Gjest røykfri Skrevet 12. november 2010 Del Skrevet 12. november 2010 For 2 mnd. siden sluttet jeg å røyke ved hjelp av Champix. Det gikk helt fint å slutte å røyke, men etter ca.1mnd. fikk jeg smerter i brystet som jeg ved et tilfelle trodde kunne være hjerteinfarkt. Jeg sluttet med tablettene og regnet med at symptomene ville bli borte, men det har ikke skjedd. De kommer og går og arter seg ved at jeg får trykksmerter bak i brystkassa/øverst i ryggen og en følelse av trykk i halsen, ganen, opp i nesa og panna/bak øynene. I tilegg har jeg blodsmak i munnen. Noen ganger har symptomene kommet som anfall og vært lignende de smertene du kjenner når du holder på å svelge iskaldt vann feil og du kjenner det sprenger nedover i ryggen. Det kjennes som at smertene sitter i lungene og jeg tenker at det kanskje kan være at lungene holder på å "venne" seg til å være uten røyk. Har jo hørt om folk som har fått bronkitt o.l. etter røykeslutt, men har ikke hørt om slike symptomer som jeg har. Håper du kan si meg noe om hva dette kan være. Mvh røykfri. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/356011-trykk-i-brystkasse-og-hode/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest precis Skrevet 12. november 2010 Del Skrevet 12. november 2010 Her er bivirkningslista til Champix: Bivirkninger: Hyppige (>1/100): Gastrointestinale: Kvalme, oppkast, forstoppelse, diaré, abdominal distensjon, ubehag i magen, dyspepsi, flatulens, munntørrhet. Metabolske: Økt appetitt. Nevrologiske: Hodepine, søvnighet, svimmelhet, nedsatt smakssans. Psykiske: Unormale drømmer, søvnløshet. Øvrige: Tretthet. Mindre hyppige: Gastrointestinale: Blodig oppkast, blodig avføring, gastritt, gastroøsofageal reflukssykdom, abdominalsmerter, endret tarmfunksjon, unormal avføring, luftoppstøt, aftøs stomatitt, tannkjøttsmerter, belegg på tungen. Hud: Generelle utslett, erytem, kløe, akne, hyperhidrose, nattesvette. Hørsel: Tinnitus. Luftveier: Dyspné, hoste, heshet, hals- og strupesmerter, halsirritasjon, tett luftrør, tette bihuler, dryppende nese, snue, snorking, bronkitt, nasofaryngitt, sinusitt. Metabolske: Anoreksi, nedsatt appetitt, sterk tørste. Muskel-skjelettsystemet: Leddstivhet, muskelkramper, smerter i brystveggen, costokondritt. Nevrologiske: Tremor, unormal koordinasjon, dysartri, hypertoni, rastløshet, dysfori, hypoestesi, nedsatt smaksopplevelse, letargi, forhøyet libido, nedsatt libido. Psykiske: Panikkreaksjon, bradyfreni, unormalt tankemønster, humørsvingninger. Sirkulatoriske: Atrieflimmer, palpitasjoner, forhøyet blodtrykk, ST-segmentdepresjon og redusert T-bølgeamplitude ved EKG, forhøyet hjerterytme. Syn: Skotom, skleral misfarging, øyesmerter, mydriasis, fotofobi, myopi, forhøyet tåreproduksjon. Urogenitale: Glukosuri, nokturi, polyuri, menoragi, vaginal utflod, seksuell dysfunksjon, unormal sæd. Øvrige: Ubehag i brystet, brystsmerter, feber, kuldefølelse, asteni, døgnrytmeforstyrrelser, generell sykdomsfølelse, cyste, soppinfeksjon, virusinfeksjon, vektøkning. Ukjent frekvens: Hud: Alvorlige hudreaksjoner, inkl. Stevens-Johnsons syndrom, erythema multiforme og angioødem. Psykiske: Selvmordstanker, depresjon, psykoser, hallusinasjoner, angst, aggressiv og irrasjonell atferd. Sirkulatoriske: Myokardinfarkt. Laboratorieverdier: Unormale leverfunksjonstester, reduksjon i blodplatetall, forhøyet CRP, nedsatt blodkalsium. I tillegg fant jeg dette og det ser ikke ut til at disse medisinene er helt bra. Nå har jo du sluttet med dem, så forhåpentligvis forsvinner også plagene dine. http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/05/21/535880.html 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/356011-trykk-i-brystkasse-og-hode/#findComment-3060308 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stig Bruset - Alt. medisin Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 Så fint at du har klart å slutte å røyke! Dine plager skyldes sannsynligvis ikke tablettene ettersom de vedvarer etter at du har sluttet. Dette høres ikke helt ut som vanlige reaksjoner etter røykeslutt, så jeg synes du bør oppsøke fastlegen for en lungesjekk og kanskje ta et rtg av lungene. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/356011-trykk-i-brystkasse-og-hode/#findComment-3082351 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.