Gå til innhold

Jeg får ikke "ta del i"

Anbefalte innlegg

Gjest ..vil helst bli inkludert..

hverdagen hans.... Han sender sjelden sms på kveldene når vi er hver for oss.. hvis han gjør, er det gjerne å svare på mine.. Vel, hender jo at han ringer, men ikke alltid.

Når det gjelder ting han skal gjøre eller har gjort etc er han veldig sparsom med opplysninger.

Han kan godt si "A", men når jeg spør mer rundt det, fordi jeg oppriktig er intr i ham og livet hans, får jeg ufine svar tilbake, og ignorering av sp.målet mitt.

I dag, da jeg kom bort til ham, hadde han fått ny salong. Dette har han ikke sagt noe om til meg.. Sier han vill "overraske" meg når jeg kom på besøk.. Ble litt lei meg igjen jeg. Har jo så lyst til å glede meg over ting sammen med ham, ha forventninger osv..

Er jeg helt teit eller??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/356200-jeg-f%C3%A5r-ikke-ta-del-i/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 69
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

11

• Dorthe

9

• PieLill

9

• Mammantil3

7

Gjest svømhild

Nei, du er ikke teit. Det er jo hverdagene et forhold for det meste består av, så det skulle bare mangle at du skal få ta del i det kjæresten din driver med. Hva er det han vil snakke om da? Jeg tenker at er mannen så kort i talen allerede blir han i alle fall ikke bedre med årene.

Siden du spør slik, så må jeg si: "Ja, du er litt teit."

Han fortalte deg ikke at han har ny sofa, er det hva du sier? Du er lei deg fordi han ikke fortalte deg at han har ett nytt møbel. Smak på den setningen.

Jeg vil protestere på at dette er en kvinne-greie, for jeg kan ikke forestille meg at slikt ville plage meg. Det er motsatt her i gården.

Siden du spør slik, så må jeg si: "Ja, du er litt teit."

Han fortalte deg ikke at han har ny sofa, er det hva du sier? Du er lei deg fordi han ikke fortalte deg at han har ett nytt møbel. Smak på den setningen.

Jeg vil protestere på at dette er en kvinne-greie, for jeg kan ikke forestille meg at slikt ville plage meg. Det er motsatt her i gården.

Når jeg leser sånne tråder begynner jeg å lure på om jeg burde juble høylydt og se ut til å være i ekstase dersom en fremtidig kjæreste f.eks. forteller meg at hun har kjøpt ny sofa.

Eventuelt kan jeg vente i spenning og se om et innlegg om meg blir postet her, da av typen "kjæresten min bryr seg ikke om meg" - hvis jeg ikke jublet høyt nok. "Høyt nok" kan fort også bli et tema, for hun har sannsynligvis sett meg se fotball, så jeg kan se for meg noe sånt "kjæresten min bryr seg mer om Liverpool enn om min nye sofa".

Doktor Online - Nettstedet for deg som leter etter gode argumenter for singellivet.

Når jeg leser sånne tråder begynner jeg å lure på om jeg burde juble høylydt og se ut til å være i ekstase dersom en fremtidig kjæreste f.eks. forteller meg at hun har kjøpt ny sofa.

Eventuelt kan jeg vente i spenning og se om et innlegg om meg blir postet her, da av typen "kjæresten min bryr seg ikke om meg" - hvis jeg ikke jublet høyt nok. "Høyt nok" kan fort også bli et tema, for hun har sannsynligvis sett meg se fotball, så jeg kan se for meg noe sånt "kjæresten min bryr seg mer om Liverpool enn om min nye sofa".

Doktor Online - Nettstedet for deg som leter etter gode argumenter for singellivet.

Nemlig ;o)

Annonse

Åssen visste du det?

Fordi du ofte ser ut til å tenke som meg rundt samliv og sånn.

F.eks. så jeg her jeg forleden at du skrev noe om fordelene med å være fra hverandre, og kun se hverandres gode sier. Noe i de baner.

