Gå til innhold

hormonspiral/bivirkninger

Anbefalte innlegg

Har prøvd å få noen svar uten å lykkes, så jeg prøver igjen her. Fikk hormonspiral i januar, etter tre mnd stabiliserte blødningene seg og jeg merket ikke noe til den før uti juli. Syklusen er veldig kort, 20 dager og tre dagers blødning. Nå har jeg slitt med sinnsvake humørsvingninger, hovne bryst og "melk" av og til. Muskelsmerter særlig i rygg og nakke, men også nedover i lårene. Min gamle bekkenløsning rører på seg igjen og det knaser hemningsløst i hofteledd innimellom. Jeg er asosial og sliten, typisk pms. Akupunktur har stabilisert humøret noe men ikke helt bra. Har fått beskjed av legen at det ikke kan være hormonspiralen fordi den bare virker lokalt?? Er helt sikkert ikke gravid. Om jeg tar den ut, hvilket alternativ vil du anbefale når jeg reagerer såpass sterkt på hormoner, jeg tenker på p-piller, hvilket merke?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/35639-hormonspiralbivirkninger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror det kan være hormonspiralen, selv om det er sjelden at den svake hormonmengde som går over i blodet gir slike plager. Hvorfor ikke prøve en vanlig kobber-spiral?

Jeg har vært innom tanken, men er redd for store menssmerter og kraftige blødninger. Har hørt med jenter som har kobberspiral og de sier dette er vanlig.

Nå har jeg fjernet hormonspiralen, og legen mente jeg kunne prøve p-pillen Yasmin. Men jeg føler at jeg må bli meg selv igjen først, etter 9 mnd som monstermamma :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...