Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er gravid i uke 10, det er mitt tredje barn. Jeg har to jenter fra før, og disse svangerskapene har vært stort sett kompliserte fra ende til annen. Jeg har skrevet til deg før og spurt som vi kunne fortsette å ha samleie så sant jeg ikke har blødninger, og dette mente du var ok.

Vi ble selvsagt glade for det :o) men har ikke våget å prøve oss mer enn to ganger etter at testen var positiv. Før det hadde vi vel heller ikke hatt sex siden eggløsningen, fordi jeg var redd for tidlige blødninger o.l. i et evt. svangerskap.

Saken er nå den, at jeg har hatt en relativt stor blødning, som legen mente var ufarlig, og at vi kunne fortsette å "leve som før". Dette er nå noen dager siden. Men de to gangene vi har hatt sex den siste måneden, så har jeg fått en voldsom trykkfornemmelse i underlivet, gjerne et par dager i ettertid. Dette er veldig ekkelt, da det nesten kjennes ut som om jeg er høygravid, og at babyen har festet hodet (bare for å sammenligne følelsen). Jeg føler meg mørbanket nedentil, til tross for at vi er svært forsiktige, og ikke finner på noen "sprell" :o)

Hva synes du om dette? Jeg har sterk mistanke om at det er kynnere som er igang, og det er vel litt tidlig? Jeg har ikke fått blødning som følge av noen av de to samleiene, kun denne enorme trykkfølelsen og mørbanket-heten. Burde vi bare legge sex'en på hylla for denne gang, som vi måtte i de to andre sv.skapene? (Den gang var det pga blødninger, men det er jo ganske fredelig på den fronten denne gangen).

På forhånd takk for svar!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/35627-ubehag-etter-samleie/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åsa Prebensen, Jordmor

Jag tycker att du själv skall avgjöra om ni önskar att fortsätta ert samliv efter denna upplevelse. Jag kan inte säga dig vad denna tryckkjänsla kommer sig utav. Eftersom de inte gav blödningar, så höres det ändå inte farligt ut. Du kan fortsätta samlivet enligt sin doktor, men det är du och din mann som får avgjöra vad som kjänns bäst för er. Kankje det finns andra former för närhet och ömmhet, under en period, som är bättre? Kan alltså inte säga vad som är bäst för er, men jag tror att ni själva vet bäst. Lycka till!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/35627-ubehag-etter-samleie/#findComment-136900
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...