Gå til innhold

Hvordan komme videre etter separasjonen ??

Anbefalte innlegg

Jeg har skrevet ett innlegg her tidligere og fått trøstende ord og goe råd, takk til dere!

Kona mi forlot meg i slutten av mai, nå er det snart gått 6mnd og jeg sliter med mye av samme følelsene fremdeles. Jeg er klar over at 6mnd ikke er noe lang tid, men rent "psykisk" er dette for meg lenge.

Man prøver så godt man kan å fokusere på andre ting, drive med hobbyer, være med venner, dra på byn og være sosial, men til syvende og sist er det fremdeles kona, ekskona, man tenker på både når man legger seg og når man står opp. Alle råd fra venner og familie er "ikke tenk for mye, det kan drive deg til vanvidd". Det er IKKE tull. Jeg tenker på alt, absolutt ALT som min kone og jeg har gjort sammen, alt fra koselige fredagskvelder foran TVen, til ferieturer, bryllupsreiser, familieselskaper, søndagsturer osv osv.. Dette er utrolig slitsomt men jeg klarer liksom bare ikke å "legge dette vekk". Uansett hvor hardt jeg prøver så kommer tankene om henne tilbake. Hjelper lite når jeg også føler at ekskona har blitt så "kald". Er klar over at hun ikke elsker meg lengre, men jeg tenker hvordan kan man gå fra å elske noen "en dag" til å vende ryggen og forlate deg den "neste"? (Satt i et noe ekstremt perspektiv)

Hun har nok selvsagt tenkt en stund på avgjørelsen men for meg så skjedde dette veldig plutselig. Kanskje jeg er dårlig til å ta hint men man tenker jo ikke at kona skal forlate en når man tror at alt er bra!?!

Jeg hadde funnet meg til rette med henne, trodde at dette virkelig var kvinnen i mitt liv og hadde tro og håp om at dette var henne jeg skulle dele livet med, men den gang ei. Har prøvd terapi hos fastlege men det er liksom samme frase som kommer fra han hver gang. Jeg kunne likså godt stått foran speilet og sagt det samme til meg selv. Jeg kjenner at dette er psykisk stressende. Stresset begynner å føre til helseplager som konstant hodepine, trøtthet og ekstremt vond rygg. Er det noen som har noen gode råd?

Julen står for døren og dette vil bli et personlig helvete for meg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/356258-hvordan-komme-videre-etter-separasjonen/
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...