Gå til innhold

Særboerskap

Gjest Vet ikke så mye om særboerskap..

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg skjønner faktisk ikke poenget med å bo sammen jeg. Jeg vil helst slippe sure mannfolk og plikter og bare ha moroa med dem. Jeg klarer meg sjøl og så får jeg alle fordelene med å ha en mann. Middagsinvitasjoner, ferier, kino, teater, sex osv. Og så kan han gå hjem hvis jeg har sagt eller gjort noe han ikke liker eller han har gjort det.

Helt enig med deg og har det på samme måte med kjæresten min selv! Men jeg er 32 år og ingen av oss har barn. Føler det ligger en forventning i at vi burde bli samboere da. Stemmer det?

Er det på en måte litt mer tillatt å være særboere om en har vært gift/samboer i flere år og har barn fra tidligere?

Ser jo at det er mest praktisk å bo sammen om vi skulle få barn, men jeg/vi har vel egentlig ingen planer om det heller..

Før man får barn, er det vel mest vanlig - og ønskelig - å flytte sammen. Særbo er nok mest praktisert av de som har barn på hver sin kant, og som ikke skal ha barn sammen.

Hadde jeg blitt skilt/enke nå, så skulle det mye til for at jeg ville blitt samboer/gift igjen, særlig om han hadde barn fra før. Det virker som det er så vanvittig mange som sliter med å få familielivet til å fungere med dine og mine barn, at jeg er veldig usikker på om det faktisk er verdt det.

Særbo er kraftig undervurdert, tror jeg, særlig for de som bor nært hverandre.

Annonse

Gjest Vinterdugg - en nedstemt en...

Jeg vil bare ha fordelene og ikke noen ulemper. Det har jeg blitt for gammel til. De kan dra seg hjem når jeg ikke gidder å ha dem her med og velge å gå hjem hvis de er lei.

Aldeles strålende

Jeg trenger visst en god porsjon av din "kynisme", Dorthe.. Har akkurat gitt kjæresten beskjed om at jeg ikke kan ha han og barna hans boende hos oss. Dette fordi vi ikke er enige om oppdragelse, fordi barna våre ikke har det optimalt slik (selv om de har det veldig bra sammen, er jevngamle og ber om å få være sammen..), og fordi jeg faktisk blir sliten av å ha så mange boende i "mitt" hus, uten å få veldig mye hjelp til praktiske gjøremål..

MEN, når han nå er tilbake hos seg, og må til med alt der han har forsømt mens han har bodd hos meg, blir jeg i konflikt..

Jeg er livredd for at han skal komme når han har "tid" og "lyst", og ikke har noe bedre å gjøre.. Hællemåne, vi er voksne folk, men disse tankene slår meg..

Er redd for å miste ham. Blir nedstemt når han ikke er hos meg, og lei når han er her.. Hva i huleste...

Nei, din holdning skulle jeg hatt en prosjon av...

En bekjent sa til meg en gang (hun er alene med to barn og har hatt en kjæreste over tid); "Det skal mye til for at jeg gir opp det hjemmet jeg har her og dette livet.. DET har jeg det ALTFOR bra til å gjøre!!"

Ja, det er vel noe i det :o)

Gjest Vet ikke så mye om særboerskap..

Hvem som helst kan velge å være særbo. :o) Min elskede og jeg er særbo av praktiske årsaker, men i motsetning til mange andre her i tråden så lengter vi til vi kan flytte sammen vi da. :o) Blir noen år til ennå, men...

:) Hvorfor kan dere ikke flytte sammen? Er det fordi dere venter på at ungene skal flytte ut?

• 2 uker senere...

:) Hvorfor kan dere ikke flytte sammen? Er det fordi dere venter på at ungene skal flytte ut?

'':) Hvorfor kan dere ikke flytte sammen? Er det fordi dere venter på at ungene skal flytte ut?''

Kort sammenfattet:

- 4,5 mils avstand

- han vil ikke til byen og det er ikke noe alternativ å komme med et ultimatum her, han ville uansett mistrivdes sterkt i byen, dessuten vil jeg også ut på landet med tiden

- jeg vil/kan ikke ta med meg ungene bort fra pappa, stemor, venner, skole og omgangskrets

Enkelt og greit. :o) Og det tar ikke mer enn 35-40 min å kjøre mellom så det går fint.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...