Gå til innhold

Hjerte og lignende!!!

Anbefalte innlegg

Gjest SÅleiNÅ

>>> Jeg vet egentlig ikke hva som er relevant her, men jeg >>> fikk denne >>> "vaksinen" for hjernehinnebetennelse i ungomskolen. Det var et >>> "forsøk". >>> Om >>> det er pga den, eller har andre årsaker vet eg ikke. >>> >>> Kan starte med reine symptomer: >>> >>> * Svimmelhet, type gyngete. Kommer og går, som jeg ligger på sjøen i >>> små >>> krappe bølger. >>> * Hjertebank. Både hard, og eller høy puls. >>> * Ekstrasystoler. Fått beskjed om ufarlig for noen år tilbake. >>> * Diffuse mageproblemer. >>> * Kraftsvekkelse i spes bein. >>> * Blodtrykksfall/lavt blodtrykk. >>> * Adrenalin relaterte problemer. >>> * Brystsmerter. >>> * Dårlig blodsirkulasjon, ofte hvite hender og kalde føtter. >>> Ellers er det mye av disse symptomene: >>> >>> http://www.noamalgam.org/ >>> >>> Forklaring med eksempler: >>> >>> Svimmelheten hadde jeg nesten i elleve mnd konstant, og det var en >>> slags >>> gyngete utgave. Har det til dels enda, men langt fra så hemmende som >>> det >>> var tidligere. Hjertebanken kan komme etter jeg våkner, eller relativt >>> tilfeldig mener eg. Da skal det som oftest YTTERST lite til før jeg får >>> pulsøkning. Med pulsøkning får jeg som oftest ekstrasystoler og. Få >>> jeg >>> adrenalin, som feks ved frykt eller når jeg har det gøy, blir det flere >>> ekstrasystoler.Mye mer. og jeg kan bli DÅRLIG av adrenalin. Kvalm og som får blodtrykksfall. Helt i ball går hjertet. Legger ved en link som >>> er >>> noe likt her: >>> http://www.lommelegen.no/794374/ekstra-hjerteslag-i-alvorlige-situasjoner >>> Mageproblemer kan komme uten at jeg egentlig har særlig peiling på >>> hvorfor, >>> gjerne fordi jeg spiser det jegvil. Men det utarter seg som at jeg blir >>> oppblåst, og får smerter i nedre del av magen. Har et elendig kosthold, >>> bestående av brødmed nugatti, grandiosa, saft og juice. Thats pretty >>> much >>> it. >>> Kraftsvekkelsen er akkurat fortiden enorm. Jeg har null krefter i >>> beina. >>> Føles som jeg tømmes for krefter hundre ganger fortere enn jeg burde, >>> og >>> restituerer ufattelig seint. Denne helgen har jeg >>> tråkket lett rundt, med masse hjertebank og tungpust, og fått alvorlige >>> melkesyrebein av ingenting. Dagen derpå er det gangsperr så det holde. >>> Som >>> om jeg hadde trent hardt kickboksing dagen før for første gang. >>> Kraftsevekkelsen i beina opplever jeg veldig ofte når jeg har sex. Får opp puls og blir andpusten, så kommer en ubeskrivelig >>> utmattelse >>> med kvalme og "dårlige" bein og svimmelhet, gjerne kaldsvetting og >>> besvimelsesfølelse. >>> Jeg har vært plaget med blodtrykksfall, ikke at jeg faktisk svimer, men >>> enda >>> verre at jeg bare nesten gjør det. Som om jeg mister masse blod. Dette >>> kommer gjerne også ved adrenalin. Blir skjelven i beina, mer enn >>> "nødvendig", og adrenalin er liksom ikke lenger "min venn" som det er >>> "oppfunnet" til å være liksom. >>> Brystsmerter kan ofte komme ved gange i varme, eller i badstu osv. Også >>> på >>> EN side av hals. Jeg kan egentlig trykke på stedet det gjør vondt på >>> halsen, >>> som om det skulle være en vond greie der som pulsåren kommer borti når >>> den >>> utvider seg. Eg vet ikke.( lymfer??) >>> Jeg kan ofte ha hvite henter, og kalde føtter.Selv om jeg kan være våt >>> på >>> beina og klam i hendene når det er relativt kaldt. >>> >>> Mitt STØRSTE problem av dette er selvsagt kraftsvekkelsen som skjer i >>> beina >>> og nesten svimingen. Og Selvfølgelig det at jeg blir andpusten av en >>> trapps >>> gange. >>> Har tatt tester av hjertet, med EKG, Hvile og arbeids, og 24 blodtrykk >>> pluss 24 tm EKG. Har ikke funnet annett enn ekstrasystoler. Men dette >>> er >>> noen år siden nå, rundt tre kanskje? Var til ny "test" nå, og BARE sjekket med ekg i hvile, ultralyd av hjertet og syklet belastning en stund. Ikke så langt eg kunne, men til jeg BEGYNTE synes at det var ubehagelig og "nok".>>> Føler formen er mye verre nå, spes det med svekkelsen av kraft. Blir >>> helt >>> gele i beina, og det føles som jeg rett og slett er i ekstremt dårlig >>> form >>> bare, men er ikke overvektig. VELDIG stillesittende det siste to år... >>> Er blitt diagnosert uten særlige undersøkelser utenom det at jeg har >>> forklart mne plager, med ME. En sier >>> det >>> er psykisk. En sier at det er kvikksølvsforgiftning og amalgam må ut siden jeg har syv amalgamfyllinger som er i dårlig forfatning, og lekker. I tillegg har jeg tatt diverse spyttester o.l hvor det er påvist at det er en kvikksølv/tungmetall belastning i kroppen min. >>> En >>> sier at det er blod "etteller annet" som henger sammen som kroneruller, >>> når >>> de burde flyte hvr for seg så de frakter ikke oksygen rundt til >>> kroppen. >>> >>> Jeg har pr i dag NULL livskvalitet. Ingen ser at eg er syk, men jeg har >>> absolutt ikke noe liv. Jeg sitter foran PC og jobber, går ut i bilen, >>> og >>> kjører, for å sette meg ned igjen. MINIMALT fysisk aktivtet pga jeg >>> blir >>> faktisk dårlig da. Jeg er NÆR ved å gi opp å bli frisk, det er som jeg >>> ikke >>> ser helt pointet med å begynne dagen bare for å få dette. Alt andre >>> synes >>> er >>> gøy, blir jeg faktisk dårlig av. >>> Og nei. Dette er ikke psykisk. Jeg er ferdig med den. Når jeg sitter >>> her, >>> har jeg smerter i beina, som e melkesyre og gangsperr. Kan ikke skyld >>> det >>> på >>> en depresjon. Klart er jeg deprimert, men ikke utenfor min kontroll >>> overhodet. >>> >>> Om jeg skvetter, blir jeg trang i brystet. Plager forverres noe ved >>> røyking. >>> >>> Kan dere hjelpe meg??? :( Kan dette være mangel på b12 selv om alle ordinære blodprøver er fine? Blodtrykket mitt er lavt, og har EN gang i løpet av 24 t vært nede i 89 over 47. De siste har sagt at jeg er klassisk tungmetallforgiftet, spes pga testene og symptomer, og skal nå ut med amalgam og begynne avgiftning med DMSA, hva tror du? Er det hjertet mitt som har en skjult svikt, siden noen dager er bedre? Blir gal. Ikke lyst å gi opp livet mitt i en alder av 34 år.... PS er det noen som kjenner seg igjen, kan dere maile meg på: [email protected]

