Liliaceae Skrevet 11. november 2010 Del Skrevet 11. november 2010 To-tre gutter i nabolaget her har tilbudt seg å måke snø for oss i vinter. De er glade i å måke, og sier de ville gjort det gratis til og med! Skal selvsagt ikke utnytte guttene, som er i ungdomsskolealder. Vi ble enige om beløp for hver gang de måker, samt at hvis det er ekstra mye snø, skal de få mer for det. De skal måke gårdsplassen, tilsvarende størrelsen av tre parkeringsplasser. En gangsti opp til huset, og foran huset på plattingen. Hva er riktig pris å betale til hver person som måker pr. gang? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fain Skrevet 11. november 2010 Del Skrevet 11. november 2010 Vil tro 50 kroner timen er nok for pr. person. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Onsdag1365380628 Skrevet 11. november 2010 Del Skrevet 11. november 2010 Vil tro 50 kroner timen er nok for pr. person. ''Vil tro 50 kroner timen er nok for pr. person. '' Jeg hadde ikke orket å måke snø for 50 kroner pr time...ihvertfall ikke mere en et par ganger. Vi har selv en middels stor gårdsplass å det tar rundt en time med snøskuffe å dytte vekk all snøen. Å betale noen bare 50 kroner for jobben er smålig. Synes jeg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest måkekommeherogkommeher Skrevet 12. november 2010 Del Skrevet 12. november 2010 ''Vil tro 50 kroner timen er nok for pr. person. '' Jeg hadde ikke orket å måke snø for 50 kroner pr time...ihvertfall ikke mere en et par ganger. Vi har selv en middels stor gårdsplass å det tar rundt en time med snøskuffe å dytte vekk all snøen. Å betale noen bare 50 kroner for jobben er smålig. Synes jeg. Helt enig. Kanskje han mente Euro? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liliaceae Skrevet 12. november 2010 Forfatter Del Skrevet 12. november 2010 ''Vil tro 50 kroner timen er nok for pr. person. '' Jeg hadde ikke orket å måke snø for 50 kroner pr time...ihvertfall ikke mere en et par ganger. Vi har selv en middels stor gårdsplass å det tar rundt en time med snøskuffe å dytte vekk all snøen. Å betale noen bare 50 kroner for jobben er smålig. Synes jeg. Vi snakker jo ikke om voksne personer her da... Gutter på 14-15 år som tilbød seg å måke, fordi de synes det er gøy! Men, de skal jo selvsagt få betaling - ønsker ikke å utnytte de! Betalingen må likevel sees i forhold til alder, og at det ikke er knyttet noe som helst forpliktelser rundt jobben. De velger selv OM de vil måke og NÅR det passer for de å måke, og hvor lang TID de gidder å bruke på måkingen. Hvis de orker bare å måke littegrann, har jeg fortalt hva jeg gjerne vil ha måkt først. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 12. november 2010 Del Skrevet 12. november 2010 Vi snakker jo ikke om voksne personer her da... Gutter på 14-15 år som tilbød seg å måke, fordi de synes det er gøy! Men, de skal jo selvsagt få betaling - ønsker ikke å utnytte de! Betalingen må likevel sees i forhold til alder, og at det ikke er knyttet noe som helst forpliktelser rundt jobben. De velger selv OM de vil måke og NÅR det passer for de å måke, og hvor lang TID de gidder å bruke på måkingen. Hvis de orker bare å måke littegrann, har jeg fortalt hva jeg gjerne vil ha måkt først. Vi betaler 60-70 kr pr time for barnevakt. Regner ikke dette som så veldig tung jobb (barna er jo ganske store nå), men jeg tror barnevakten er fornøyd med det. Snømåking er jo tungt, og så holder en (vanligvis) ikke på like lenge som en barnevakt-kveld. Hvis 1 gutt bruker 1 time på å måke, ville jeg ha gitt ham 70-100 kr. Er de to som bruker 1 time, ville jeg ha gitt tilsvarende, altså 150-200 kr. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liliaceae Skrevet 12. november 2010 Forfatter Del Skrevet 12. november 2010 Vi betaler 60-70 kr pr time for barnevakt. Regner ikke dette som så veldig tung jobb (barna er jo ganske store nå), men jeg tror barnevakten er fornøyd med det. Snømåking er jo tungt, og så holder en (vanligvis) ikke på like lenge som en barnevakt-kveld. Hvis 1 gutt bruker 1 time på å måke, ville jeg ha gitt ham 70-100 kr. Er de to som bruker 1 time, ville jeg ha gitt tilsvarende, altså 150-200 kr. Det var kommet bittelitt snø her om dagen og de ville så gjerne måke. De skrapte bort snøen på under 5 min. Men fikk selvsagt betalt, selv om de tilbød seg å gjøre det - jeg ba de ikke. Det var overhodet ikke nødvendig, men vil ikke ødelegge gleden deres når de hadde så lyst til å måke og tjene noen kroner. Mulig at de er ekstra ivrige nå, men jeg må være innstilt på at de har måkt, selv om det ikke er nødvendig. De er jo så glade i å måke at de er ute straks det faller snøfnugg fra himmelen. Det viktigste er at de er fornøyde med betalingen, og at de har full frihet til å måke så lite/mye de orker akkurat når de føler for det. Hvis de ikke gidder å måke, er det greit det også. De gidder neppe å bruke en hel time på å måke. Tror vi snakker om en 15-20 min. økter her, og hvis begge to måker, holder nok det (om det ikke kommer _veldig_ mye snø, da..) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 12. november 2010 Del Skrevet 12. november 2010 Det var kommet bittelitt snø her om dagen og de ville så gjerne måke. De skrapte bort snøen på under 5 min. Men fikk selvsagt betalt, selv om de tilbød seg å gjøre det - jeg ba de ikke. Det var overhodet ikke nødvendig, men vil ikke ødelegge gleden deres når de hadde så lyst til å måke og tjene noen kroner. Mulig at de er ekstra ivrige nå, men jeg må være innstilt på at de har måkt, selv om det ikke er nødvendig. De er jo så glade i å måke at de er ute straks det faller snøfnugg fra himmelen. Det viktigste er at de er fornøyde med betalingen, og at de har full frihet til å måke så lite/mye de orker akkurat når de føler for det. Hvis de ikke gidder å måke, er det greit det også. De gidder neppe å bruke en hel time på å måke. Tror vi snakker om en 15-20 min. økter her, og hvis begge to måker, holder nok det (om det ikke kommer _veldig_ mye snø, da..) Hvis de brukte 5 minutter på det, hadde jeg gitt dem 20 kr hver :-) Så koselig med sånne nabogutter da! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.