Gå til innhold

Han ser mye på andre damer:(

Anbefalte innlegg

Gjest litt sjalu kanskje...

Jeg har vært sammen med kjæresten min i 1 år nå, og vi er begge 29 år. Problemer er at jeg syns kjæresten min ser så mye på andre damer. Greit nok at han syns andre damer kan være fine, det gjør vel alle menn. Men han gjør liksom et poeng ut av det hver gang, feks hvis vi ser en film og det er med en fin dame, MÅ han bare kommentere det. Gjerne flere ganger. Det samme hvis han sitter og ser i Se og Hør eller lignende, må han bare si noe om det. Han liksom studerer dama nøye så kommer han med en kommentar om hvor fin hun er.

Verre syns jeg nesten det er når vi snakker om damer vi kjenner eller vet av. Da også er han veldig snar om å nevne hvor "skikkelig fin" eller "helt nydelig" hun er. Og dette er ofte damer som er i hans omgangskrets og som han ofte er på fest sammen med. Ei av dem har til og med vist litt interesse for han.

Det er ikke bestandig så mye som skal til for at han syns dama er fin heller. Helt "vanlige" damer ( i mine øyne) er også fine i følge han. Der virker som om hans syns annenhver dame er fin.

Jeg for min del bryr meg ikke om andre menn. Jeg ser selvfølgelig forskjell på en pen mann og en mindre pen mann, men jeg tenker liksom ikke noe på det. Det intereserer meg ikke. Men han virkelig studerer og ser på disse damene med beundring i blikket. Jeg føler nesten sånn at han har lyst på de.

Jeg syns det er litt bekymringsverdig at han er så opptatt og betatt av andre damer når han er sammen med meg. Og jeg kjenner at jeg både blir såret, bekymert og irritert over dette.

Hva syns dere om dette??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/355740-han-ser-mye-p%C3%A5-andre-damer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

ShitDiddelyDo

Jeg tror typen din hardnakket forsøker å skjule at han er homofil ved å poengere hvor interessert han er i andre damer, men han prøver så hardt at han til og med later som om han sikler på høyst ordinære kvinner. Det er synd at enkelte fortsatt har vondt for å stå fram.

Jeg ser også at han leser Se og Hør. Det er vel dumpegrunn alene.

Her har du altså en mann som:

a) mangler sunt vett.

B) sannsynligvis er homofil.

c) leser Se og Hør.

Bare du kan svare på om dette er kriteriene du ser etter hos en mann.

Hadde dette vært min kjæreste, så hadde jeg blitt sjalu, men mest trist, lei meg og oppgitt. Det er ikke sånn en kjæreste skal være, hvis han er bra for deg. Jeg synes du skal konfrontere han med dette. Spør han rett ut om hvorfor han er sammen med deg, hvis han synes "alle andre" damer er så fine. Si at det sårer deg og be han kutte dette ut, ellers så får han finne seg noe annet å gjøre, eller ei anna dame.

Kanskje han er en person som er raus med komplimenter? Jeg sier ofte "hun er nydelig" eller "hun er vakker". Ofte har det like mye med utstrålingen å gjøre som noe annet. Han har i alle fall et positivt menneskesyn ;)

Forøvrig kan jeg ikke skjønne hvorfor det er viktigere at han kommenterer kvinnene i Se og Hør enn at han faktisk leser Se og Hør.

Gjest sjøstjerna

Har du fortalt han at du synes det er ubehagelig med slike kommentarer?

Eller spurt han om hvorfor han kommenterer slikt?

Er han ute etter reaksjon fra deg? At han ønsker du skal bli litt sjalu fordi han tar det som "bekreftelse" av dine følelser? (dårlig strategi- men noen kan finne moro i det...)

Hva mener du med "ser mye"? Er det flere ganger hver dag? Er det en gang per uke eller mnd?

Jeg elsker å titte på flotte og kjekke Menn. Men jeg vil ikke bytte ut min egen mann (selv om de jeg ser på kanskje både er strammere her og der og i første øyekast kjekkere).

Sjelden kommenterer jeg det jeg ser, av hensyn til min mann. Jeg ønsker heller ikke høre hans kommentarer på andre damer. (jeg kan dog kommenterer til andre kvinner dersom jeg ser en knakende kjekk Mann).

Gjest Missliker det veldig

Min kjæreste (på 40 år), har klart å ta fra meg gleden over å se f.eks. "Skal vi danse" på tv2... Hvorfor? Jo, fordi han i starten på forholdet vårt ALLTID måtte si noe om hvor pen den dama var osv..

For mye av dette, har fått meg til å føle meg underlegen, og en "dårlig erstatning"... Hater det!!

-Så hvis han ikke gir seg, når du sier du ikke liker det, så gi ham på båten. Du blir ødelagt av det!!

Annonse

Min kjæreste (på 40 år), har klart å ta fra meg gleden over å se f.eks. "Skal vi danse" på tv2... Hvorfor? Jo, fordi han i starten på forholdet vårt ALLTID måtte si noe om hvor pen den dama var osv..

