Gå til innhold

Min kjære i stillongs og ulltrøye

Anbefalte innlegg

Når er det lov å ha med innesko for menn, da? Bare bryllup og konformasjon, eller ikke da engang?

Pleier du å ha med innesko når du skal bort på besøk? Nå var dette på sommeren og kalde golv var vel ikke noe tema. Hvis jeg skal i selskap kan jeg gjøre det ja, men ikke i en vennskapelig middag.

Fortsetter under...

• Svar 119
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

14

• frosken

10

• Lillemus

8

• ShitDiddelyDo

3

Gjest Nickløsheletiden

Jeg kom plutselig på at det kanskje ikke heter støvletter det jeg har kjøpt. Hmmm.... hva heter sånne: http://www.merrell.com/UK/en-GB/Product.mvc.aspx/W-F-F/20172W/49621/Women/Footwear/Filters/Womens/Nicolette/Coffee-Bean/J75208

Vet ikke hva de heter, men kanlltøffe var de :-)

Det blir litt kaldt å gå ute med pensko, tror jeg :-) Kjøp deg et par støvletter du og så skifter du når du kommer frem :-)

''Det blir litt kaldt å gå ute med pensko, tror jeg :-) Kjøp deg et par støvletter du og så skifter du når du kommer frem :-)''

Her er det blankis og iskaldt om dagen, så jeg går i mine Sorelsko jeg tenker jeg og skifter når jeg kommer frem. Må ta en sjekk på penskofronten i skapet... Har et par dritlekre høye selskaps-støvletter, men er usikker på hvordan de blir til den kjolen...

Annonse

tzatziki1365380058

Jeg er nok en særing i forhold til andre som har svart, for jeg hadde ikke likt at mann hadde vaset rundt i ullstillongs dagen lang. Det er kun "akseptabelt" etter skiturer osv. Selv en joggebukse er bedre enn ullstillongs - heldigvis foretrekker min husbond sine jeans...

Jeg hadde derimot fint taklet Lillemus-mannen sine vaner, det at han bytter mellom 3 ulike bukser - så lenge de er rene og pene. Det er bare noe med menn i tights som virker utrolig lite tiltrekkende på meg, og ullundertøy blir jo det samme som tights, sånn fasongmessig :)

Men skilsmissegrunn er det ikke, og når mannen din har bestemt seg for å ikke ta din lille innvending til etterretning, så må du nok bare holde ut :)

Pleier du å ha med innesko når du skal bort på besøk? Nå var dette på sommeren og kalde golv var vel ikke noe tema. Hvis jeg skal i selskap kan jeg gjøre det ja, men ikke i en vennskapelig middag.

Kommer helt an på hva jeg har på meg. Som igjen henger sammen med hva slags type selskap det er. Og har jeg kjole (min terskel for kjolebruk er veldig lav) og dermed nylonstrømper på, er det naturlig å ha med pensko, ja.

Og i mange tilfeller der jeg har kjole, har mannen dress, og da vil han ha med seg pensko også.

Eksempler: Julaften (men skoene sparkes av etterhvert *S*), første juledag, nyttårsaften, Thanksgivings hos våre amerikanske venner, 17. mai (bunadssko), mm.

På middag hjemme hos en ny kjæreste ville jeg neppe hatt det med, men uansett er det er bedre å være "over dressed" enn "under dressed".

Jeg ville heller ikke tatt med meg innesko til f eks en typisk fredags venninnemiddag eller morsdagsmiddagen hos svigers.

Jeg er nok en særing i forhold til andre som har svart, for jeg hadde ikke likt at mann hadde vaset rundt i ullstillongs dagen lang. Det er kun "akseptabelt" etter skiturer osv. Selv en joggebukse er bedre enn ullstillongs - heldigvis foretrekker min husbond sine jeans...

Jeg hadde derimot fint taklet Lillemus-mannen sine vaner, det at han bytter mellom 3 ulike bukser - så lenge de er rene og pene. Det er bare noe med menn i tights som virker utrolig lite tiltrekkende på meg, og ullundertøy blir jo det samme som tights, sånn fasongmessig :)

Men skilsmissegrunn er det ikke, og når mannen din har bestemt seg for å ikke ta din lille innvending til etterretning, så må du nok bare holde ut :)

''Det er bare noe med menn i tights som virker utrolig lite tiltrekkende på meg, og ullundertøy blir jo det samme som tights, sånn fasongmessig :)

''

Ullundertøy er verre enn tights. Det er nerdevarianten av tights. *Grøss*

Har nettopp bestemt meg for å kjøpe disse : http://www.merrell.com/UK/en-GB/Product.mvc.aspx/W-F-F/20172W/49621/Women/Footwear/Filters/Womens/Nicolette/Coffee-Bean/J75208

Har deponert på et par, og nå tror jeg at jeg skal impregnere dem og ta dem i bruk. Men heter det støvletter?