Det var som om jeg skulle skrevet innlegget selv. :)

Fordi du ofte ser ut til å tenke som meg rundt samliv og sånn.

F.eks. så jeg her jeg forleden at du skrev noe om fordelene med å være fra hverandre, og kun se hverandres gode sier. Noe i de baner.

Det var som om jeg skulle skrevet innlegget selv. :)

Men du som er så ung skal da ikke være så desillusjonert. Eller forresten, jeg mente det samme da jeg var like gammel som deg også. Faktisk synes jeg det var kjedelig å være gift enda jeg var dødsforelsket i mannen min.

Jeg giftet meg på høsten og når våren kom så grein jeg fordi jeg skjønte jeg aldri kom til å få reist til India siden jeg hadde giftet meg. Det kjipeste var at jeg aldri har kommet meg dit, mens eksmannen min klarte det han etterat vi ble skilt. Husk at dette er 32 år siden, ingen ektepar dro til India da.

Men du som er så ung skal da ikke være så desillusjonert. Eller forresten, jeg mente det samme da jeg var like gammel som deg også. Faktisk synes jeg det var kjedelig å være gift enda jeg var dødsforelsket i mannen min.

Jeg giftet meg på høsten og når våren kom så grein jeg fordi jeg skjønte jeg aldri kom til å få reist til India siden jeg hadde giftet meg. Det kjipeste var at jeg aldri har kommet meg dit, mens eksmannen min klarte det han etterat vi ble skilt. Husk at dette er 32 år siden, ingen ektepar dro til India da.

Jeg har vært så desillusjonert i hele mitt liv. Har aldri drømt om familie og alt det der. Og de gangene jeg har vært i forhold har jeg stort sett alltid fått tilnærma klaus etter sånn ca. 3 måneder. Eneste forholda som har funka for meg, og de har til gjengjeldt fungert helt ypperlig, er nettopp elskerforhold av denne deltidskjærestetypen, der man gjør kjæresteting mens man er sammen, men ikke ringer eller sender sms eller maser og styrer verre når man ikke ser hverandre. ;)

De fleste andre glemmer sine elskere men husker sine kjærester. Jeg er helt omvendt. De fleste kjærester er glemt - mens elskerinnene sitter i som gode minner. ;)

Men tidligere var jeg ganske strengt på utroskap og den slags. Der merker jeg at jeg har blitt betydelig rundere i kantene, uten at noe har skjedd på det området, så jeg er i stadig forandring. ;)

Jeg har vært så desillusjonert i hele mitt liv. Har aldri drømt om familie og alt det der. Og de gangene jeg har vært i forhold har jeg stort sett alltid fått tilnærma klaus etter sånn ca. 3 måneder. Eneste forholda som har funka for meg, og de har til gjengjeldt fungert helt ypperlig, er nettopp elskerforhold av denne deltidskjærestetypen, der man gjør kjæresteting mens man er sammen, men ikke ringer eller sender sms eller maser og styrer verre når man ikke ser hverandre. ;)

De fleste andre glemmer sine elskere men husker sine kjærester. Jeg er helt omvendt. De fleste kjærester er glemt - mens elskerinnene sitter i som gode minner. ;)

Men tidligere var jeg ganske strengt på utroskap og den slags. Der merker jeg at jeg har blitt betydelig rundere i kantene, uten at noe har skjedd på det området, så jeg er i stadig forandring. ;)

Kanskje det er sånn at noen bare ikke passer til å bo sammen med andre. Jeg får klaus etter bare noen dager med besøk eller på besøk, samtidig som jeg ikke trives alene. Så det er ikke alltid like lett. Jeg vet godt hva jeg skrev i det innlegget du snakker om og det er akkurat slik jeg vil ha det, men tviler på at jeg finner en mann som vil ha det på samme vis.

Kanskje det er sånn at noen bare ikke passer til å bo sammen med andre. Jeg får klaus etter bare noen dager med besøk eller på besøk, samtidig som jeg ikke trives alene. Så det er ikke alltid like lett. Jeg vet godt hva jeg skrev i det innlegget du snakker om og det er akkurat slik jeg vil ha det, men tviler på at jeg finner en mann som vil ha det på samme vis.

