Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har time til overtidsvurdering på sykehuset i morgen.

Hva gjøres da, egentlig? Kan det hende de legger meg inn så jeg må ha med meg bagen?

Jordmor sjekket meg innvendig for noen dager siden og da hadde jeg ca 2 cm åpning, sa ho. Men har ikke hatt noen rier, da. :(

Ønsker å høre fra noen som har vært på slik overtidsvurdering. :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/355751-snart-2-uker-p%C3%A5-overtid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gikk gjennom runden i august.

Første overtidsvurdering ble det tatt ctg (sparkeprøve - spark vs hjerterytme hos baby og ev. sammentrekninger), ultralyd, urinprøve, blodtrykk og gyn.undersøkelse for å sjekke modning og ev. åpning.

Hadde ca 2 cm, baby hadde det fint og magefølelsen + formen min var bra - ble bestemt at vi ventet og tok ny sjekk to dager senere.

Ble røsket i for å se om det fikk fart på ting.

To dager senere var det samme sjekk: ingen forskjell, legen ringte opp for å høre om de hadde tid til igangsettelse dagen etter men da var det fullt - det ble derfor avtalt tid til klokken 06 (gjesp) to dager senere.

Senere samme dag fikk jeg plutselig rier og rundt klokken 04 den dagen jeg skulle til igangsetting var jeg ferdig ;-)

Det er uansett lurt å ha med bagen i tilfelle de bestemmer seg for å sette i gang samme dag.

Jeg gikk gjennom runden i august.

Første overtidsvurdering ble det tatt ctg (sparkeprøve - spark vs hjerterytme hos baby og ev. sammentrekninger), ultralyd, urinprøve, blodtrykk og gyn.undersøkelse for å sjekke modning og ev. åpning.

Hadde ca 2 cm, baby hadde det fint og magefølelsen + formen min var bra - ble bestemt at vi ventet og tok ny sjekk to dager senere.

Ble røsket i for å se om det fikk fart på ting.

To dager senere var det samme sjekk: ingen forskjell, legen ringte opp for å høre om de hadde tid til igangsettelse dagen etter men da var det fullt - det ble derfor avtalt tid til klokken 06 (gjesp) to dager senere.

Senere samme dag fikk jeg plutselig rier og rundt klokken 04 den dagen jeg skulle til igangsetting var jeg ferdig ;-)

Det er uansett lurt å ha med bagen i tilfelle de bestemmer seg for å sette i gang samme dag.

Takk for svar. :)

Lurte på en ting til.

Jordmor "røska" jo i meg på fredagen og forberedte meg på å blø litt den dagen og dagen etter. Samme dag var det ingenting, men litt i går sammen med en god del slim. Har hatt dette slimet i hele dag også, men nå uten blod i. Kan dette være slimproppen som fordeler seg utover flere dager? Merka ikke noe til slimproppen i forrige svangerskap så jeg aner ikke hvordan den skal se ut eller om man ser den over flere dager.

Kjempeglad for å ha denne siden å spørre folk om råd på, altså.:)

Annonse

Enig med Gpn, ha med deg bagen.

Jeg ville bedt om å få komme inn, og evt få satt igang fødsel. I alle fall ville jeg gitt svært sterkt uttrykk for slikt ønske. Sånn bare for sikkerhetsskyld.

Takk for svar.

Ja, jeg får ta med meg bagen.

Og skal selvfølgelig si at jeg helst vil ha igangsettelse med en gang. Har en veldig trist episode for en del år siden i omgangskretsen hvor 2 uker overtid endte med dødfødsel. :((

Klarer ikke helt å la vær å tenke på den episoden selv om jeg godt vet at det er sjeldent sånt skjer.

Takk for svar. :)

Lurte på en ting til.

Jordmor "røska" jo i meg på fredagen og forberedte meg på å blø litt den dagen og dagen etter. Samme dag var det ingenting, men litt i går sammen med en god del slim. Har hatt dette slimet i hele dag også, men nå uten blod i. Kan dette være slimproppen som fordeler seg utover flere dager? Merka ikke noe til slimproppen i forrige svangerskap så jeg aner ikke hvordan den skal se ut eller om man ser den over flere dager.

Kjempeglad for å ha denne siden å spørre folk om råd på, altså.:)

Jepp, slimproppen kan oppføre seg akkurat slik :-) Min har gjort det begge gangene.

Og begge ungene mine har kommet på akkurat 42+2.

Første gangen jeg var gravid slapp alle mine spørsmål ut på doktoronline, forrige gang endte jeg på en terminklubb på http://www.snartmamma.com/

Ellers vet jeg det er lignende forum på http://www.babyverden.no/ og http://www.barnimagen.com/

Lykke til med innspurten, spør om det er noe - du går en fantastisk fabelaktig superherlig tid i møte. Det er helt utrolig at man får slike fantastiske små nurk! :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...