Gå til innhold

magekatarr

Anbefalte innlegg

hei jeg er litt desperat for tiden. har i en mnd nå hatt problem med magen,har ofte hatt plager med magekatarr i livet mitt,har følsom mage i tillegg,irritabel tarm også. men nå er det annerledes,begynte etter en helg med mye sterk mat,kjente det brann innvendig helt opp til munnen,så fikk jeg diare som varte i en uke,dette gjekk over til forstoppelse mest trulig for at jeg spiste bare loff og milde ting,fikk vondt i magen av all mat.Nå er det litt bedre,jeg kan spise kokte potet,og milde matvarer,men magen er helt overfølsom tåler ingenting,føler jeg må kaste opp,og det virker som alt irriterer slimhinnene,er sår i munnen også. det er veldig varierende fra dag til dag men jeg kjenner jeg får panikk! kan si at jeg har vært gjennom en depresjon og angst periode,får hjelp for dette og er mye bedre,legen sier at det sikkert henger sammen. Har fått nexium,men har ikke tatt de enda,da kvalme er en bivirkning. crp var normal,og blod og jern. du skjønner vel at jeg er redd for magekreft,kan magekatarr vare så lenge å vere slik? føler meg helt unormal,vet ikke hvilken mat jeg skal spise eller noe. blir stinn i hele overkroppen etter mat som jeg ikke tåler så godt,kjennes ut som murstein i magen. men visse matvarer kjenner jeg ingenting. grovt brød går ikke så bra. er jeg blitt overfølsom? vær så snill å hjelp meg! har litt halsbrann og slim i halsen.og irriterte slimhinner der. dame 37år

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/355221-magekatarr/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stig Bruset - Alt. medisin

Mageplager er en av de vanligste årsakene til at vi som fastleger blir kontaktet. Mange mennesker lider av irritabel tarm som er svært plagsomt, men ikke farlig. Det er forresten ikke rart at man blir engstelig når noe er så ubehagelig og det er vanskelig å finne ut av hva man reagerer på. Engstelse og bekymring har også en tendens til å forverre plagene dessverre. Jeg synes godt du kan prøve Nexium eller Pepcidduo som er et reseptfritt alternativ. Bruk av melkesyrebakterier, også kalt probiotika, kan også hjelpe, Dette kan kombineres med en te av kamille og peppermynte som erstatning for kaffe, som mange reagerer negativt på.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/355221-magekatarr/#findComment-3050596
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...