Gå til innhold

Separasjon og delt leilighet - erfaringer?

Anbefalte innlegg

Er det noen som har erfaring med å bruke separasjonstiden som en prøvetid for eventuelt å "kunne velge hverandre på nytt"? Tanken er å leie en leilighet og bo der annenhver uke og annenhver uke i huset sammen med felles barn. Spørsmålet er også om man skal ha et slags troskapsløfte.

Bakgrunnen er mange år med vaklende kjærestefølelser fra den enes side og to slitsomme år med full krise med andre inne i bildet osv. Nå går det mot separasjon. Det er den som i utgangspunktet vil ut av forholdet som ønsker å prøve løsningen med delt leilighet. Den som er tristest og mest såret er mer i tvil, og lurer på om det bare vil forlenge pinen eller til og med gjøre den verre.

Har noen konkrete erfaringer med en slik løsning? Hva fungerer og fungerer ikke? Er det en vei tilbake eller en myk/hard tilpasning til livet som skilt?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/355872-separasjon-og-delt-leilighet-erfaringer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Nickløsheletiden

''Den som er tristest og mest såret er mer i tvil, og lurer på om det bare vil forlenge pinen eller til og med gjøre den verre''

Ja, jeg ville følt meg veldig utnyttet om jeg skulle bli satt på "vent" til den andre part hadde bestemt seg.

Dette hadde ikke jeg godtatt.

Jeg har praktisert en slik løsning i en overgangsperiode til min eks hadde skaffa seg et annet sted å bo, og jeg kan med hånda på hjertets si at jeg ikke under noen omstendigheter anbefaler dette.

Det skal sies at konfliktnivået mellom oss var skyhøyt.

Heisann!

Vi gjorde dette, Ungene merket selvsagt et stemningen endret seg, for enten var mamma eller pappa der. Men praktisk var det nok best for dem inntil foreldrene kom i orden mtp nytt bosted.

Denne ordningen gikk i ca 6 mnd, men da eg fant spor etter en annen kvinnen i barnas hjem, ble det raskt slutt. Eg fikk "noia" av å finne lange hår etter henne.

Vi fikk tilbakemelding at stemningen i barnas hjem endret seg. Selv om han og eg ikke var der samtidig, så ble likevel hjemmet litt "institusjons-aktig" og kaldt.

Best for ungene er nok at foreldrene kommer til ro i sitt nye hjem og kan komme seg videre.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...