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/355902-hjerte-og-lignende/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Veldig stillesittende i to år og dårlig kosthold er jo i seg selv nok til å kunne gi mange av disse symptomene du beskriver. Sjekk stoffskiftet ditt om ikke det er gjort. Sørg for å få målt jern og b-12 også.

Ja, kanskje det er det?

Men har sjekket b12, og den var "normal" tydeligvis...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/355902-hjerte-og-lignende/#findComment-3059271
Del på andre sider

Ja, kanskje det er det?

Men har sjekket b12, og den var "normal" tydeligvis...

Inaktivitet er roten til mye vondt, bokstavelig talt. Og stoffskiftet kan klusse til mye i kroppen og bør sjekkes uansett. B-12 kan være normal, men allikvel for lav slik at du kan dra nytte av et tilskudd.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/355902-hjerte-og-lignende/#findComment-3059281
Del på andre sider

Inaktivitet er roten til mye vondt, bokstavelig talt. Og stoffskiftet kan klusse til mye i kroppen og bør sjekkes uansett. B-12 kan være normal, men allikvel for lav slik at du kan dra nytte av et tilskudd.

Skal bestille meg en time til legen, å få tatt flere blodprøver. Legen har egentlig nettopp sjekket det hun mente var fornuftig, der "alt" var "bra".Er livredd for hjertesvikt liksom, men ikke er jeg feit, og heller ikke hoven på ankler osv..Og hjertesvikt er vel konstant, så de bra dagene mine...nei blir tullete. Tkk for at du gidder svare.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/355902-hjerte-og-lignende/#findComment-3059294
Del på andre sider

Skal bestille meg en time til legen, å få tatt flere blodprøver. Legen har egentlig nettopp sjekket det hun mente var fornuftig, der "alt" var "bra".Er livredd for hjertesvikt liksom, men ikke er jeg feit, og heller ikke hoven på ankler osv..Og hjertesvikt er vel konstant, så de bra dagene mine...nei blir tullete. Tkk for at du gidder svare.