For mye av dette, har fått meg til å føle meg underlegen, og en "dårlig erstatning"... Hater det!!

-Så hvis han ikke gir seg, når du sier du ikke liker det, så gi ham på båten. Du blir ødelagt av det!!

Enig.

Det høres ut som han ser på deg som en kompis. Det der er vel typisk sjargong gutta boys imellom, i alle fall blant veldig unge gutter. Han høres rimelig tett ut, synes jeg. En såpass voksen kar bør skjønne helt av seg selv at kjæresten hans ikke er spesielt interessert i å høre ham lovprise andre damer dag ut og dag inn.

Gjest sjøstjerna

Det høres ut som han ser på deg som en kompis. Det der er vel typisk sjargong gutta boys imellom, i alle fall blant veldig unge gutter. Han høres rimelig tett ut, synes jeg. En såpass voksen kar bør skjønne helt av seg selv at kjæresten hans ikke er spesielt interessert i å høre ham lovprise andre damer dag ut og dag inn.

''at kjæresten hans ikke er spesielt interessert i å høre ham lovprise andre damer dag ut og dag inn.''

Spurte hvor mye var mye, uten at vi har fått svar ennå. :-)

Er det hver dag og gjerne flere ganger for dagen, så er det ekstremt... Er det derimot en gang hver annen uke/mnd, så er det ikke så mye (unntatt for sjalu eller usikre mennesker, kanskje).

Jeg synes også trådstarter kan tenke på at han faktisk velger å være med henne, og ikke gå etter de andre.

Det viktigste er å ta en rolig prat om emnet, og fortelle hvordan hun føler det og at hun setter pris på at han modererer seg i dine uttalelser eller at han bør stoppe med det i hennes nærvær. Han kommer naturlig nok ikke til å stoppe med å SE andre damer. Hun kan kun be han om å slutte å kommentere det.

Gjest unngå å komme i fella

Skjønner godt du blir sint. Slikt kan fort ødelegge hele forholdet.

For å unngå at sånnt skjer så vær føre var. Ikke kjøp blader hvor det er bilder av damer. Foreslå evt. om dere kan se på morsomme filmer, komifilmer sammen. Lei filmer slik at dere i stede for å se på danseprogram og den slags heller ser på noe som er morsomt.

Unngå mest mulig siturajoner der han ser kvinner som bare skal vise seg frem. Finn på noen morsomme hobbyer sammen. Kanskje noen morsomme spill? Slå av tv og prøv å ha mest mulig kontroll over fjernkontrollen.

Gjest MayLynn

Jeg tror jeg hadde tatt dette opp en gang - bare spurt om HVORFOR han til stadighet kommenterer damer. Spør i en helt hverdagslig tone om han har noen baktanker med det - om det er for å prøve å gjøre deg sjalu og usikker, trykke deg ned etc.

Kanskje blir han veldig overrasket over spørsmålet og sier at det har han aldri tenkt på - eller han blir litt flau - da var det kanskje noe i det. Hold deg "ovenpå" ikke vis at du blir såret over det.

Du spør bare fordi du lurer og fordi du lurer på hvordan du skal forholde deg til det egentlig. Og du kan jo spørre han hvorfor han har det behovet.

Jeg tror typen din hardnakket forsøker å skjule at han er homofil ved å poengere hvor interessert han er i andre damer, men han prøver så hardt at han til og med later som om han sikler på høyst ordinære kvinner. Det er synd at enkelte fortsatt har vondt for å stå fram.

Jeg ser også at han leser Se og Hør. Det er vel dumpegrunn alene.

Her har du altså en mann som:

a) mangler sunt vett.

B) sannsynligvis er homofil.

c) leser Se og Hør.

Bare du kan svare på om dette er kriteriene du ser etter hos en mann.

"like"

:-)

Jeg hadde ikke syntes dette var noe kult.

Det han gjør er jå å stave ut med blokkbokstaver til deg at han inngående vurderer hvert eneste hunkjønn som måtte finnes i fotografiversjon eller live?

Det er helt greit at han scanner over andre damer, men det høres ut som han har et litt vel stort fokus på dette, i tillegg til lav impulskontroll over hva han MÅ dele av informasjon, dårlige antenner og at han generelt er tett i pappen. :-P

Har du prøvd å kommentere menn? :-)

Annonse

Gjest litt sjalu kanskje...

"like"

:-)

Takk for alle svar:) er veldig takknemlig til dere alle, trengte å høre litt hva andre mener om dette. Jeg har ikke tatt opp dette med han enda for jeg var litt usikker på om jeg overreagerte. Men kommer nok til å si noe, for jeg kjenner at jeg syns dette bli mindre og mindre ok for hver sleng-kommentar som kommer.

På sp.mål om hvor ofte han kommenterer, varierer dette litt, det kan være hver dag, flere ganger om dagen, mens andre ganger kan det faktisk gå en uke og vel så det uten at han sier noe. Men det er ofte sånn at når det går en stund uten at han sier noe, blir det et "rush" med kommetarer etterpå. Nesten for å ta igjen for det tapte...

