Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei Et enkelt spørsmål her nå Jeg er i et parforhold der vi er i begge skalaer når det gjelder sexlyst (gravid) og jo mer hun avviser jo værre blir det , Jeg holder meg unna og fortrenger det . Kan du sette meg på noen ideer om hvordan jeg kan få redusert lysten ? Noe medesiner jeg kan bruke får en periode Jeg får sikkert svar om at vi bør jobbe med hennes sexlyst her nå . Men det er ikke aktuelt i vårt tilfelle. Hvis du ikke kan hjelpe må jeg søke videre mvh Stian

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/355829-sexlyst/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjør det du ville gjort om du var singel og som alle andre single gjør når de ikke har tilgang til sex. Dette er bare snakk om noen mnd og det skal ikke være noe problem å ta saken i egne hender for en periode. Det hjelper ihvertfall ikke å mase på henne. La henne ta intiativ og har hun ikke lyst så har hun ikke lyst. Trøst deg med at det går over.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/355829-sexlyst/#findComment-3059396
Del på andre sider

Gjest ikke gi opp :)

Jeg vil svare på vegne av dama di.

Jeg har selv nylig vært gravid, så jeg kan forklare litt hvorfor hun ikke orker så mye sex som deg nå.

Du er mann og blir styrt av testosteronet som jo gir sexlyst.

Det er derfor kvinner i 40-50 åra begynner å få skikkelig sexlyst mens menn mister sexlysten i den tia - rett og slett pga testosteronet øker hos kvinner mens det minker hos menn :)

Det samme skjer når man er gravid, det skjer noe med hormonene.

Men det er også flere ting som virker inn på sexlysten.

Det kan være slitsomt å være gravid, en blir jo stadig tyngre, pluss en har kanskje andre plager som kvalme, høyt blodtrykk, vann i kroppen, osv

Hormonene kan gjøre en trøtt og deprimert - og dermed mindre sexlyst.

En kan også være litt redd for å skade babyen, mena andre kanskje syns det er litt rart å ha et vitne til sexakten inni der om du skjønner.

Kanskje føler hun seg usexy der hun vokser...

Det beste rådet for å øke sexlysten hennes er vel å ikke mase,

vis henne forståelse. Kos på andre måter, det er også bra.

Vis henne at du syns hun er sexy og at du elsker magen hennes.

Kyss henne intens, så kanskje våkner hennes lyster. Prøv alternative stillinger hvis hun er redd for magen, bakfra liggende på siden pleier å funke bra for gravide.

Men tenk også - hvordan klarte du deg da du var singel? Du fikk deg jo ikke noe hver dag da :) Det er en grunn til at vi har høyrehånden ;-)

Og husk at dette er bare midlertidig.

Det kan hende det ikke blir noe særlig på deg første mnd etter fødsel heller, har hørt enkelte ikke har sex første året etter fødsel.

Rett og slett pga den nye livssituasjonen. en må jo ha overskudd til sex, det er slitsomt med våkenetter og enkelte blir plaget av svangerskapsdepresjon.

Og kanskje ungene er der hele tia, når får dere privatliv liksom.

Vi har bare måttet sneket oss til en kjapp nå og da, men det blir sjeldent nå når vi har baby... Jeg som dame klarer meg fint, men han har mer behov.

Kvinner er forskjellige, noen vil ha mye også...

men jeg tror det er mest krise for mennene.

Du får bare holde ut og glede deg til graviditet og første babytiden er over :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/355829-sexlyst/#findComment-3062648
Del på andre sider

Jeg vil svare på vegne av dama di.

Jeg har selv nylig vært gravid, så jeg kan forklare litt hvorfor hun ikke orker så mye sex som deg nå.

Du er mann og blir styrt av testosteronet som jo gir sexlyst.

Det er derfor kvinner i 40-50 åra begynner å få skikkelig sexlyst mens menn mister sexlysten i den tia - rett og slett pga testosteronet øker hos kvinner mens det minker hos menn :)

Det samme skjer når man er gravid, det skjer noe med hormonene.

Men det er også flere ting som virker inn på sexlysten.

Det kan være slitsomt å være gravid, en blir jo stadig tyngre, pluss en har kanskje andre plager som kvalme, høyt blodtrykk, vann i kroppen, osv

Hormonene kan gjøre en trøtt og deprimert - og dermed mindre sexlyst.

En kan også være litt redd for å skade babyen, mena andre kanskje syns det er litt rart å ha et vitne til sexakten inni der om du skjønner.

Kanskje føler hun seg usexy der hun vokser...

Det beste rådet for å øke sexlysten hennes er vel å ikke mase,

vis henne forståelse. Kos på andre måter, det er også bra.

Vis henne at du syns hun er sexy og at du elsker magen hennes.

Kyss henne intens, så kanskje våkner hennes lyster. Prøv alternative stillinger hvis hun er redd for magen, bakfra liggende på siden pleier å funke bra for gravide.

Men tenk også - hvordan klarte du deg da du var singel? Du fikk deg jo ikke noe hver dag da :) Det er en grunn til at vi har høyrehånden ;-)

Og husk at dette er bare midlertidig.

Det kan hende det ikke blir noe særlig på deg første mnd etter fødsel heller, har hørt enkelte ikke har sex første året etter fødsel.

Rett og slett pga den nye livssituasjonen. en må jo ha overskudd til sex, det er slitsomt med våkenetter og enkelte blir plaget av svangerskapsdepresjon.

Og kanskje ungene er der hele tia, når får dere privatliv liksom.

Vi har bare måttet sneket oss til en kjapp nå og da, men det blir sjeldent nå når vi har baby... Jeg som dame klarer meg fint, men han har mer behov.

Kvinner er forskjellige, noen vil ha mye også...

men jeg tror det er mest krise for mennene.

Du får bare holde ut og glede deg til graviditet og første babytiden er over :)

''Det kan hende det ikke blir noe særlig på deg første mnd etter fødsel heller''

Hehe, det er vel litt for mildt sagt. Tror de aller færreste har særlig til sex, om overhodet, første måneden etter fødsel.

Skal love deg at jeg hadde mistet tenningen for laaaang tid om mannen min hadde kastet seg forventningsfullt over meg da jeg kom hjem fra sykehuset med babyen!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/355829-sexlyst/#findComment-3062653
Del på andre sider

Annonse

Gjest ikke gi opp :)

''Det kan hende det ikke blir noe særlig på deg første mnd etter fødsel heller''

Hehe, det er vel litt for mildt sagt. Tror de aller færreste har særlig til sex, om overhodet, første måneden etter fødsel.

Skal love deg at jeg hadde mistet tenningen for laaaang tid om mannen min hadde kastet seg forventningsfullt over meg da jeg kom hjem fra sykehuset med babyen!

var litt kjapp med forkortelsen da jeg skrev mnd og tenkte ikke noen ville tolke det som måned og ikke måneder. Jeg mente i flertall da, måneder ;)

Seks første ukene er ikke noe særlig da pga blødninger og vond lukt nedentil som ofte varer 4-6 uker etter fødsel.

Men har hørt om enkelte som begynner med sex igjen ikke så lenge etter fødsel (at de orker).

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/355829-sexlyst/#findComment-3062661
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...