Hvis du er redd for hjerteproblematikk, så bør du i hvertfall ikke forsette med dårlig kosthold og leve passivt. Kom deg ut litt hver dag, start i det små :) Jeg tror kanskje mye kan bunne i at du engster deg for dette med hjertet ditt, men få i hvertfall sjekket stoffskiftet om ikke legen allerede har gjort det.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/355902-hjerte-og-lignende/#findComment-3059296
Del på andre sider

Annonse

Hvis du er redd for hjerteproblematikk, så bør du i hvertfall ikke forsette med dårlig kosthold og leve passivt. Kom deg ut litt hver dag, start i det små :) Jeg tror kanskje mye kan bunne i at du engster deg for dette med hjertet ditt, men få i hvertfall sjekket stoffskiftet om ikke legen allerede har gjort det.

Skal høre med legen ang stoffskifte..

Ja må vel fungere etterhvert, er bare at onde sirkelen pga nå blir eg jo dårlig AV å være fysisk :-/

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/355902-hjerte-og-lignende/#findComment-3059298
Del på andre sider

Skal høre med legen ang stoffskifte..

Ja må vel fungere etterhvert, er bare at onde sirkelen pga nå blir eg jo dårlig AV å være fysisk :-/

Når du har vært passiv i så lang tid så må du starte med forsiktig fysisk aktivitet. Små gåturer er en passe start 15-20 min i passende tempo. Kanskje drepende kjedelig, men nødvendig når kroppen er så nedkjørt. Alt trenger å falle forsiktig på plass. Men gjør nå en ekstra sjekk av det du er i behov av å sjekke hos legen før du setter i gang. Jeg håper du tørr å bryte den onde sirkelen, det er ikke noe godt sted å være og det blir ofte vanskeligere og vanskeligere å komme seg ut av den hvis man velger å bli der for lenge.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/355902-hjerte-og-lignende/#findComment-3059301
Del på andre sider

Gjest Nils Håvard Dahl, lege

Når du har vært passiv i så lang tid så må du starte med forsiktig fysisk aktivitet. Små gåturer er en passe start 15-20 min i passende tempo. Kanskje drepende kjedelig, men nødvendig når kroppen er så nedkjørt. Alt trenger å falle forsiktig på plass. Men gjør nå en ekstra sjekk av det du er i behov av å sjekke hos legen før du setter i gang. Jeg håper du tørr å bryte den onde sirkelen, det er ikke noe godt sted å være og det blir ofte vanskeligere og vanskeligere å komme seg ut av den hvis man velger å bli der for lenge.

Tillat meg et lite PS: Forskning viser at en kan belaste seg 100% en uke etter hjerteinfarkt.

Det synes som at det verste hjertet vet, er at du ikke belaster det :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/355902-hjerte-og-lignende/#findComment-3059305
Del på andre sider

Ja skjønner tegningen, skal prøve på det, og få bestilt en time for blodprøver...:) Selv om eg egentlig har nettopp tatt, men husker ikke hva. Vet bare at b12 var ok, og homocystein var BTTELITT forhøyet.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/355902-hjerte-og-lignende/#findComment-3059307
Del på andre sider

Ja skjønner tegningen, skal prøve på det, og få bestilt en time for blodprøver...:) Selv om eg egentlig har nettopp tatt, men husker ikke hva. Vet bare at b12 var ok, og homocystein var BTTELITT forhøyet.

Bittelitt forhøyet er ikke noe å bry seg om :) Jeg har trua på at du klarer å bryte denne onde sirkelen, men det koster og det er litt skremmende når man engster seg :) Lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/355902-hjerte-og-lignende/#findComment-3059312
Del på andre sider

Stig Bruset - Alt. medisin

Du forteller om en rekke symptomer og jeg skal forsøke å svare på dine spørsmål etter tur. Det er registrert lang over 100 personer som har rapportert bivirkninger etter vaksine mot hjernehinnebetennelse. Du kan kontakte Folkehelseinstituttet for å vite mer om symptomer og de ligner på dine. For å måle stresshormonene adrenalin og cortisol kan det tas urin og spyttprøve som sendes inn til Aker sykehus. På den måten får du sjekket om du har en hormonell ubalanse eller lider av kronisk stress. Det finnes ingen tester som sikkert påviser ME, derimot er det viktig å utelukke andre årsaker til symptomene. For å klarlegge vitamin B12 mangel kan man inkludere blodprøver som folat, homocystein og MMA (metylmalonsyre) som sammen gir et bedre bilde.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/355902-hjerte-og-lignende/#findComment-3059543
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...