Mine usedvanlig velbrukte vinter-mefisto har gjort nytten i alle sammenhenger. Setter de bare ytterst i gangen når jeg kommer på besøk til noen, og håper at den manglende stilen ikke blir lagt merke til...*s*

For et søtt navn. Nicolette heter de:-)

''Selv en joggebukse er bedre enn ullstillongs - heldigvis foretrekker min husbond sine jeans...

Jeg hadde derimot fint taklet Lillemus-mannen sine vaner, det at han bytter mellom 3 ulike bukser - så lenge de er rene og pene. Det er bare noe med menn i tights som virker utrolig lite tiltrekkende på meg, og ullundertøy blir jo det samme som tights, sånn fasongmessig :)''

Enig! :-)

Annonse

Har en nødløsning klar, men niesen pleier ikke å være med meg i slike sammenhenger. I familieselskapene fungerer svarte (ull)sokker som regel godt. Også har jeg faktisk bunadsskol!

Høres ut som meg :) Jeg har dog et par støvletter - kjøpt for 2-3 år siden til 249 kr... De ser ok ut, men er superglatte under, og jeg lever farlig når jeg skal bruke dem. Uansett om det er glatt eller ikke, de sklir ;-)

Men - jeg bruker dem kanskje 2 ganger i året - er ikke så ofte ute og spiser (på høst/vinter) - så jeg bestemmer meg alltid til at jeg egentlig ikke trenger noen bedre... Ja,- jeg er supergjerrig når det gjelder pene klær/sko til meg selv, synes det er litt bortkastet. De andre i familien er jeg ikke gjerrig på vegne av :-)

Høres ut som meg :) Jeg har dog et par støvletter - kjøpt for 2-3 år siden til 249 kr... De ser ok ut, men er superglatte under, og jeg lever farlig når jeg skal bruke dem. Uansett om det er glatt eller ikke, de sklir ;-)

Men - jeg bruker dem kanskje 2 ganger i året - er ikke så ofte ute og spiser (på høst/vinter) - så jeg bestemmer meg alltid til at jeg egentlig ikke trenger noen bedre... Ja,- jeg er supergjerrig når det gjelder pene klær/sko til meg selv, synes det er litt bortkastet. De andre i familien er jeg ikke gjerrig på vegne av :-)

Jeg bruker en liten formue pr år på joggesko og andre former for treningssko, men finner stadig gode grunner for å ikke bruke penger på vinterfottøy. Vi kan jo skylde på at vi er gode på prioritering, ikke sant?

Gjest Nickløsheletiden

'' Hvis jeg skal i selskap kan jeg gjøre det ja, men ikke i en vennskapelig middag''

Går du i sokkelestene da?

tzatziki1365380058

''Det er bare noe med menn i tights som virker utrolig lite tiltrekkende på meg, og ullundertøy blir jo det samme som tights, sånn fasongmessig :)

''

Ullundertøy er verre enn tights. Det er nerdevarianten av tights. *Grøss*

Hehe :)

Du vet helt sikkert hva jeg vil svare! :-D

Luksusproblem. :o) Min har vel 3 like bukser han veksler mellom (og disse brukes hele året!) og 2-3 ullgensere, evt. t-skjorte. Spiller ingen rolle for meg. :o)

3 bukser å variere mellom, er jo hele 3 ganger flere enn det min kjære har...

*snurt over mangel på forståelse*

Kommer helt an på hva jeg har på meg. Som igjen henger sammen med hva slags type selskap det er. Og har jeg kjole (min terskel for kjolebruk er veldig lav) og dermed nylonstrømper på, er det naturlig å ha med pensko, ja.

Og i mange tilfeller der jeg har kjole, har mannen dress, og da vil han ha med seg pensko også.

Eksempler: Julaften (men skoene sparkes av etterhvert *S*), første juledag, nyttårsaften, Thanksgivings hos våre amerikanske venner, 17. mai (bunadssko), mm.

På middag hjemme hos en ny kjæreste ville jeg neppe hatt det med, men uansett er det er bedre å være "over dressed" enn "under dressed".

Jeg ville heller ikke tatt med meg innesko til f eks en typisk fredags venninnemiddag eller morsdagsmiddagen hos svigers.

Enig med deg, det er slik jeg ser på det også.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...