Gjest prust Skrevet 30. oktober 2010 Del Skrevet 30. oktober 2010 Tror Leander må være et motenavn, for inntil for to år siden hadde jeg aldri hørt det i Norge (bare i Sverige). Siste året eller to har jeg hørt det på minst 4-5 småbarn (og jeg synes fortsatt navnet er litt pussig). Jeg må alltid tenke nøye etter om Leander er guttenavn eller jentenavn. Jeg har ikke noe forhold til det, og klarer ikke å koble det til kjønn ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
avidi Skrevet 30. oktober 2010 Del Skrevet 30. oktober 2010 Stener eller Ellan, ikke mye brukt men jeg kjenner gutter som heter det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 30. oktober 2010 Del Skrevet 30. oktober 2010 Stener eller Ellan, ikke mye brukt men jeg kjenner gutter som heter det. Ellan hadde jeg trodd var jentenavn, har aldri hørt det før. Likner på Ella. Stener har jeg heller ikke hørt. Førsteinntrykket var ikke så voldsomt... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
avidi Skrevet 30. oktober 2010 Del Skrevet 30. oktober 2010 Ellan hadde jeg trodd var jentenavn, har aldri hørt det før. Likner på Ella. Stener har jeg heller ikke hørt. Førsteinntrykket var ikke så voldsomt... Ellan er en gammel skrivemåte for Erland, brukt i Oppland og Hedmark. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 30. oktober 2010 Del Skrevet 30. oktober 2010 Ellan er en gammel skrivemåte for Erland, brukt i Oppland og Hedmark. Å ja, det koplet jeg ikke i det hele tatt! Erland er veldig sjeldent her på Sørlandet, visste om en da jeg var ungdom, og så vet jeg om en gutt som heter det nå. Erlend er mer vanlig, men brukes ikke ofte det heller her sør. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 30. oktober 2010 Del Skrevet 30. oktober 2010 Stener eller Ellan, ikke mye brukt men jeg kjenner gutter som heter det. ''Stener eller Ellan'' Kan ikke huske å ha hørt eller lest disse navnene (muligens Stener...? Ikke sikker). Muligens er det regionavhengig :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
candyqueen_83 Skrevet 31. oktober 2010 Del Skrevet 31. oktober 2010 Stener eller Ellan, ikke mye brukt men jeg kjenner gutter som heter det. Stener kjenner jeg kun en som heter, Ellan har jeg aldri hørt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
candyqueen_83 Skrevet 31. oktober 2010 Del Skrevet 31. oktober 2010 Jeg liker Robin godt, men det begynner jo ikke på L da. Lars, Lasse, Ludvik. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lisabeth Skrevet 31. oktober 2010 Del Skrevet 31. oktober 2010 Jeg må alltid tenke nøye etter om Leander er guttenavn eller jentenavn. Jeg har ikke noe forhold til det, og klarer ikke å koble det til kjønn ;-) Enig med deg. Navnet Ask det samme, jeg får ingen magefølelse med at det er et guttenavn. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 31. oktober 2010 Del Skrevet 31. oktober 2010 Enig med deg. Navnet Ask det samme, jeg får ingen magefølelse med at det er et guttenavn. Virkelig? Har du ikke lært om Ask og Embla på skolen, altså? :-) Ikke like kjent som Adam og Eva, men dog... :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest FruH Skrevet 31. oktober 2010 Del Skrevet 31. oktober 2010 Enig med deg. Navnet Ask det samme, jeg får ingen magefølelse med at det er et guttenavn. Jeg får den følelsen ved navnet Chrisander. Første gang jeg hørte det trodde jeg det var en jente og tråkket skikkelig i salaten!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 31. oktober 2010 Del Skrevet 31. oktober 2010 Jeg får den følelsen ved navnet Chrisander. Første gang jeg hørte det trodde jeg det var en jente og tråkket skikkelig i salaten!! Chrisander har jeg kun hørt om her på DOL. Virker veldig oppkonstruert for mine ører, men jeg synes det har et klart guttenavnpreg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 Her er noen guttenavn jeg liker godt: Johannes, Sigurd, Erling, Halvor, Erland, Johan, Tore, Sebastian. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira :o) Skrevet 3. november 2010 Del Skrevet 3. november 2010 Jeg liker veldig godt Johan. Pga forskjellig uttale kunne vi ikke bruke det selv, men jeg liker navnet veldig godt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 3. november 2010 Del Skrevet 3. november 2010 [quote name=Shira )' timestamp='1288820186' post='4465377] Jeg liker veldig godt Johan. Pga forskjellig uttale kunne vi ikke bruke det selv, men jeg liker navnet veldig godt. Vi hadde det sånn med Anders - som var et navn i slekta vi egentlig kunne tenke oss å bruke. Jeg sier "Annårs" Mannen min sier "AnDers" Svigermor sier "Andris" ;-) Så det ble navn som uttales likt på kristiansandsk og indre vestlandsk :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira :o) Skrevet 3. november 2010 Del Skrevet 3. november 2010 Vi hadde det sånn med Anders - som var et navn i slekta vi egentlig kunne tenke oss å bruke. Jeg sier "Annårs" Mannen min sier "AnDers" Svigermor sier "Andris" ;-) Så det ble navn som uttales likt på kristiansandsk og indre vestlandsk :-) Andris, he he nå hørte jeg det inni meg! Jeg sier ikke det slik, mer som mannen din. Sånn er det jo bare, dialekter er forskjellige, så enkelte navn er ikke så enkle, for de uttales så ulikt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 3. november 2010 Del Skrevet 3. november 2010 Vi hadde det sånn med Anders - som var et navn i slekta vi egentlig kunne tenke oss å bruke. Jeg sier "Annårs" Mannen min sier "AnDers" Svigermor sier "Andris" ;-) Så det ble navn som uttales likt på kristiansandsk og indre vestlandsk :-) ''Jeg sier "Annårs" Mannen min sier "AnDers" Svigermor sier "Andris"'' Og jeg sier "Anners" :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 3. november 2010 Del Skrevet 3. november 2010 [quote name=Shira )' timestamp='1288821112' post='4465384] Andris, he he nå hørte jeg det inni meg! Jeg sier ikke det slik, mer som mannen din. Sånn er det jo bare, dialekter er forskjellige, så enkelte navn er ikke så enkle, for de uttales så ulikt. Den I'en svigermor har i Andris, er veldig spesiell for den bygda - jeg klarer ikke å si den skikkelig, den er en blanding mellom E og I... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 3. november 2010 Del Skrevet 3. november 2010 ''Jeg sier "Annårs" Mannen min sier "AnDers" Svigermor sier "Andris"'' Og jeg sier "Anners" :-) Ja, det sier forresten min mor :-) Så stakkars gutten vår hadde blitt kalt for fire ulike navn dersom vi hadde valgt det navnet... Derfor ble det et helt annet. Som forresten er nevnt flere ganger i denne tråden, så det var jo hyggelig å se at flere liker det navnet :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 3. november 2010 Del Skrevet 3. november 2010 Chrisander har jeg kun hørt om her på DOL. Virker veldig oppkonstruert for mine ører, men jeg synes det har et klart guttenavnpreg. enig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.