Gjest kan man endre seg? Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 Hva er det som gjør at en ikke klarer å kommunisere? Når det gjelder triste eller ting som er nødt til å bli tatt opp.. Å snakke en masse om fine og rosa ting er greit! Men hvorfor ikke de dårlige tingene? Man MÅ jo kunne kommunisere i et forhold..så det blir jo et problem.. Vi gjorde det nettopp slutt pga dette. Han vet det er et problem og forstår det, men han sier at han bare får det ikke til, og har aldri klart det. Virker som jeg maser om jeg vil snakke om noe. Gikk jeg å holdt det inni meg, ble jeg bare gretten og sur.. Var jeg lei meg for noe og begynte å gråte (det trengte ikke ha noe med han å gjøre), så satt han bare der..han kunne se videre på tv..eller gå..begynne å prate om noe helt annet, som hva vi skulle spise til middag.. stikke en tur til naboen å drikke kaffe. Man skal jo ikke bare gå om den du er samboer til, sitter å gråter og har det tungt? Hva er det som gjør at en person ikke får det til? Hva kan gjøres? Jeg vil ikke gi opp på han, men det går jo ikke an å være sammen heller, om man ikke kan snakke sammen..han fortalte meg jo aldri om det var noe med meg eller vårt forhold som plaget han.. Er vanskelig å være sammen med noen om du ikke vet hvor du har den andre i det hele tatt.. Hva er det som gjør dette? Han sier han alltid har hatt det sånn..men han har jo vært i forhold før..så han må jo ha klart å snakket om noe.. eller finnes det folk som ikke har behov for å snakke i det hele tatt? Eller kanskje det er meg..jeg vet ikke. Måtte bare få det ut, synes det er fryktelig trist at dette skulle skje.. man vil det jo ikke, selv om man ikke får det til heller.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/355803-han-klarer-ikke-%C3%A5-kommunisere/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShitDiddelyDo Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 Synes dere høres ut som en bra match. En begynner å snakke om hva som går på tv (eller han løper over til naboen) når dama plutselig begynner å gråte. Dama på sin side begynner plutselig å gråte. Jeg vet ikke hvem som er mest unormal av dere, men som sagt - jeg tror dere bør holde på hverandre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/355803-han-klarer-ikke-%C3%A5-kommunisere/#findComment-3057952 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MayLynn Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 Han høres ikke ut til å være rett person for deg. Jeg var i sammen med en gutt (ikke mann) for en del år siden. Men jeg fant ut at han kun var interressert i meg når jeg var glad og sprudlende - ikke når jeg var trist etc. Derfor ble jeg veldig glad da jeg traff mannen min - han var glad i hele meg - også når jeg var trist. Det var ganske herlig å oppdage :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/355803-han-klarer-ikke-%C3%A5-kommunisere/#findComment-3058208 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 Han høres ikke ut til å være rett person for deg. Jeg var i sammen med en gutt (ikke mann) for en del år siden. Men jeg fant ut at han kun var interressert i meg når jeg var glad og sprudlende - ikke når jeg var trist etc. Derfor ble jeg veldig glad da jeg traff mannen min - han var glad i hele meg - også når jeg var trist. Det var ganske herlig å oppdage :-) ''Derfor ble jeg veldig glad da jeg traff mannen min - han var glad i hele meg - også når jeg var trist.'' Herlig - det er selvfølgelig slik det skal være :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/355803-han-klarer-ikke-%C3%A5-kommunisere/#findComment-3058650 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest d0leRosa Skrevet 9. november 2010 Del Skrevet 9. november 2010 Synes dere høres ut som en bra match. En begynner å snakke om hva som går på tv (eller han løper over til naboen) når dama plutselig begynner å gråte. Dama på sin side begynner plutselig å gråte. Jeg vet ikke hvem som er mest unormal av dere, men som sagt - jeg tror dere bør holde på hverandre. Nå er det faktisk ikke unormalt å gråte når man er lei seg for noe. Ikke svar på tråder bare for å gjøre det, heller svar der du har noe fornuftig å komme med, og som kan hjelpe den som spør. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/355803-han-klarer-ikke-%C3%A5-kommunisere/#findComment-3058660 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShitDiddelyDo Skrevet 9. november 2010 Del Skrevet 9. november 2010 Nå er det faktisk ikke unormalt å gråte når man er lei seg for noe. Ikke svar på tråder bare for å gjøre det, heller svar der du har noe fornuftig å komme med, og som kan hjelpe den som spør. Svaret mitt var kort, men seriøst. Enkelte som poster innlegg er fryktelig selvsentrerte, og problemet ligger alltid hos den andre part. Nå kan det selvfølgelig være at den andre part er helt på bærtur, men det er vel gjerne en årsak til at man er sammen med personen i utgangspunktet. Altså har han/hun sannsynligvis noen sider som gjør at man er sammen med personen. Hvis så er tilfelle kan det være en idé å se ting også fra den andre parts side. Kvinnen over skriver lite om seg selv, men mye om kjæresten. Noe av det lille hun skriver om seg selv er denne gråtinga, dog i en sammenheng der kjæresten ikke reagerer riktig. Jeg forstår problemet dersom hennes trofaste livsledsager av en hund har dødd og typen løper over til naboen i stedet for å gi trøst, men det er noe annet hvis hun er en av disse kvinnene (og ja - de finnes, en sånn har også jeg hatt) som begynner å grine over ingenting, helt plutselig. Hvis dette i tillegg er en gjenganger er det kanskje ikke så rart fyren rømmer. Det kan være at typen er en følelsesløs skrue, langt utover normalen, men det kan også være at det er hun som er en overfølsom skrue, langt utover normalen. Det er vanskelig å lese hva problemet egentlig er ut av innlegget hennes, men jeg tror nok en del med problemer med fordel kunne sett på seg selv også før de krisemaksimerer. Er det fyren som er problemet, som hun ser ut til å mene, er løsningen enkel. Dump ham. Du kan ikke forandre på voksne menn. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/355803-han-klarer-ikke-%C3%A5-kommunisere/#findComment-3058678 Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 11. november 2010 Del Skrevet 11. november 2010 Er det at han ikke kan snakke om de vanskelig tingene eller at han ikke kan snakke om de på _din_ måte. Noen bruker en setning på å si det samme som andre kan bruke en halv time på. Slike kommunikasjonssperrer oppstår ofte fordi den ene eller begge legger sin kommunikasjonskultur til grunn. Mange ganger oppdager man at folk faktisk uttrykker masse følelser om man bare lærer seg å lytte og tolke på riktig måte. Stille vann har dypest grunn. Om du og din (eks?)kjæreste har forutsetninger for et godt og gjensidig parforhold, vil jeg ikke uttale meg om. Men jeg vil utfordre deg litt på dine oppfatninger om hvordan tanker og følelser skal uttrykkes og deles. Hvordan tårer skal tolkes og tas hensyn til. Hvor ofte, hvor mye, hvor sterkt man skal vise sine følelser. Hvilken strategi ulike mennesker bruker avhenger både av personlighet, trening/vaner og erfaringer/asosiasjoner. Tenk f.eks. litt på hvor mange ulike tanker og følelser dine tårer kan vekke hos andre. mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/355803-han-klarer-ikke-%C3%A5-kommunisere/#findComment-3059665 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.