Gå til innhold

Underholdning til julebord

Anbefalte innlegg

Jeg jobber i en stor organisasjon og sitter i årets julebord-komité. Trenger imidlertid noen tips til å komme i gang... underholdningen kan bestå i omtrent hva som helst; musikk, drama, taler, sanger, leiker osv. Vi har noe innhold å ta tak i (som er aktuelle ting som er nytt av året i organisasjonen), men mangler liksom rammen rundt. Det kan innbefatte ulike faser av julebordet (velkomst, servering, underholdning under middag, underholdning etter middag osv).

Hva har dere opplevd av julebordsunderholdning som har vært bra?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/355918-underholdning-til-julebord/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syns som regel det er nok med "sjefens tale" og "takk-for-maten-tale", og musikk og dans etter maten. En god toastmaster er alltid vellykket :-) For mye underholdning "stjeler" tid fra mingling og dansing. Allsang er jo ganske vanlig, men selv syns jeg det er :-p

God mat og fri bar.

Sånn utover det er alt av innslag alltid - i hvert fall er det min erfaring - svært pinlige greier.

Hvis dere må ha noe musikk så kjør en eller annen luris med gitar. Ikke et helt jævla band med Jenny Jensen eller den typen folk i spissen. Dette bråket får selv ikke-røykere til å tilbringe kvelden ute i kuldegradene.

Gjest Vizzvazz

Vi har leid inn et liveband og en toastmaster som sørger for underholdning og hygge hele kvelden. Enkelte år har også de ansatte stått for underholdningen der vi har pluktket ut noen som skal lage et lite skuespill.

Da har de kledd seg ut og laget et lite drama om hverdagen på jobben, men med en smule overdrivelse så det hele blir rent komisk :) SOm en slags karikatur av oss som jobber der, og det har alltid vært en stor suksess.

Vi er en stor bedrift med mange på julebordet, og derfor kan budsjettet til underholdning være ganske høyt. Det som jeg har likt aller best, har vært der de har leid inn gode standup-komikere eller andre underholdere som f eks Dagfinn Lyngbø og Ingrid Bjørnov.

Det jeg har likt aller minst er der man har brukt ansatte til å underholde selv, mens underholdningsbudsjettet er svidd av på en kjent konferansier som introduserer husets amatører...

Annonse

Vi er en stor bedrift med mange på julebordet, og derfor kan budsjettet til underholdning være ganske høyt. Det som jeg har likt aller best, har vært der de har leid inn gode standup-komikere eller andre underholdere som f eks Dagfinn Lyngbø og Ingrid Bjørnov.

Det jeg har likt aller minst er der man har brukt ansatte til å underholde selv, mens underholdningsbudsjettet er svidd av på en kjent konferansier som introduserer husets amatører...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...