Foreldrene mine har vært særboere i 30 år - trives sammen i små porsjoner, men trives best når de kan trekke seg tilbake til hvert sitt hus.

De var gift i 11 år tror jeg først, så separert, men aldri skilt. De siste 15 årene har det stort sett vært fryd og gammen, og de har feiret alle juler sammen og drar på ferie sammen - men i hverdagen er de bare sammen litt innimellom.

:-)

Foreldrene mine har vært særboere i 30 år - trives sammen i små porsjoner, men trives best når de kan trekke seg tilbake til hvert sitt hus.

De var gift i 11 år tror jeg først, så separert, men aldri skilt. De siste 15 årene har det stort sett vært fryd og gammen, og de har feiret alle juler sammen og drar på ferie sammen - men i hverdagen er de bare sammen litt innimellom.

:-)

Der har du noen som har det slik jeg vil ha det.

Annonse

Der har du noen som har det slik jeg vil ha det.

Det fungerer veldig greit. Var litt krise her for 5 år siden, da pappa fikk prolaps i ryggen og måtte bo hjemme hos mamma i 3 mnd. Da var de sure og småkranglete... Kranglet om tv-kanal (pappa ville se nyheter og mamma Glamour!)

Men nå er det fryd og gammen!

Det fungerer veldig greit. Var litt krise her for 5 år siden, da pappa fikk prolaps i ryggen og måtte bo hjemme hos mamma i 3 mnd. Da var de sure og småkranglete... Kranglet om tv-kanal (pappa ville se nyheter og mamma Glamour!)

Men nå er det fryd og gammen!

Enda jeg ikke liker tv så er det en av de tingene som irriterer meg mest med menn, hvorfor er det de som eier fjernkontrollen? Og bestemmer når tven skal være på og av ;o)

''Er jeg helt teit eller??''

Ja, å bli såret og vonbråten fordi han ikke åpnet seg og fortalte om den nye salongen sin er å dra hele den intimitetsgreia til ganske teite høyder, er jeg redd.

Slapp av, ha det hyggelig. Er han ellers grei mot deg og du trives med ham, er det ingen grunn til å bli masete.

Hvis du fortsetter slik så tror jeg du skyver ham fra deg. Kan hende han er en slik fyr som trenger et pusterom og tid for seg selv. Kan hende han føler at du maser og vil ha "kontroll" på ham når dere er fra hverandre. Det er ikke sikkert han forstår den med "å ta del i".

Nei, jeg synes ikke du er teit, og jeg skal heller ikke henge meg opp i det konkrete sofakjøpet - for jeg tror ikke det er det som plager deg.

I et forhold handler det om at man ønsker å være sammen med et annet menneske, og at man ønsker å dele det aller, aller meste med denne ene. Og det ønsker sannsynligvis du mye mer enn han.

Det handler ikke om rapporteringsplikt over alle dagens gjøremål eller alle dagens tanker, men om at de ting man gjør/tenker har man _lyst_ til å dele.

Det virker på meg som om du legger mer i dette forholdet enn han, at du er mer intim og vil være nærmere han enn han vil med deg.

Jeg tror dessverre ikke dette forholdet har livets rett. Ikke fordi du er teit, men fordi dere ikke vil det samme.

Nå vet ikke jeg hvor gammel du er, og hvilke erfaringer du har gjort deg som gjør at du tror familielivet er et rent helvete. :-)

Når det er sagt, så synes jeg det er veldig bra at du har så stor selvinnsikt. Det er svært mange menn som tenker som deg, som i grunnen bare vil ha solskinnsdagene og ikke ansvaret og jobben som følger med kone og barn. Dessverre havner de fleste både i papparolle og partnerrolle, og det kan man jo jevnlig lese om her inne hvor dårlig det går.

Min oppfordring er derfor: HUSK KONDOM! :-) (For sex må man jo faktisk bare ha innimellom.)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...