Gå til innhold

Trykk i bena - faste, hovne ben

Anbefalte innlegg

Kvinne 57, 76 kg, 173, sluttet røyk for 2 år siden etter flere tiårs røyk, ca 10 per dag. Slitasje i høyre kne, vann i og utposing bak kneet, h legg 1,5 cm tykkere enn venstre v legebesøk for et år siden. Legen sa kne/hallux kunne opereres hvis det ble for ille. Hallux valgus, mest høyre side. Stikkende, brå smerte i høyre ankel som kommer og går, men heller sjelden. Trykk i bena økende problem. Søndagstur gir trykk og verkende, varme ben, fra nederst og opp i lårene. Har mye optimalt fottøy, også ortoped såle tilpasset. Siste måneder en følelse av "tresmak" bak når jeg sitter. Kontorjobb 100% i flere tiår gjør vel sitt. Har gode ktr møbler og hjelpemidl. via fys terap. Normalt aktiv, trener nå pilates, yoga, orker ikke aerobic o.l. mer. Stå på en fot et minutt gir veldig trykk og varme i benet, særlig høyre. Hva feiler meg, hva kan jeg gjøre, eller be lege undersøke noe? Alltid hatt lavt blodtrykk, alle prøver v årskontroller alltid bra. Gått på Activelle ca ti år, prøveslutter og får plager etter et par uker. Veldig svette og følelse av trykk i hjerteregionen når slutter, nesten bare om natten. Hadde tarmcancer for mange år siden, er frisk av det, men urolig "mage" har jeg alltid hatt, bedre og verre perioder. Forverring av ben de to siste årene, etter røykelsutt faktisk. Lagt på meg ca ti kilo de siste fem år. Blir nok noe mer andpusten i bakkene enn for et par år siden.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/355427-trykk-i-bena-faste-hovne-ben/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stig Bruset - Alt. medisin

Det høres ut som om du har flere problemer i høyre ben som kan gi endret gangmønster og kanskje forstyrrelser i blodsirkulasjonen. Både hallux valgus, ankelen og utposning bak kneet (Bakers cyste) kan påvirke ganglag og sirkulasjonen i benet. En forskjell i diameter på 1,5 cm kan tyde på at du har væske i leggen eller dårlig venesirkulasjon. En ultralyd av venene samt knehasen kan kanskje gi nærmere svar. En vektnedgang til det du veide for fem år siden kombinert med en enkel støttestrømpe kan også være verdt et forsøk før eventuell operasjon.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...