Gå til innhold

Gravid? Når kan jeg teste?

Anbefalte innlegg

Gjest SurreSiri

Hei! 9. September startet jeg på Cerazette, etter et brett med Yasmin. Før dette hadde jeg lenge gått uten prevensjon. Jeg spiste første brett nesten uten feil og blødde de 4 første dagene. 7.oktober begynte jeg på neste brett og blødde 10-14 oktober, men så har jeg sikkert glemt over 50% av pillene på dette brettet. (etter å ha gått lenge uten og at siste type jeg brukte var p-ring tenker jeg ikke på å ta pillene) Begynner å tenke på om jeg kan være gravid. Lurer derfor på hvordan jeg her kan regne meg frem til når jeg kan teste? Jeg har i det siste fått mye kviser, rikelig med hvit utflod, litt småkrampetrekninger i livmor + eggstokk høyre side. Tror også jeg har hatt EL-slim, men husker ikke nå når dette var i syklusen. Har hatt sex med mannen min 10,14,16,17,21,24,29 og 30 oktober. Tok en test i dag tidlig og den var negativ. Når kan jeg evnt begynne på pillene igjen? For nå er alt bare i surr. =)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/355417-gravid-n%C3%A5r-kan-jeg-teste/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Nå har det vært så mye surr at jeg foreslår at du stopper totalt med pillene til du får en ny menstruasjon, da du uansett må bruke prevensjon nå da pillen neppe gir beskyttelse. Hvis du ikke får menstruasjon innen 2 uker, tester du deg på nytt. Med cerazette kan du innta pillen med 12 timers forsinkelse (36 timer etter forrige pille) og likevel være beskyttet. Hvis du synes det er vanskelig å huske Cerazette, kan du forsøke Implanon, prevensjonsstav som legges under huden, den kan ligge i tre år.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...