På kommentaren om at han kanskje er homofil, så tror jeg ikke at han er det.

Han sier han falt for meg og ble forelsket i meg med en gang vi møttes og sier at han er nyforelsket enda. Og jeg tror faktisk følelsene han har for meg er ekte. Så hvorfor oppføre seg som om han vil ha alle andre også da. Er han en slik som vil ha både i pose og sekk..? Det kommer han i så fall aldri til å innrømme hvis jeg spør. Og det at han oppfører seg slik når jeg er til stede, får meg til å undre på hvordan han er når jeg IKKE er til stede..

Sukk..

Takk for alle svar:) er veldig takknemlig til dere alle, trengte å høre litt hva andre mener om dette. Jeg har ikke tatt opp dette med han enda for jeg var litt usikker på om jeg overreagerte. Men kommer nok til å si noe, for jeg kjenner at jeg syns dette bli mindre og mindre ok for hver sleng-kommentar som kommer.

På sp.mål om hvor ofte han kommenterer, varierer dette litt, det kan være hver dag, flere ganger om dagen, mens andre ganger kan det faktisk gå en uke og vel så det uten at han sier noe. Men det er ofte sånn at når det går en stund uten at han sier noe, blir det et "rush" med kommetarer etterpå. Nesten for å ta igjen for det tapte...

Han sier han falt for meg og ble forelsket i meg med en gang vi møttes og sier at han er nyforelsket enda. Og jeg tror faktisk følelsene han har for meg er ekte. Så hvorfor oppføre seg som om han vil ha alle andre også da. Er han en slik som vil ha både i pose og sekk..? Det kommer han i så fall aldri til å innrømme hvis jeg spør. Og det at han oppfører seg slik når jeg er til stede, får meg til å undre på hvordan han er når jeg IKKE er til stede..

Sukk..

Jeg synes du tydelig skal vise han hvor skapet skal stå. Er han forelsket i deg, så er det deg han er forelsket i, og da skal han ikke kommentere alle andre damer, det skal du ha deg frabedt, rett og slett. Spør han om han ville foretrukket noen andre, og i så fall så kan han bare gå. Men hvis han vil bli hos deg, så får han holde alle kommentarene inni seg. Jeg synes den mannen viser en god del umodenhet. På tide å få han ned på jorda, og få han til å stikke fingeren litt i jorda, for å si det mildt!!

Kjæresten min kommenterer aldri damer, og når han gjør det, så synes han alltid at jeg er finest og de andre damene ikke så fine. Om han virkelig mener det bryr jeg meg ikke om, så lenge han sier jeg er finest :) Og jeg kommenterer aldri menn foran han, har skjedd kanskje en gang, men jeg vil ikke såre han. Men nå er vi kanskje litt eldre enn dere, da. Dette tror jeg har mye med modning å gjøre.

Gjest Bagatell123

Du sier at han gjør et poeng ut av det hver gang - overdriver du ikke litt nå?Jeg vet ikke hvor ofte dere ser på film, men Se og Hør kommer ut 2 ganger pr. uke. Venner antar jeg dere treffer/snakker om ofte, så da "hagler" det med kommentarer flere ganger pr. uke? Da har mannen dårlig selvtillitt eller er ganske umoden. Om disse kommentarene kommer i "ny og ne", så mener jeg at du må ha dårlig selvtillitt, siden det ikke er værre ting som får deg irritert eller bekymret. Hva med om typen din ofte dro på fest uten deg, flørtet åpenlyst, dro på nachspiel og kom hjem neste morgen osv.?

Å påstå at mannen er homo er det dummeste jeg har hørt og den kommentaren kommer fra en mann.De fleste menn blar igjennom Se og Hør når anledningen byr seg, selv om de ikke leser eller kjøper det.

Gjest Bagatell123

''at kjæresten hans ikke er spesielt interessert i å høre ham lovprise andre damer dag ut og dag inn.''

Spurte hvor mye var mye, uten at vi har fått svar ennå. :-)

Er det hver dag og gjerne flere ganger for dagen, så er det ekstremt... Er det derimot en gang hver annen uke/mnd, så er det ikke så mye (unntatt for sjalu eller usikre mennesker, kanskje).

Jeg synes også trådstarter kan tenke på at han faktisk velger å være med henne, og ikke gå etter de andre.

Det viktigste er å ta en rolig prat om emnet, og fortelle hvordan hun føler det og at hun setter pris på at han modererer seg i dine uttalelser eller at han bør stoppe med det i hennes nærvær. Han kommer naturlig nok ikke til å stoppe med å SE andre damer. Hun kan kun be han om å slutte å kommentere det.

Eneste fornuftige svaret her :-) Dette er etter min mening en bagatell i et forhold, så lenge det ikke er "hver dag". Jeg forundrer meg faktisk over svarene til folk. Det finnes vel ting i et forhold som er mye værre :-)

He, he... Er det mulig?

Gjest Bagatell123

Sukk..

Det virker som om typen trenger "bekreftelse" når jeg ser svaret ditt her. Gir du han noen gang komplimenter? Prøv det og se hvordan han reagerer :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...