Gjest megselv79 Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 Hei, det gjelder symptomer som jeg har, både synlige og usynlige. Først og fremst merker jeg en brennende fornemmelse i føttene mine. Dvs at det blir veldig varm og sviende fornemmelse, uten at det nødvengvis synes. Det er ikke permanent, og i varierende styrkegrad. Ofte lite om morgenen og mere om kvelden. Dette var vel det første jeg merket - for et par uker siden ca. Etter dette har jeg fulgt med beina bedre og lagt merke til flere ting. Bak på hælene har oppstått noen mørkerøde "blodflekker" som om jeg lurer på også har økt i størrelse i det siste. Litt samme type flekker har jeg oppå begge stortærne ved leddene, hvorav den på venstre har jeg hatt lenge, muligens i flere år i varierende grad. Den på høyre synes jeg har kommet i det siste. Det føles som det skjer mye i føttene, og i de ganske røde hælene lurer jeg på om jeg ser noen små hvite nupper under huden på venstre side mest. Ikke lett å forklare helt det, og det er muligens innbillelse / normalt. Men generelt er jeg nok litt rød på hender og føtter. En annen fornemmelse jeg har - er at jeg muligens har litt mindre bevegelse i stortærne, dvs at de leddene hvor flekkene er på, klarer jeg ikke bevege noe spesielt. Det kan også være normalt, men jeg nevner det uanset I tillegg / parallellt har jeg vært hos kiropraktor i en par ukers tid nå pga vondt i rygg. Røntgen av ryggsøyle viste at ryggen var ganske skjev både i x og z-aksen, dvs at brystkassa på venstre side var mere framovervridd enn høyre side, i tillegg til sidevridning. Dette kommer nok, antar jeg, at jeg har hatt kontorjobb i 10+ år og antakeligvis har jeg sittet skjevt uten å ha merket det selv, og dermed sakte men sikkert forskjøvet hele overkroppen og ryggsøyle i disse retningene. Jeg kan merke det nå når jeg er observant på det, at jeg liksom naturlig setter meg litt skjevt på stolen. I tillegg har jeg vært dårlig til å trene overkropp dessverre. Det jeg tenker på er at det kan være en eller flere nerver (evt årer) som er kommet i klem? Og som sakte over tid har ført til dette? Er selvfølgelig bekymret for andre alvorlige ting, men prøver å slå meg til ro med noe som kan fikses Jeg har merket at om jeg gjør ting som beveger ryggen så virker det som om jeg kan provosere disse brenningene tildels. Så det gir meg en aning om at det kan henge sammen med ryggen / ryggsmerter. Etter fotballtrening her forleden syns jeg at ble verre på kvelden. Jeg tenker å prøve å andre behandlinger videre nå, dvs for eksempel naprapat, fysioterapi, evt akupunktur. Føler ikke at kiropraktor kan ta dette langt nok med "knekkingen" sin, men mulig jeg er utålmodig. I tillegg har jeg begynt med kosttilskudd, ifall det er noe B12-mangel eller andre ting. Men merker vel ikke noe der. Blodsukker har jeg selv målt, og med normale verdier etter som jeg forstod. Har lagt ut anonyme bilder av noen av de fysiske symptome her, litt dårlige bilder dessverre, men flekkene på tær og hæl vises hvertfall greit. http://img89.imageshack.us/gal.php?g=beggesiden.png Jeg var hos lege med dette, dog kun nevnte jeg smertene og det var ikke mye synlig å vise den dagen, og han bare henviste meg til nevrolgisk undersøkelse uten noe videre diskusjon. Men dette vil skje ca i Januar først pga ventetid. Samtidig føler jeg at det skjer noe med kroppen hver dag og er bekymret hva jeg skal gjøre videre nå, samt at noe skal gå så langt at det ikke kan reverseres. På forhånd takk! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/355477-brennende-f%C3%B8tter-mmere/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stig Bruset - Alt. medisin Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 Det er vanskelig å si om dine brennende føtter har sammenheng med din skjeve rygg, men jeg synes uansett at du bør få en vurdering hos en fysioterapeut eller naprapat for å få satt opp et individuelt treningsprogram for å korrigere dine ryggproblemer. Du må regne med noen ukers trening før du merker resultater og da vet du dette før du har time hos nevrolog. Anbefaler også at du tar blodprøver hos din fastlege slik at dere kan se om du mangler eller har for mye av noe. Et sjekk av stoffskiftet, jern, urinsyre og vitamin B status kan være lurt i tillegg til vanlige prøver av lever- og nyrefunksjonen etc. Noen kan også få hjelp av akupunktur mot slike plager da man i kinesisk medisin behandler opphopning av "hete" i bestemte kroppsdeler som en del av den tradisjonelle medisinen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/355477-brennende-f%C3%B8tter-mmere/#findComment-3057180 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.