til en kamerat?!

Og når han litt over åtte sier at han snart kommer, så går du og legger deg 21.30 (som er ekstremt tidlig for et voksent menneske), så synes jeg du overreagerer.

Å kjøpe en tilhenger når han har kredittkortgjeld og tre biler som trengs reparasjon, og han ikke trenger den tilhengeren ektremt mye, synes jeg er mye mer alvorlig. Særlig hvis han har kjøpt helt ny. Dersom han har vært på jakt etter brukt tilhenger lenge, og han nå har funnet en, er det mer forståelig. Vi er selv på jakt etter en brukt tilhenger, men de forsvinner utrolig kjapt, og er veldig vanskelige å få tak i brukt.

Han har ikke v e l d i g bruk for en tilhenger, men ja, han har vært på utkikk en stund.. Det han har gjort, derimot, er å betale 2000,- for en avsagd campingvogn, uten lykter og strømledning til bil (dette har han visstnok liggende hjemme..), men jeg synes like fult ut det er tull. Slik er det med ham.. Kjøper gammelt ræl, lapper sammen etter beste evne og lar ting skure og gå, til det ikke går mer..

Jeg kjenner jeg blir litt skremt av det.

Kanskje legger jeg meg tidlig, men er oppe tidlig også, så det henger sammen...:o)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/355216-skal-bare/#findComment-3050244
Del på andre sider

Gjest pass deg

Dette er jo sammensatt av flere problemstillinger.

ang det å lage avtaler - dere må snakke sammen, og avklare hvordan dere skal lage avtaler, og hva dere forventer av hverandre i de tilfellene det ikke er laget avtaler.

Det spiller ikke så stor rolle om dere har en regel om at dere er sammen på kveldene / i helgen, med mindre dere har avtalt og gitt beskjed om noe annet, eller om dere gjør det omvendt, at dere avtaler de kveldene / helgene dere skal være sammen, og ellers er hvor dere vil hvor lenge dere vil.

Men hvis den ene forholder seg på den ene måten og den andre tvert i mot, så blir den som venter hjemme skuffet, og den som er andre steder har kosntant litt dårlig samvittighet.

Noen par sklir helt naturlig inn i en rutine for dette, men andre må avtale det tydeligere.

Men - hvis du har dårlige vibber mht hans evne til økonomistyring, kjøper store og dyre ting han skal reparere og aldri får det gjort osv, og dere i tillegg kommuniserer dårlig, så der det noe du bør tenke skikkelig igjennom før du etablerer deg i et mer fast forhold. Da villøe jeg _ikke_ tatt samtlen over, men heller to lenge skritt tilbake, bodd helt hver for seg og heller avtalt hyggelige dater / ting å gjøre sammen. Og holdt det på et rent kjærsetenivå uten noe felles husholdning, så lenge det er koselig. Og ikke gått videre.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/355216-skal-bare/#findComment-3050267
Del på andre sider

Han har ikke v e l d i g bruk for en tilhenger, men ja, han har vært på utkikk en stund.. Det han har gjort, derimot, er å betale 2000,- for en avsagd campingvogn, uten lykter og strømledning til bil (dette har han visstnok liggende hjemme..), men jeg synes like fult ut det er tull. Slik er det med ham.. Kjøper gammelt ræl, lapper sammen etter beste evne og lar ting skure og gå, til det ikke går mer..

Jeg kjenner jeg blir litt skremt av det.

Kanskje legger jeg meg tidlig, men er oppe tidlig også, så det henger sammen...:o)

Hvor lenge har dere vært sammen da? Kanskje dere ikke kjenner hverandre godt nok i forhold til å stole på hverandre, og få litt "rutine" på hvordan man gir beskjed om at man blir forsinket. Jeg har vært sammen med min kjære i to år, og kan bli kjempeirritert hvis han ikke gir ordentlig beskjed /blir forsinket til en avtale. Gir han derimot tydelig beskjed om når og hvor han skal, og evt forsinkelser så går det bra.

Det at han ikke bryr seg så mye om sin egen økonomi burde du ta på alvor, syns det var et lurt svar av en annen her og stort sett bo hver for dere når det er slik. Da kan du kun konsentrere deg om din egen økonomi. da blir det kjipt for han en dag, han plutselig ikke har råd til å finne på noe med deg. så får han smake litt på sin egen medisin..;)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/355216-skal-bare/#findComment-3052015
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...