Gå til innhold

Hormontilskudd e.l.?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er en jente på 16 år. Jeg slet litt med spiseforrstyrrelser i 13-15 års alderen, men nå går det forsåvidt greit.Mensen uteble, men jeg har hatt 2 "perioder" nå for noen uker siden med mer enn 4 ukers mellomrom. Har tatt mange blodprøver, men det er ikke noe feil ved dem. Likevel, pga. anorexian har jeg ikke fått utvikla noe bryster. Du kan nesten kjenne ribbeina igjenom dem, så små er de. Å dette er selvsagt forferdelig for meg, for jeg er ikke så tynn ellers, har nemlig rompe og lår, så det ser helt feil ut. Er det noe som kan gjøres? Jeg orker ikke å ha det slik, det ødelegger virkelig mye for meg! Har hørt noe om hormontilskudd, at det hjelper. Kirurgi er et alternativ, dette er et stort problem for meg, siden jeg må vente til jeg i allefall har fylt 17 år før de vil hjelpe meg. Derfor er jeg desperat til å finne ut om det er en annen utvei.Kan du hjelpe meg?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/35607-hormontilskudd-el/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Hvis du nå har fått mensen igjen, så er hormonene også tilbake og de vil påvirke brystet til videre utvikling. Dette skjer imidlertid over lang tid (flere år). Den prosess vil ikke fremskyndes ved å tilføre ekstra hormoner, så du må bare ha tålmodighet og sørge for at vekten er så normal som mulig. Det inngår også fett i oppbygging av brystet, så kroppen må ha noe å gi av.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/35607-hormontilskudd-el/#findComment-136808
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...