Gå til innhold

Blødning etter samleie

Anbefalte innlegg

Gjest bekymret_jente123

Hei. Jeg er en jente på 23 år som har opplevd ved et par anledninger de siste to årene at jeg har fått blødning etter jeg har hatt sex. Jeg har ikke fast partner. Blødningen skjedde en gang under samleiet, mens den andre gangen skjedde det like etter. Begge gangene det skjedde, var jeg nettopp ferdig med menstruasjonen. Jeg bruker ikke p-piller eller annen prevensjon. Blødningen pågår gjerne i et par dager, og det kommer en del. Hva kan dette skyldes? Er det noe farlig? Hva kan gjøres for å få dette til å stoppe? Det er ubehagelig da jeg ikke vet OM det vil skje, eller evt NÅR det vil skje.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/355493-bl%C3%B8dning-etter-samleie/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Du har med stor sannsynlighet en blødning fra livmorhalsen, fra det som betegnes ’ektopi’ eller ’erytroplaki’. Det går ut på at det er slimhinne med rikelige blodkar på overflaten av livmorhalsen som lett blør ved berøring. Det er ikke farlig. Få fastlegen til å undersøke deg og be evt om henvisning til en gynekologisk avdeling for videre behandling. En ektopi kan behandles med laser, men det kan komme tilbake. Du bør få sjekket at du ikke har en chlamydia-innfeksjon, det kan også gi slik blødning. Vennlig hilsen Mette H Moen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...